Κυβερνητική ληστεία 1 δισ. ευρώ με τα καύσιμα

Κυβερνητική ληστεία 1 δισ. ευρώ με τα καύσιμα

Ο Ιούδας χρειάστηκε 30 αργύρια. Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, όμως, πιεζόμενη από τις αστοχίες πέντε χαμένων ετών και από τις μαύρες τρύπες που δημιούργησε η δίχως πυξίδα οικονομική της πολιτική, «βολεύτηκε» με 1 δισ. ευρώ.

Τόσα είναι δηλαδή τα δικά της «αργύρια» για να προδώσει την εμπιστοσύνη εκατομμυρίων Ελλήνων καταναλωτών που, παρά τις περυσινές διαβεβαιώσεις για αποκλιμάκωση των τιμών της αμόλυβδης βενζίνης, βλέπουν σήμερα ότι η διεθνής μείωση στις τιμές του μαύρου χρυσού όχι

Κυβερνητική ληστεία 1 δισ. ευρώ με τα καύσιμα

Ο Ιούδας χρειάστηκε 30 αργύρια. Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, όμως, πιεζόμενη από τις αστοχίες πέντε χαμένων ετών και από τις μαύρες τρύπες που δημιούργησε η δίχως πυξίδα οικονομική της πολιτική, «βολεύτηκε» με 1 δισ. ευρώ.

Τόσα είναι δηλαδή τα δικά της «αργύρια» για να προδώσει την εμπιστοσύνη εκατομμυρίων Ελλήνων καταναλωτών που, παρά τις περυσινές διαβεβαιώσεις για αποκλιμάκωση των τιμών της αμόλυβδης βενζίνης, βλέπουν σήμερα ότι η διεθνής μείωση στις τιμές του μαύρου χρυσού όχι μόνο δεν ήρθε στη χώρα μας, αλλά, πολύ χειρότερα, οι τιμές στις εγχώριες αντλίες αυξήθηκαν.

Εγκλημα διαρκείας
Πρόκειται για ένα έγκλημα διαρκείας, για μια πράξη συνενοχής των υπουργείων Ανάπτυξης και Οικονομίας και Οικονομικών, τα οποία βλέποντας την αδυναμία εξασφάλισης εσόδων, κλείνουν τα μάτια ή, ακόμα χειρότερα, υποβοηθούν τις παράλογες αυξήσεις των κυκλωμάτων του πετρελαίου.

Πρόκειται για μια πράξη κατάφωρης και βάναυσης καταλήστευσης και παραπλάνησης των πολιτών, που θα πρέπει να απασχολήσει σοβαρά τις εισαγγελικές αρχές της χώρας, οι οποίες με τη σειρά τους οφείλουν να αναζητήσουν ευθύνες, όπου κι αν βρίσκονται αυτές - ακόμα και στο επίπεδο των αρμόδιων υπουργών κυρίων Κωστή Χατζηδάκη και Γιάννη Παπαθανασίου.

Κι αυτό διότι η κυβέρνηση της Ν.Δ. σε μια πρωτοφανής πρόκληση, όπως αποκαλύπτει το «ΘEMA», με τη μη πάταξη των ανατιμήσεων των καυσίμων επέβαλε κρυφούς φόρους σε όλους τους Ελληνες. Εβαλε δηλαδή «πλάτη» στις επιχειρήσεις που κερδοσκοπούν, συγκαλύπτοντας ένα κύμα αυξήσεων που της αποδίδει πάνω από 1 δισ. ευρώ ετησίως.

Ας δούμε όμως τα πράγματα από τη σκληρή πλευρά των αριθμών. Ενώ λοιπόν τα έσοδα του τακτικού προϋπολογισμού του 2008 προέβλεπαν την είσπραξη 1,98 δισ. ευρώ από φόρους συναλλαγών στα πετρελαιοειδή, οι σημερινοί υπολογισμοί αναφέρουν ότι σε μια περίοδο που τα έσοδα από αυτή την πηγή θα έπρεπε λογικά να μειωθούν εξαιτίας της πτώσης των διεθνών τιμών στο βαρέλι κατά 57%, τελικώς αυτά θα αυξηθούν στα 2,9 δισ. ευρώ (πρόβλεψη του ΥΠΕΘΟ για το 2009). Κι αυτό διότι στα 1,98 δισ. ευρώ του 2008 προστέθηκαν το περασμένο έτος άλλα 460 εκατ. ευρώ από φόρους συν τα 480 εκατ. ευρώ που προϋπολογίζονται ότι θα εισπραχθούν το τρέχον έτος.

Το Ελληνικό Δημόσιο, κλείνοντας το μάτι στους κερδοσκόπους και χωρίς να τους τραβά το αφτί πιέζοντας για μειώσεις, συναινεί στην καταλήστευση των πολιτών, εξασφαλίζοντας κατά τη διετία 2008-2009 1 δισ. ευρώ επιπλέον από αυτό που θα έπρεπε να είχε εισπράξει.

Tαυτόχρονα όμως προς την κατεύθυνση καταλήστευσής μας κινούνται και τα έσοδα από τον ειδικό φόρο κατανάλωσης καυσίμων. Oύτε λίγο ούτε πολύ το κράτος θα εισπράξει φέτος 732 εκατ. ευρώ επιπλέον, καθώς το 2008 ο EΦK (Eιδικός Φόρος Kατανάλωσης) έκλεισε στα 3,7 εκατ. ευρώ και το 2009 θα φτάσει στα 4,45 εκατ. Ευρώ λόγω της άρνησης τιθάσευσης των ανατιμητικών φαινομένων στην αγορά

«Ληστεία» με κυβερνητικές αβάντες

Κλείσιμο

Σαν να μην έφτανε αυτό, κύκλοι του υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών αναφέρουν ότι το ποσό από τους φόρους πετρελαιοειδών ενδέχεται να είναι πιο μεγάλο και να εκτοξευτεί ακόμα και πάνω από τα 3 δισ. ευρώ. Eπίσης ας μην ξεχνάμε και τον ειδικό φόρο που σήμερα ανεβάζει τις τιμές κατά 5,1 λεπτά/λίτρο. Πρόκειται για ένα εντελώς παράλογο μέτρο, καθώς το οικονομικό επιτελείο, αντί να εξορθολογίσει τις τιμές βλέποντας την αποκλιμάκωσή τους, επιβάλλει έναν ακόμα φόρο, ο οποίος σε συνδυασμό με τον ΦΠΑ δημιουργεί ένα απίστευτο προηγούμενο.

Σε όλα αυτά θα πρέπει να θυμίσουμε πως ήδη η κυβέρνηση το 2008 εισέπραξε επιπλέον 460 εκατ. ευρώ από τα αρχικά προϋπολογισθέντα στον φόρο πετρελαιοειδών - μια μεταβολή συγκριτικά με το 2007 της τάξης του 35%, που έγινε υπό το καθεστώς πίεσης του διεθνούς ράλι στη βενζίνη, αλλά βόλεψε μια χαρά την παραπαίουσα στο οικονομικό πεδίο κυβέρνηση. Κάπου εκεί έπεσε και η ιδέα της συντήρησης των υψηλών τιμών στα καύσιμα, με στόχο τη διάσωση των δημόσιων οικονομικών. Ουσιαστικά, οι Ελληνες καταναλωτές, εκτός από τη γνωστή έκτακτη φορολογία στην οποία ούτως ή άλλως υπόκεινται, έφτασαν σήμερα να νιώθουν στο πετσί τους έναν άλλο, πιο έμμεσο τρόπο οικονομικής τους αφαίμαξης.

Βάζουν πλάτη στο κύκλωμα

Το παράλληλο σχέδιο της κυβέρνησης αφορά στη στήριξη, μέσω της διατήρησης αυτών των εξωφρενικών τιμών, των χιλιάδων Ελλήνων πρατηριούχων, μιας κρίσιμης δηλαδή εκλογικής «μάζας» για το κόμμα της Ν.Δ. Κι αυτό διότι η κρίση έχει για τα καλά χτυπήσει τις μεγάλες εταιρείες πετρελαιοειδών, οι οποίες αναγκαστικά συρρικνώνουν τα περιθώρια κέρδους τους. Γνωστό εξάλλου είναι πως οι ΕΚΟ, BP και «Shell» παρουσίασαν κάμψη πωλήσεων κατά 2,8%, 7,9% και 9,1% αντίστοιχα.

Κάπως έτσι διαφαίνεται ότι σε μεγάλο βαθμό το πρόβλημα πηγάζει από τα χιλιάδες κατά τόπους σημεία πώλησης, αφού είναι γνωστές οι συνεννοήσεις μεταξύ των πρατηριούχων ιδιαίτερα στις τουριστικές περιοχές της χώρας. Οχι φυσικά πως θα πρέπει να εξαιρεθεί κι ένα ολόκληρο κύκλωμα στον τομέα της εμπορίας και διακίνησης καυσίμων, αφού όλοι έχουν βάλει το λιθαράκι τους στη σταδιακή κλιμάκωση των τιμών.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης