Πώς μπορείτε να γίνετε επιχειρηματίες από την ηλεκτροκίνηση
Πώς μπορείτε να γίνετε επιχειρηματίες από την ηλεκτροκίνηση
Διαβάστε για τη νέα αγορά που ξεκινά και τη νέα επιχειρηματική ευκαιρία που δημιουργείται
Τις επόμενες δύο εβδομάδες εκτιμάται ότι θα δημοσιευθεί η υπουργική απόφαση, σύμφωνα με την οποία θα διευκρινίζεται ποιο όχημα ορίζεται ως ηλεκτρικό, καθώς μέχρι τώρα υπήρχε ασάφεια προκαλώντας προβλήματα και στους εισαγωγείς.
Παράλληλα, μένει να υπογράψει ο υπουργός Οικονομικών την κοινή υπουργική απόφαση με τον υπουργό Ενέργειας που ξεκαθαρίζει τις ειδικές προδιαγραφές και προϋποθέσεις που κάποιος θα μπορεί να πάρει αδειοδότηση εταιρείας για να εγκαθιστά σταθμούς φόρτισης ή να τους διαχειρίζεται κλπ.
Τι σημαίνουν τα παραπάνω, με απλά λόγια; Πως ξεκινά μία νέα αγορά και δημιουργείται μία νέα επιχειρηματική ευκαιρία. Ο δρόμος είχε ανοίξει με τη νομοθετική ρύθμιση για την εγκατάσταση σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε βενζινάδικα, σταθμούς, χώρους στάθμευσης, και σε ΚΤΕΟ, ενώ τον Αύγουστο κατατέθηκε η ρύθμιση για τη λειτουργία των υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.
Μέχρι στιγμής ισχύει ότι όσοι ενδιαφέρονται να δραστηριοποιηθούν στη συγκεκριμένη αγορά οφείλουν να εφοδιαστούν με άδεια προμήθειας ή άδεια εμπορίας ηλεκτρικής ενέργειας.
Ωστόσο, οι φορείς εκμετάλλευσης αυτών των υποδομών δεν αποτελούν πρωτογενείς προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας, αλλά λειτουργούν ως ενδιάμεσοι, με σκοπό τη μεταπώληση της ενέργειας.Έτσι, η έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης θα ρυθμίσει τις λεπτομέρειες λειτουργίας των συγκεκριμένων φορέων.
Μιλώντας με τον πρόεδρο του Ελληνικού Ινστιτούτου Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων κ. Γιώργο Αγερίδη μάς επισήμανε ότι οι επιχειρηματικές ευκαιρίες που δημιουργούνται από την αγορά αυτή είναι σημαντικές επειδή, όπως τόνισε, είναι καινούργια και ξεκινά τώρα ταυτόχρονα σε όλο τον κόσμο.
Παράλληλα, μένει να υπογράψει ο υπουργός Οικονομικών την κοινή υπουργική απόφαση με τον υπουργό Ενέργειας που ξεκαθαρίζει τις ειδικές προδιαγραφές και προϋποθέσεις που κάποιος θα μπορεί να πάρει αδειοδότηση εταιρείας για να εγκαθιστά σταθμούς φόρτισης ή να τους διαχειρίζεται κλπ.
Τι σημαίνουν τα παραπάνω, με απλά λόγια; Πως ξεκινά μία νέα αγορά και δημιουργείται μία νέα επιχειρηματική ευκαιρία. Ο δρόμος είχε ανοίξει με τη νομοθετική ρύθμιση για την εγκατάσταση σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε βενζινάδικα, σταθμούς, χώρους στάθμευσης, και σε ΚΤΕΟ, ενώ τον Αύγουστο κατατέθηκε η ρύθμιση για τη λειτουργία των υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.
Μέχρι στιγμής ισχύει ότι όσοι ενδιαφέρονται να δραστηριοποιηθούν στη συγκεκριμένη αγορά οφείλουν να εφοδιαστούν με άδεια προμήθειας ή άδεια εμπορίας ηλεκτρικής ενέργειας.
Ωστόσο, οι φορείς εκμετάλλευσης αυτών των υποδομών δεν αποτελούν πρωτογενείς προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας, αλλά λειτουργούν ως ενδιάμεσοι, με σκοπό τη μεταπώληση της ενέργειας.Έτσι, η έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης θα ρυθμίσει τις λεπτομέρειες λειτουργίας των συγκεκριμένων φορέων.
Μιλώντας με τον πρόεδρο του Ελληνικού Ινστιτούτου Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων κ. Γιώργο Αγερίδη μάς επισήμανε ότι οι επιχειρηματικές ευκαιρίες που δημιουργούνται από την αγορά αυτή είναι σημαντικές επειδή, όπως τόνισε, είναι καινούργια και ξεκινά τώρα ταυτόχρονα σε όλο τον κόσμο.
“Επομένως, η Ελλάδα θα έχει, όπως όλες οι άλλες χώρες, τις ίδιες ευκαιρίες για παραγωγή, εκμετάλλευση και δημιουργία θέσεων εργασίας”, ανέφερε χαρακτηριστικά. Εξάλλου, σύμφωνα με έρευνα της Κομισιόν, η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης θα δημιουργήσει 700.000 θέσεις εργασίας τα επόμενα δέκα χρόνια και στην Ελλάδα 7.000.
Έτσι, στο σύντομο μέλλον θα μπορεί ο οποιοσδήποτε που πληροί τις προϋποθέσεις (που θα ορίζονται από την κοινή υπουργική απόφαση) να καταθέσει αίτηση, συνοδεία δικαιολογητικών (μένει η κοινή υπουργική απόφαση), ώστε να ιδρύσει μία εταιρεία διαχείρισης ή και εμπορίας ηλεκτρικής ενέργειας, τοποθετώντας σταθμούς φόρτισης στα επιτρεπόμενα σημεία.
Για παράδειγμα, όμως μας εξηγούν παράγοντες της αγοράς, θα μπορούν να νοικιάζουν χώρους που είτε θα ανήκουν σε δημόσια κτίρια είτε να νοικιάζουν κάποιους χώρους που ανήκουν στο Δήμο, με διαγωνισμούς. Η διαδικασία θα θυμίζει την εγκατάσταση των παρκόμετρων. Η υπουργική απόφαση μένει να απαντήσει σε κάποια ερωτήματα, όπως αν απαγορεύεται να γίνονται σταθμοί πάνω σε πεζοδρόμιο, πόσο θα είναι η κοστολόγηση του ρεύματος, τι θα κάνει η ΔΕΗ κλπ.
Μέχρι τώρα, στην Ελλάδα, οι ιδιώτες που έχουν ηλεκτρικά οχήματα τα φορτίζουν στις οικίες τους και χρησιμοποιούν την οικιακή πρίζα, με διάρκεια φόρτισης 7-8 ώρες. Αν θελήσει ο ιδιώτης να τοποθετήσει πιο γρήγορο φορτιστή που κυμαίνονται από 30 λεπτά έως 2 ώρες θα πρέπει να φτιάξει τις προδιαγραφές με ειδικές ασφάλειες κλπ. Όσο πιο μικρή είναι διάρκεια φόρτισης, τόσο αυξάνεται και το κόστος του φορτιστή.
Το κόστος ενός “γρήγορου” είναι περίπου στα 2,500 ευρώ. Το κόστος απόκτησης ενός τέτοιου οχήματος είναι από περίπου 25.000 έως 60.000 ευρώ, ενώ η δαπάνη για να φορτιστεί πλήρως ένα όχημα είναι -με βάση τη μέση τιμή της κιλοβατώρας- 1,30 με 1,50 ευρώ και μπορεί να διανύσει το αμάξι γύρω στα 150 χιλιόμετρα ή κατά μέσο όρο το κόστος είναι 1 ευρώ κάθε 100 χλμ.
“Η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον, διότι επιτρέπει την καλύτερη διαχείριση των φυσικών πόρων, προστατεύει το περιβάλλον όσο αναφορά τις μεταφορές και συμβάλει σημαντικά στην ανάσχεση της κλιματικής αλλαγής”, ανέφερε ο κ. Αγερίδης.
Επίσης, με το “ξεκλείδωμα” της αγοράς θα επωφεληθούν και οι εισαγωγείς αυτοκίνητων, οι οποίοι καθυστερούν την εκτελώνιση ηλεκτροκίνητων μέχρι να γίνουν οι παραπάνω ρυθμίσεις. Πολλές εταιρείες άμεσα θα εισάγουν νέα ηλεκτρικά, όπως είναι η Kia και Renault. Εκκρεμή η κοινή υπουργική απόφαση για να μπορέσει να εφαρμοστεί η απαλλαγή του φόρου πολυτελείας στα ηλεκτρικά, όπως έχει ήδη αποφασιστεί, εφόσον πρώτα διευκρινιστεί ακριβώς τι είναι ηλεκτροκίνητο.
Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, γενικά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν φοροελαφρύνσεις και μειωμένα τέλη κυκλοφορίας, κυκλοφορία στον δακτύλιο της Αθήνας και άλλα, αλλά δεν έχει προσδιοριστεί ακριβώς ο αριθμός των κυβικών εκατοστών που καθορίζει τους φορολογήσιμους ίππους κλπ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι κατηγορίες ηλεκτροκίνητων οχημάτων είναι οι εξής παρακάτω, αλλά μένει να διευκρινιστεί πλήρως:
• Ηλεκτροκίνητα Οχήματα με Συσσωρευτές (Battery Electric Vehicles – BEV).
• Ηλεκτροκίνητα Οχήματα με Συσσωρευτές και Μονάδα Επέκτασης της Αυτονομίας (Extended Range Electric Vehicles – EREV).
• Επαναφορτιζόμενα από το Δίκτυο Υβριδικά Ηλεκτροκίνητα Οχήματα (Plug-in Hybrid Electric Vehicles – PHEV).
• Ηλεκτροκίνητα Οχήματα με Ενεργειακά Στοιχεία Υδρογόνου (Fuel Cell Electric Vehicles – FCEV.
Έτσι, στο σύντομο μέλλον θα μπορεί ο οποιοσδήποτε που πληροί τις προϋποθέσεις (που θα ορίζονται από την κοινή υπουργική απόφαση) να καταθέσει αίτηση, συνοδεία δικαιολογητικών (μένει η κοινή υπουργική απόφαση), ώστε να ιδρύσει μία εταιρεία διαχείρισης ή και εμπορίας ηλεκτρικής ενέργειας, τοποθετώντας σταθμούς φόρτισης στα επιτρεπόμενα σημεία.
Για παράδειγμα, όμως μας εξηγούν παράγοντες της αγοράς, θα μπορούν να νοικιάζουν χώρους που είτε θα ανήκουν σε δημόσια κτίρια είτε να νοικιάζουν κάποιους χώρους που ανήκουν στο Δήμο, με διαγωνισμούς. Η διαδικασία θα θυμίζει την εγκατάσταση των παρκόμετρων. Η υπουργική απόφαση μένει να απαντήσει σε κάποια ερωτήματα, όπως αν απαγορεύεται να γίνονται σταθμοί πάνω σε πεζοδρόμιο, πόσο θα είναι η κοστολόγηση του ρεύματος, τι θα κάνει η ΔΕΗ κλπ.
Μέχρι τώρα, στην Ελλάδα, οι ιδιώτες που έχουν ηλεκτρικά οχήματα τα φορτίζουν στις οικίες τους και χρησιμοποιούν την οικιακή πρίζα, με διάρκεια φόρτισης 7-8 ώρες. Αν θελήσει ο ιδιώτης να τοποθετήσει πιο γρήγορο φορτιστή που κυμαίνονται από 30 λεπτά έως 2 ώρες θα πρέπει να φτιάξει τις προδιαγραφές με ειδικές ασφάλειες κλπ. Όσο πιο μικρή είναι διάρκεια φόρτισης, τόσο αυξάνεται και το κόστος του φορτιστή.
Το κόστος ενός “γρήγορου” είναι περίπου στα 2,500 ευρώ. Το κόστος απόκτησης ενός τέτοιου οχήματος είναι από περίπου 25.000 έως 60.000 ευρώ, ενώ η δαπάνη για να φορτιστεί πλήρως ένα όχημα είναι -με βάση τη μέση τιμή της κιλοβατώρας- 1,30 με 1,50 ευρώ και μπορεί να διανύσει το αμάξι γύρω στα 150 χιλιόμετρα ή κατά μέσο όρο το κόστος είναι 1 ευρώ κάθε 100 χλμ.
“Η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον, διότι επιτρέπει την καλύτερη διαχείριση των φυσικών πόρων, προστατεύει το περιβάλλον όσο αναφορά τις μεταφορές και συμβάλει σημαντικά στην ανάσχεση της κλιματικής αλλαγής”, ανέφερε ο κ. Αγερίδης.
Επίσης, με το “ξεκλείδωμα” της αγοράς θα επωφεληθούν και οι εισαγωγείς αυτοκίνητων, οι οποίοι καθυστερούν την εκτελώνιση ηλεκτροκίνητων μέχρι να γίνουν οι παραπάνω ρυθμίσεις. Πολλές εταιρείες άμεσα θα εισάγουν νέα ηλεκτρικά, όπως είναι η Kia και Renault. Εκκρεμή η κοινή υπουργική απόφαση για να μπορέσει να εφαρμοστεί η απαλλαγή του φόρου πολυτελείας στα ηλεκτρικά, όπως έχει ήδη αποφασιστεί, εφόσον πρώτα διευκρινιστεί ακριβώς τι είναι ηλεκτροκίνητο.
Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, γενικά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν φοροελαφρύνσεις και μειωμένα τέλη κυκλοφορίας, κυκλοφορία στον δακτύλιο της Αθήνας και άλλα, αλλά δεν έχει προσδιοριστεί ακριβώς ο αριθμός των κυβικών εκατοστών που καθορίζει τους φορολογήσιμους ίππους κλπ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι κατηγορίες ηλεκτροκίνητων οχημάτων είναι οι εξής παρακάτω, αλλά μένει να διευκρινιστεί πλήρως:
• Ηλεκτροκίνητα Οχήματα με Συσσωρευτές (Battery Electric Vehicles – BEV).
• Ηλεκτροκίνητα Οχήματα με Συσσωρευτές και Μονάδα Επέκτασης της Αυτονομίας (Extended Range Electric Vehicles – EREV).
• Επαναφορτιζόμενα από το Δίκτυο Υβριδικά Ηλεκτροκίνητα Οχήματα (Plug-in Hybrid Electric Vehicles – PHEV).
• Ηλεκτροκίνητα Οχήματα με Ενεργειακά Στοιχεία Υδρογόνου (Fuel Cell Electric Vehicles – FCEV.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα