Τα “βαριά ονόματα” που χτυπούν τον ΟΛΠ

Τα “βαριά ονόματα” που χτυπούν τον ΟΛΠ

Η υπόθεση των λιμανιών κορυφώνεται εν μέσω θύελλας αντιδράσεων. Όλα πλέον  θυμίζουν σκακιστικό αγώνα.  Εταιρείες κολοσσοί έχουν προσέλθει και έχουν παραλάβει την προκήρυξη, άλλοι  έχουν λάβει γνώση εμμέσως μέσω τραπεζών και επενδυτικών funds «and the clock is  going around», κατά την γνωστή έκφραση.  Όπως και να το δει κανείς οι μεγάλες εταιρείες που πρωταγωνιστούν παγκοσμίως και έχουν δείξει ενδιαφέρον είναι δέκα. Το “Τop Ten” παρουσιάζει σήμερα το protot

Τα “βαριά ονόματα” που χτυπούν τον ΟΛΠ

Η υπόθεση των λιμανιών κορυφώνεται εν μέσω θύελλας αντιδράσεων. Όλα πλέον  θυμίζουν σκακιστικό αγώνα.  Εταιρείες κολοσσοί έχουν προσέλθει και έχουν παραλάβει την προκήρυξη, άλλοι  έχουν λάβει γνώση εμμέσως μέσω τραπεζών και επενδυτικών funds «and the clock is  going around», κατά την γνωστή έκφραση.  Όπως και να το δει κανείς οι μεγάλες εταιρείες που πρωταγωνιστούν παγκοσμίως και έχουν δείξει ενδιαφέρον είναι δέκα. Το “Τop Ten” παρουσιάζει σήμερα το protothema.gr

1. Maersk: Η εταιρεία με έδρα την Κοπεγχάγη είναι   και Liner αφού  έχει πλοία που μεταφέρουν εμπορευματοκιβώτια αλλά και Port Operator δηλαδή διαχειριστής λιμανιών. Ως διαχειρίστρια εταιρεία λιμανιών  είναι υπεύθυνη για τη διακίνηση  52 εκατομμυρίων εμπορευματοκιβωτίων το 2006 ,  ελέγχοντας το 11,8%  της παγκόσμιας διακίνησης και βρίσκεται στη δεύτερη θέση της παγκόσμιας λίστας. Ως εταιρεία Liner βρίσκεται στ6ηνπρώτη θέση παγκοσμίως  αφού με  έναν στόλο που διαθέτει 526 πλοία  μεταφέρει 1,8 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια. Από τα 526 πλοία , τα 182 είναι ιδιόκτητα, τα 344  τα έχει ναυλώσει από άλλες πλοιοκτήτριες εταιρείες  και τα διαχειρίζεται , ενώ  τρέχει ένα τεράστιο ναυπηγικό πρόγραμμα που προβλέπει την κατασκευή 91 πλοίων μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων,  τα λεγόμενα containerships.

2. MSC: Η πολυεθνική εταιρεία αιμοδότης του ΟΛΠ όλα αυτά τα χρόνια,  είναι και Liner  και Port Operator. Ως Liner βρίσκεται στη δεύτερη θέση της παγκόσμιας κατάταξης, ελέγχοντας το 10,4% της πίτας .  Διαθέτει στόλο από 368 πλοία, μεταφορικής ικανότητας  1,2 εκ. εμπορευματοκιβωτίων. Από αυτά 212 είναι ιδιόκτητα, 156  ναυλωμένα από άλλες πλοιοκτήτριες εταιρείες ενώ το ναυπηγικό πρόγραμμα της εταιρείας προβλέπει την κατασκευή  65 συνολικά containerships.
Ως Port Operator  βρίσκεται στην όγδοη θέση αφού διαχειρίστηκε το 2006 8,8 εκατ. εμπορευματοκιβώτια ελέγχοντας το 2% της αγοράς.

3.Cosco: Ο κινεζικός κολοσσός βρίσκεται στην έβδομη θέση παγκοσμίως ως εταιρεία Liner. Έχει στόλο ου αποτελείται από  140 πλοία με μεταφορική ικανότητα 430.472 εμπορευματοκιβωτίων.  Από αυτά  τα 94 πλοία είναι ιδιόκτητα, τα 46 είναι άλλων εταιρειών και τα διαχειρίζεται η Cosco ενώ έχει υπό ναυπήγηση  59 πλοία.
Ως Port Operator βρίσκεται στην  έκτη θέση παγκοσμίως, αφού το 2006 διαχειρίστηκε 22 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, ελέγχοντας το 5% της αγοράς.

4. Dubai Ports: Οι Άραβες  δραστηριοποιούνται ως Port Operators. Βρίσκονται στην  τέταρτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης  αφού το 2006 διακίνησαν  41,6 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια κατέχοντας το 90,4% της  πίτας.

5.Εurogate: Η εταιρεία ευρωπαϊκών συμφερόντων,  δραστηριοποιείται ως Port Operator. Βρίσκεται στην 6η θέση της παγκόσμιας κατάταξης αφού το 2006 διακίνησε 11,7 εκ. εμπορευματοκιβώτια , ελέγχοντας το 2,7% της συγκεκριμένης αγοράς.

6. Huchison: Η εταιρεία, με έδρα το Χόνγκ Κόνγκ δραστηριοποιείται ως Port Operator και είναι πρώτη στην παγκόσμια κατάταξη. Διακίνησε το 2006  60,9 εκατ. εμπορευματοκιβώτια  ελέγχοντας  το 13,8% της  συγκεκριμένης πίτας.

7. ΖΙΜ: Η ισραηλινών συμφερόντων εταιρεία δραστηριοποιείται ως Liner. Βρίσκεται στην 15η θέση της παγκόσμιας κατάταξης. Έχει στόλο που αποτελείται  από 109 πλοία, συνολικής  μεταφορικής ικανότητας 278.926 εμπορευματοκιβωτίων. Από τα 109 πλοία τα 42 είναι ιδιόκτητα, τα 67 είναι άλλων εταιρειών και τα διαχειρίζεται η ΖΙΜ, ενώ  έχει σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα για την κατασκευή  44 containerships.

8.PSA: Η εταιρεία με έδρα τη Σινγκαπούρη,  δραστηριοποιείται ως  Port Operator.Βρίσκεται στην  τρίτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης. Το 2006 διαχειρίστηκε  47,4 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια ελέγχοντας το 10,7% της πίτας.

Κλείσιμο

9.Evergreen: Η εταιρεία , με έδρα την Ταϊβάν,  δραστηριοποιείται και ως Liner και ως Port Operator. Ως Liner βρίσκεται στην τέταρτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης.  Έχει στόλο  που αποτελείται από 176 πλοία μεταφορικής ικανότητας 623.900 εμπορευματοκιβωτίων. Από αυτά τα πλοία, τα 176 είναι ιδιόκτητα, τα 102 είναι άλλων εταιρειών και τα διαχειρίζεται η Evergreen ενώ ναυπηγεί δύο πλοία.
Ως Port Operator βρίσκεται στην 7η θέση  αφού διακίνησε 9,4 εκατ. Εμπορευματοκιβώτια ελέγχοντας το 2,1% της αγοράς.

10.Sinotrans: Πρόκειται για εταιρεία Liner,  που πρόσφατα συνέστησε το υπουργείο Μεταφορών της Κίνας.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης