Privatair, οι άγνωστες business του ομίλου Λάτση

Privatair, οι άγνωστες business του ομίλου Λάτση

Μόλις λίγους μήνες πριν από την έκρηξη της πετρελαϊκής κρίσης, στην αρχή της δεκαετίας του ’70.  που συγκλόνισε όλες τις οικονομίες του κόσμου για πολλά χρόνια, ο μεγαλοεπιχειρηματίας κ. Γιάννης Λάτσης λαμβάνει μια απόφαση που έμελλε να αλλάξει για πάντα τα δεδομένα της αεροπορίας σε παγκόσμιο επίπεδο. Προκειμένου να επισκέπτεται τις επιχειρήσεις του σε όλον τον κόσμο, αποφασίζει να παραγγείλει ένα πολυτελές Boeing 737 με λίγες θέσεις, ειδικά διαμορφωμένο για τις ανάγκε

Privatair, οι άγνωστες business του ομίλου Λάτση

Μόλις λίγους μήνες πριν από την έκρηξη της πετρελαϊκής κρίσης, στην αρχή της δεκαετίας του ’70.  που συγκλόνισε όλες τις οικονομίες του κόσμου για πολλά χρόνια, ο μεγαλοεπιχειρηματίας κ. Γιάννης Λάτσης λαμβάνει μια απόφαση που έμελλε να αλλάξει για πάντα τα δεδομένα της αεροπορίας σε παγκόσμιο επίπεδο. Προκειμένου να επισκέπτεται τις επιχειρήσεις του σε όλον τον κόσμο, αποφασίζει να παραγγείλει ένα πολυτελές Boeing 737 με λίγες θέσεις, ειδικά διαμορφωμένο για τις ανάγκες του ιδίου και των στελεχών του.  

Ο λόγος ήταν απλός. Εκείνη την εποχή για να ταξιδέψει κάποιος επιχειρηματίας, για παράδειγμα, από τη Γενεύη στο Χιούστον έπρεπε να πάει πρώτα στη Νέα Υόρκη και στη συνέχεια να «πετάξει» για οποιαδήποτε πόλη των ΗΠΑ .  

Ομως ο δαιμόνιος Ελληνας ήξερε ότι ο χρόνος είναι χρήμα.  

Με συνοπτικές διαδικασίες δημιουργεί την εταιρεία «PrivatAir», με έδρα τη Γενεύη της Ελβετίας. Το Boeing 737 παραλαμβάνεται το 1979. Ομως οι ανάγκες του ομίλου αυξάνονται καθημερινά. Ετσι, 10 χρόνια αργότερα -δηλαδή το 1989- παραλαμβάνει άλλο ένα Boeing 757 και ένα Gulfstream IV.   

Με αυτά τα τρία πολυτελή αεροσκάφη ο ίδιος ο κ. Λάτσης και τα στελέχη του ομίλου του πετούσαν παντού στον κόσμο από τη μία πόλη στην άλλη, όπου οι αεροπορικές εταιρίες δεν είχαν απευθείας πτήσεις.

Όμως, χωρίς να το γνωρίζει, ο πολυμήχανος επιχειρηματίας έχει ανοίξει νέους δρόμους στην αεροπορική βιομηχανία.

Είναι ο μοναδικός ιδιωτικός όμιλος παγκοσμίως που διαθέτει 3 μεγάλα VIP αεροσκάφη με δύο ασύγκριτα πλεονεκτήματα. Οχι μόνο διαθέτουν λίγες και πολυτελείς θέσεις, αλλά μπορούν να πραγματοποιούν υπερατλαντικά ταξίδια χωρίς στάση.  

Στις αρχές της δεκαετίας του 1990 οι οικονομίες των ΗΠΑ (εκλογή Κλίντον) και της Ευρώπης ανακάμπτουν, μετά το κραχ του ιαπωνικού χρηματιστηρίου που κλόνισε τις αγορές όλου του πλανήτη. Είναι η δεκαετία που σημαδεύτηκε από τις περισσότερες εξαγορές και συγχωνεύσεις σε παγκόσμιο επίπεδο. Αυτομάτως, σε πολλές επιχειρήσεις δημιουργείται η ανάγκη τα στελέχη τους να πετάξουν non stop σε πολλές περιοχές του πλανήτη.  

Δεν υπήρχε αεροπορική εταιρεία που να προσφέρει, για παράδειγμα, τη δυνατότητα 20 η 30 στελέχη μίας επιχείρησης να πετάξουν μαζί και μάλιστα «prive» από το Ντιτρόιτ των ΗΠΑ στo Μόναχο χωρίς στάση. Μόνο μία μπορούσε να το κάνει αυτό: η «PrivatAir». Ετσι λοιπόν πολλοί όμιλοι αρχίζουν να ζητάνε τα αεροπλάνα της, προκειμένου τα στελέχη τους να πετάξουν από τη μία πόλη του πλανήτη σε μια άλλη. Η «PrivatAir» αρχίζει να ενοικιάζει τα αεροπλάνα της σε πολυεθνικούς κολοσσούς.   

Κλείσιμο

Είναι μόνο η αρχή, καθώς το 1995 όλα αλλάζουν. Ο επικεφαλής του ομίλου κ. Σπύρος Λάτσης και η «PrivatAir» αφουγκράζονται τις ανάγκες των στελεχών των επιχειρήσεων να ταξιδεύουν με πολυτέλεια με άλλους συναδέλφους τους από άλλες επιχειρήσεις. Τον Ιούνιο του 1995 η «PrivatAir» κάνει το μεγάλο βήμα και αποκτά τον ελβετικό πιστοποιητικό αερομεταφορέα από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της χώρας.  

Ετσι, ξεκινάει καθημερινές πτήσεις με τα αεροπλάνα της από τη Γενεύη και το Ντίσελντορφ σε διάφορες πόλεις του κόσμου (Νέα Υόρκη, Τόκιο, Σικάγο, Ντιτρόιτ). Οι πελάτες ταξιδεύουν μόνο σε first class ή business class.  

Μάλιστα, συνάπτει συμφωνίες με πολυεθνικούς κολοσσούς. Στις αρχές της δεκαετίας του 2000, όταν η «Mercedes – Βenz» εξαγοράζει την αμερικανική «Chrysler», η «PrivatAir» υπογράφει αποκλειστική συνεργασία με τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία και καθιερώνει απευθείας πτήσεις Μόναχο – Ντιτρόιτ . Αποκλειστικοί επιβάτες των πτήσεων είναι τα στελέχη και οι πελάτες των δύο εταιρειών. Επίσης τον Οκτώβριο του 2002 υπογράφει συμφωνία με την «Airbus» για μεταφορά του προσωπικού της με απευθείας πτήσεις μεταξύ Τουλούζης (Γαλλία), Αμβούργου (Γερμανία) και Φίλτον (Ηνωμένο Βασίλειο).

Αυτή τη στιγμή η «PrivatAir» αποτελεί τον κορυφαίο διεθνή επιχειρηματικό όμιλο αερομεταφορών. Απασχολεί 540 άτομα και ο ετήσιος τζίρος της υπερβαίνει τα 200 εκατ. δολάρια. Εχει βάσεις μεταξύ άλλων στο Ντίσελντορφ , στο Αμβούργο, στο Μόναχο, στη Ζυριχη , στη Γενεύη και σε 17 πόλεις των ΗΠΑ (ανάμεσά τους οι Ατλάντα, Βαλτιμόρη, Σικάγο, Λος Αντζελες, Μαϊάμι, Στράτφορντ).

Διαχειρίζεται έναν στόλο περίπου 50 αεροσκαφών και στους πελάτες της περιλαμβάνονται διασημότητες από τον χώρο των επιχειρήσεων, των τεχνών και του αθλητισμού. Πριν από λίγα χρόνια συνήψε αποκλειστική συνεργασία με τη «Lufthansa», τη «Swiss Air» και την «KLM». Επιπροσθέτως η «PrivatAir» έχει ιδρύσει ξεχωριστή εταιρεία συμβούλων για την αγορά αεροσκαφών από/σε επιχειρήσεις και ιδιώτες.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης