Πτώση στην κίνηση και στην ακτοπλοϊα

Πτώση στην κίνηση και στην ακτοπλοϊα

Μείωση της επιβατικής κίνησης που φθάνει τον Ιούνιο έως και τα μέσα Ιουλίου από 5% έως και το 10% στις Κυκλάδες έχει προβληματίσει τις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις για την επόμενη ημέρα. 

Εκείνο που πονοκεφαλιάζει τους ακτοπλόους είναι το γεγονός ότι υπάρχει μείωση παρά το γεγονός ότι είναι λιγότερα πλοία στον ανταγωνισμό, αφού λείπουν τα καράβια του Αγούδημου, της ΣΑΟΣ και της Kallistis Ferries.

Η κατάσταση γίν

Πτώση στην κίνηση και στην ακτοπλοϊα

Μείωση της επιβατικής κίνησης που φθάνει τον Ιούνιο έως και τα μέσα Ιουλίου από 5% έως και το 10% στις Κυκλάδες έχει προβληματίσει τις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις για την επόμενη ημέρα. 

Εκείνο που πονοκεφαλιάζει τους ακτοπλόους είναι το γεγονός ότι υπάρχει μείωση παρά το γεγονός ότι είναι λιγότερα πλοία στον ανταγωνισμό, αφού λείπουν τα καράβια του Αγούδημου, της ΣΑΟΣ και της Kallistis Ferries.

Η κατάσταση γίνεται χειρότερη αν λάβει κανείς υπόψη ότι η επιβατική και εμπορική κίνηση από τις αρχές του 2009 έως τα τέλη Μαίου , υπολογίζεται, από ακτοπλοϊκούς κύκλους, ότι έχει μειωθεί κατά 20%.

Και μέσα σε όλα αυτά ασκούνται νέες πιέσεις λόγω  της αύξησης  των υγρών καυσίμων μέσα στο 2009 με τις τιμές να έχουν διπλασιαστεί.

Αν η περσινή χασούρα ήταν μεγάλη, η φετινή  θα είναι τεράστια» επεσήμανε  στο protothema.gr στέλεχος της ακτοπλοϊας.               

Χαρακτηριστικά στέλεχος της ακτοπλοϊας μας  επεσήμανε ότι η τιμή του  gas oil από 300 ευρώ ο μετρικός τόνος αυξήθηκε στα 440 ευρώ από την αρχή της χρονιάς.

Κλείσιμο

Ένα ταχύπλοο καταναλώνει 6 τόνους την ώρα. Αυτό σημαίνει ότι  ένα 8ωρο ταξίδι κοστίζει περίπου 21.120 ευρώ.

Το κόστος λειτουργίας αυξάνεται εάν υπολογίσει κανείς ότι χρησιμοποιούνται καύσιμα χαμηλά σε θείο για την προστασία του περιβάλλοντος.

Ο συντελεστής καυσίμου στην τελική διαμόρφωση του κόστους λειτουργίας ενός πλοίου, ανάλογα με τον τύπο είναι 33% για τα συμβατικά και έως 45% για τα ταχύπλοα. Σε αυτόν τον συντελεστή   προστίθεται 2% για τα λιπαντικά  και 2% για αναλώσιμα υλικά της μηχανής.

Και όμως….

Παρ’ όλα αυτά ενώπιον  μεγάλης πρόκλησης για την επόμενη ημέρα βρίσκεται η ελληνική ακτοπλοϊα. Παρά το γεγονός ότι η παγκόσμια κρίση έχει πλήξει και τη ναυτιλία, οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις έχουν μπει σε έναν ανταγωνισμό εξοπλισμών, με επενδύσεις σε ναυπηγήσεις και αγορές πλοίων αλλά και εξαγορές μετοχικών πλειοψηφικών πακέτων.

Παράλληλα, και μέσα στις επόμενες εβδομάδες θα διεξαχθεί στην Κυβερνητική Επιτροπή συζήτηση για τα θέματα της ακτοπλοΐας. Αυτό γνωστοποίησε ο ίδιος ο πρωθυπουργός την περασμένη Παρασκευή στη συνάντηση που είχε με τον Αναστάση Παπαληγούρα και το προεδρείο της Ένωσης ελλήνων Εφοπλιστών, χωρίς νε μπει σε περισσότερες λεπτομέρειες.

Την ίδια ώρα, η κυβέρνηση, μέσω του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, σχεδιάζει τον εκσυγχρονισμό του ακτοπλοϊκού στόλου μέσω κινήτρων που θα δώσει στις επιχειρήσεις.   «Πάμε σε μια ποιοτική αλλαγή στην ακτοπλοΐα και θέλω να πιστεύω ότι αν συνεχίσουμε έτσι με τα κίνητρα που δίνουμε ότι σε 5 το πολύ 10 χρόνια θα έχουμε απόλυτα εκσυγχρονισμένο στόλο» επισημαίνει ο υπουργός και παραδέχεται ότι τα πλοία έχουν λιγοστέψει :

«Κάνουμε μια συνειδητή προσπάθεια, ώστε να βελτιώσουμε την ποιότητα κυρίως των πλοίων και πράγματι έχουμε καταφέρει να έχουμε ποιοτικότερα και ταχύτερα πλοία. Ακόμα έχουμε πυκνότερα και ευφυέστερα κατανεμημένα δρομολόγια. Όμως πρέπει να παρατηρήσω ότι διαθέτουμε σήμερα κατά τι λιγότερα πλοία, διότι σ’ ένα καθεστώς ελεύθερης αγοράς δεν είναι το κράτος πλοιοκτήτης».

Τα λιγότερα πλοία σημαίνει περισσότερο έργο για αυτά που απομένουν άρα και βλάβες . Ο Αναστάσης Παπαληγούρας, δικαιολογώντας τις βλάβες σε πλοία τις ακτοπλοϊας που παρουσιάστηκαν τις τελευταίες ημέρες αναφέρθηκε στην έλλειψη πλοίων.  

<Σε σχέση με τις βλάβες, πρέπει να πω ότι βέβαια δεν είναι καλοδεχούμενες. Αλλά από την άλλη μεριά, πληροφορούμαι στατιστικά από τις υπηρεσίες ότι δεν είναι πολύ περισσότερες από ό,τι σε άλλες περιπτώσεις.

Είχαμε υποτίθεται και περισσότερες θάλασσες κατά την διάρκεια των τελευταίων τριών μηνών. Πάλι στατιστικά καθώς μου λένε, σε σχέση με προηγούμενα χρόνια.

Έχουμε την ελπίδα ότι παρότι τα πλοία, όπως ξέρετε, δεν επαρκούν, τσίμα, τσίμα είναι αυτή την ώρα, έχουμε την ελπίδα ότι δεν θα υπάρξουν σημαντικότερες βλάβες που θα θέσουν για περισσότερες από λίγες ώρες τα πλοία εκτός συγκοινωνίας>, κατέληξε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης