Στράτος Σιμόπουλος, ο μηχανικός των μεγάλων retailers
Οταν το 1966 ο Ολυμπιακός επιχείρησε να φέρει τον Γιώργο Κούδα από τη Θεσσαλονίκη στον Πειραιά, λίγο έλειψε η Ελλάδα να χωριστεί στα δύο. Ολοι οι παλιοί φίλαθλοι που ξεροστάλιαζαν μπροστά στις ασπρόμαυρες οθόνες και την τότε ΕΪΡΤ για να δουν τον Βαγγέλη Φουντουκίδη και τον Γιάννη Διακογιάννη, θυμούνται τις συνθήκες διχασμού και τις 30.000 οπαδών του ΠΑΟΚ που ξεχύθηκαν στους δρόμους απαιτώντας την ακύρωση της μεταγραφής. Από τότε
Οταν το 1966 ο Ολυμπιακός επιχείρησε να φέρει τον Γιώργο Κούδα από τη Θεσσαλονίκη στον Πειραιά, λίγο έλειψε η Ελλάδα να χωριστεί στα δύο. Ολοι οι παλιοί φίλαθλοι που ξεροστάλιαζαν μπροστά στις ασπρόμαυρες οθόνες και την τότε ΕΪΡΤ για να δουν τον Βαγγέλη Φουντουκίδη και τον Γιάννη Διακογιάννη, θυμούνται τις συνθήκες διχασμού και τις 30.000 οπαδών του ΠΑΟΚ που ξεχύθηκαν στους δρόμους απαιτώντας την ακύρωση της μεταγραφής. Από τότε πολύ νερό έχει χυθεί στον μύλο του «μίσους» μεταξύ του αδηφάγου αθηνοκεντρικού συστήματος και της βορειοελλαδίτικης στάσης για τα χαμένα μεγαλεία. Σε όλους τους τομείς η Βόρεια Ελλάδα υστερεί εμφανώς, με τη συζήτηση περί της ευθύνης των ίδιων της των πολιτών πάντοτε να μένει σε δεύτερο πλάνο. Ομως ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της τεχνικής εταιρείας «Διάσταση A.E.» κ. Στράτος Σιμόπουλος, αν και δηλωμένος Θεσσαλονικιός, παίρνει αποστάσεις και αναφέρεται με ψυχραιμία σε παθογένειες ετών. Και ο ίδιος έχει ένα δικαίωμα παραπάνω να μιλά, καθώς σε ρόλο νέου Κούδα επιδιώκει την πανελλήνια επιτυχία, με βάση όμως τη «νύμφη του Θερμαϊκού».
«Στόχος μου είναι να περάσω όλη την υπόλοιπη ζωή μου στη Θεσσαλονίκη. Είχα την τύχη να φύγω μόλις για έξι μήνες από την πόλη μου κι αυτό για τη στρατιωτική θητεία. Παρά ταύτα, δεν σημαίνει πως επειδή εδώ είναι η βάση μου, θα εγκαταλείψω την αναπτυξιακή μου προσπάθεια. Σε πείσμα όσων συμπολιτών μου γκρινιάζουν για την υπάρχουσα κατάσταση, αντιτείνω ότι λύσεις για να πας μπροστά υπάρχουν. Αρκεί να προσπαθήσεις με θέληση», μας λέει. Και δεν τα κατάφερε καθόλου άσχημα αν δούμε ότι η εταιρεία του αποτελεί έναν στενό συνεργάτη της αλυσίδας «Lidl», για λογαριασμό της οποίας έχει κατασκευάσει πλήθος καταστημάτων, αλλά και επιχειρήσεων, όπως η «Ηλεκτρονική», η ΑΤΕbank, η «Sprider Stores», τα «Media Markt», η «Pepsi Cola», η EKO, το «Carrefour Μαρινόπουλος Α.Ε.» και άλλοι. Συνεργασίες οι οποίες δεν αφορούν όμως μόνο στην Ελλάδα, αλλά πλέον και στα Βαλκάνια.
Ο γνωστός στους βορειοελλαδίτικους κύκλους, αλλά και στην ηγεσία του Συνδέσμου Βιομηχάνων Βορείου Ελλάδος (σ.σ.: είναι και μέλος του Δ.Σ.), επιχειρηματίας γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1959 και αποφοίτησε από τη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ, το 1983. Από το 1985 ασκεί το επάγγελμα του μηχανικού (ηλεκτρολόγος μηχανικός) ως συνιδιοκτήτης και διευθύνων σύμβουλος της τεχνικής εταιρίας «Διάσταση Α.Ε.», η οποία ειδικεύεται στην κατασκευή ιδιωτικών έργων και τη δημιουργία μικρών εμπορικών κέντρων.
Η «Διάσταση A.E.» δραστηριοποιείται επίσης στη Σερβία, στο Μαυροβούνιο, στα Σκόπια και την Αλβανία μέσω θυγατρικών εταιρειών. «Ακριβώς αυτή μας η ανάπτυξη σε χώρες των Βαλκανίων είναι που αποδεικνύει πως όταν η Θεσσαλονίκη θέλει, μπορεί. Γιατί δηλαδή να μπορούμε με το αυτοκίνητο να πάμε σε λίγη ώρα στο Βελιγράδι και να κάνουμε δουλειές και ταυτόχρονα να μην καταφέρνουμε να αλλάξουμε τη ροή των πραγμάτων ως προς τη σχέση της πόλης μας με την Αθήνα; Γιατί να ψάχνουμε διαρκώς δικαιολογίες και να μη δούμε εμείς πώς μπορούμε να βελτιωθούμε;», διερωτάται.
Από τον πατέρα του ο κ. Σιμόπουλος πήρε το μικρόβιο του εμπόρου. Από φοιτητής κιόλας αποφάσισε πως δεν ήθελε να ασχοληθεί με το Δημόσιο, που τόσο προσφιλές ήταν για τους νέους της εποχής του. «Ξέρετε, ακόμα και σήμερα, η εταιρεία μας δεν έχει δουλειές με το κράτος. Πρόκειται για μια επιλογή ζωής, καθώς θεωρώ πως ο ιδιωτικός τομέας και οι υψηλές του απαιτήσεις σε κάνουν καλύτερο. Κάπως έτσι οδηγηθήκαμε στην επικέντρωση των εργασιών μας, κυρίως στον τομέα των βιομηχανικών έργων, της κατασκευής καταστημάτων και την παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών στο λιανεμπόριο», μας λέει. Μαζί με τον συνέταιρό του, τον κ. Γιώργο Καπολωνάρη, σύντομα ανέπτυξαν την εταιρεία, οδηγώντας την σήμερα στα Βαλκάνια, αλλά και έχοντας κατόπιν σκέψεις ακόμα και για το Χρηματιστήριο.
Το «σχολείο» των Γερμανών
Από τις σημαντικότερες συνεργασίες της «Διάσταση Α.Ε.» υπήρξε αυτή με τη γερμανική «Lidl». Μια εταιρεία της οποίας ενώ τα καταστήματα εντυπωσιάζουν με την απλότητά τους, οι προδιαγραφές τους απαιτούν τα υψηλότερα ποιοτικά standarts. «Για εμάς η συνεργασία στην κατασκευή των καταστημάτων της “Lidl” σε όλη την Ελλάδα υπήρξε ένα πραγματικό σχολείο. Οι Γερμανοί κάνουν πολύ καλά που είναι απαιτητικοί με τους συνεργάτες τους και εμείς διδαχθήκαμε ;o αυτόν τον τρόπο εργασίας» τονίζει. Η συνεργασία με την πολυεθνική δίνει λοιπόν το διαβατήριο στη Διάσταση Α.Ε. να αναπτυχθεί σε όλη τη χώρα και να προχωρήσει σε μια σειρά σημαντικών έργων.
«Η δική μας ανάπτυξη βασίζεται κυρίως στην επιχειρηματική μας φιλοσοφία. Εχουμε μεγάλους, καλούς και φερέγγυους πελάτες, οι οποίοι ακόμη και σε συνθήκες κρίσης είναι αναγκασμένοι να επενδύουν. Οι πελάτες αυτοί δεν βασίζουν την επιλογή τους μόνο στην τιμή, αλλά και στην ποιότητα και στον χρόνο παράδοσης των έργων» αναφέρει ο κ. Σιμόπουλος.
Βασική παράμετρο αυτής της ανάπτυξης αποτελεί η στρατηγική επιλογή της εταιρείας να μη βασίζεται στην ύπαρξη μεγάλων παγίων (αποθήκες, μηχανήματα κ.λπ.) τα οποία απαιτούν μεγάλο τραπεζικό δανεισμό. Και κάτι ακόμα: η «Διάσταση» αναπτύσσει μικρά εμπορικά κέντρα μόνον όταν έχει εξασφαλίσει την πώληση ενός τμήματός τους. «Στόχος μας παραμένει πάντα η αύξηση των ιδίων κεφαλαίων που θα δημιουργήσουν επιπλέον ρευστότητα αλλά και η επέκτασή μας στη Βουλγαρία και τη Ρουμανία με πολύ προσεκτικά βήματα» τονίζει ο επιχειρηματίας. Παράλληλα είναι από τους λίγους που θεωρούν την κρίση και ως «εξυγιαντική» ως προς τις επενδύσεις στα Βαλκάνια. «Υποστηρίζουμε εκεί πολλές από τις ελληνικές επενδυτικές προσπάθειες, όπως για παράδειγμα η πρόσφατη κατασκευή των δύο μεγάλων καταστημάτων της Ηλεκτρονικής στη Σερβία. Στρατηγική μας λοιπόν είναι να μας αναπτύσσουν ως προς τις διεθνείς αγορές, οι ίδιοι μας οι πελάτες» τονίζει.
Το περασμένο διάστημα η τεχνική εταιρία παρέδωσε στην ATEbank, το νέο κατάστημα το οποίο κατασκεύασε σε συνεργασία με την ΑΤΕ Τεχνική, στη Λεωφόρο Γεωργικής Σχολής στη Θεσσαλονίκη. Τα εγκαίνια του καταστήματος έγιναν από τον υφυπουργό Ανάπτυξης κ. Κωνσταντίνο Κιλτίδη και τον διοικητή της ΑΤΕbank κ. Δημήτρη Μηλιάκο.
Παράλληλα η Διάσταση Α.Ε. παρέδωσε στην SPRIDER STORES Α.Ε. την αποκατάσταση του καταστήματος της εταιρείας στην οδό Ερμού στην Αθήνα, το οποίο κάηκε κατά τη διάρκεια των επεισοδίων του περασμένου Δεκεμβρίου.
Ενας ΠΑΟΚτζής που κάνει την υπέρβαση
Η εταιρεία ανέλαβε επίσης και τις εργασίες στο νέο κατάστημα της Media Markt στη Δυτική Θεσσαλονίκη (απέναντι από το City Gate), το οποίο εκτείνεται σε επιφάνεια 5.200 τ.μ., ενώ έχει κατασκευάσει και το πρώτο κατάστημα της πολυεθνικής στην Ανατολική Θεσσαλονίκη. «Και δεν μένουμε μόνο εδώ. Σύντομα θα δημιουργήσουμε και έδρα στην Αθήνα, καθώς θα πρέπει να μιλάμε πιο άμεσα με τους πελάτες μας. Να που εγώ ένας δηλωμένος ΠΑΟΚτζής θα κάνω την υπέρβαση. Αλλωστε, πρόσφατα υπογράψαμε τρεις συμβάσεις για κατασκευές έργων στην Αθήνα», μας λέει γελώντας.
Το γκάλοπ και η φιλία με τον Σαμαρά
Μια πρώτη, ρηχή προσέγγιση της προσωπικότητας του κ. Σιμόπουλου επικεντρώνεται στην ηρεμία με την οποία ο αντιμετωπίζει τα πράγματα. Φαίνεται άνθρωπος δηλαδή απόλυτα ταγμένος στις business του. Μια δεύτερη όμως ανάγνωση αποδεικνύει ότι μπροστά μας έχουμε έναν άνθρωπο με έντονες κοινωνικές ανησυχίες. Έναν ενεργό πολίτη που, σε πείσμα των καιρών μας, δεν θέλει να «καθήσει στα αβγά του». Δίνει πάντα έντονα το «παρών» σε θέματα που αφορούν τη «θεσμική» Θεσσαλονίκη, αλλά και σε θέματα αθλητισμού.
Έχοντας στενή προσωπική και πολιτική σχέση με τον υπουργό Πολιτισμού κ. Αντώνη Σαμαρά, αλλά μακριά από τα μικροκομματικά τερτίπια, πιστεύει ότι για να βγει η πόλη του από το τέλμα θα πρέπει να πάρει οριστικό διαζύγιο από τον συντηρητισμό που τη διακρίνει. «Ξέρετε, ακόμη και η θέση των ομάδων της Θεσσαλονίκης αντανακλά το επιχειρηματικό και το κοινωνικό κλίμα της πόλης» τονίζει και συμπληρώνει: «Τα τελευταία χρόνια η κεντροαριστερά μονοπωλεί το καινούργιο και την ανανέωση στην πόλη μας κι αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να μας προβληματίσει. Πιστεύω ότι ήρθε η ώρα το καινούργιο να προέλθει από την κεντροδεξιά».
Θέλοντας να συμμετάσχει ενεργά στη βελτίωση των όρων εργασίας στην Βόρειο Ελλάδα και με αίσθημα ευθύνης, πρόσφατα ο κ. Σιμόπουλος με έξοδα της εταιρίας χρηματοδότησε μία δημοσκόπηση. Πιο συγκεκριμένα λειτουργώντας μέσα σε ένα περιβάλλον που μαστίζεται από την οικονομική κρίση, θέλησε να ερευνήσει και να προσδιορίσει με ακρίβεια ορισμένα στοιχεία που αφορούν τον κλάδο των μηχανικών και να μην μείνει μόνο με την εντύπωση που δημιουργεί η περιρρέουσα ατμόσφαιρα. Ζήτησε λοιπόν από την εταιρία INTERVIEW να διενεργήσει έρευνα ώστε να έχει στα χέρια ένα χρήσιμο εργαλείο. Μια έρευνα που τροφοδότησε με τα αποτελέσματά της το σύνολο του Τύπου σε Αθήνα και Βόρειο Ελλάδα.
Κέρδη 1,5 εκατ. ευρώ, παρά την κρίση
Για το έτος 2008 η Διάσταση Α.Ε. έχει καταφέρει να «παραγάγει» κέρδη 1,5 εκατ. ευρώ και φαίνεται να ξεπερνά την κρίση όχι μόνο χωρίς απώλειες , αλλά με ανάπτυξη.
Ο κ. Σιμόπουλος, μεταξύ άλλων, είναι μέλος του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, του Ελληνοαμερικανικού και Ελληνοσερβικού Επιμελητηρίου, καθώς και της Ελληνικής Εταιρείας Διοίκησης Επιχειρήσεων. Διετέλεσε αντιπρόεδρος του Συλλόγου Μηχανολόγων – Ηλεκτρολόγων Βορείου Ελλάδος και των αθλητικών συλλόγων ΠΑΟΔ και Μακεδονικού. Είναι παντρεμένος με την φαρμακοποιό κυρία Ρουμπίνη Παπανικοπούλου και έχει έναν γιο.
Τι συμβουλεύει τους επιχειρηματίες
Μην κάνετε μη παραγωγικές αγορές (σπίτια, βίλες, σκάφη), μην ακούτε τη γυναίκα σας σε ό,τι αφορά επίδειξη χλιδής, μην ανακατεύεστε με το ποδόσφαιρο (οι ΠΑΕ είναι επένδυση για πολύ μεγάλα κεφάλαια)
Μεσούσης της οικονομικής κρίσης ο κ. Σινόπουλος ξεκίνησε μια διευρυμένη αρθρογραφία δίνοντας ακόμη και συμβουλές-οδηγίες επιχειρηματικής επιβίωσης που έχουν όμως χιουμοριστικό πνεύμα. «Εμ, με τόσο πανικό που έβλεπα να υπάρχει είπα κι εγώ να βάλω το λιθαράκι μου». Σ’ αυτά τα άρθρα προτείνει λοιπόν μεταξύ άλλων να σταματήσουν οι επιχειρηματίες μη παραγωγικές αγορές όπως είναι τα σπίτια, οι βίλες, τα αυτοκίνητα και τα σκάφη, ιδιαίτερα αν τα χρήματα προέρχονται κατευθείαν από το ταμείο της επιχείρησης. Να μην ακούν τη γυναίκα τους ή τον εαυτό τους όταν προσπαθούν να τους πείσουν ότι δημιουργώντας ένα προφίλ πλούσιου επιχειρηματία, θα μπορέσουν να κάνουν δημόσιες σχέσεις με ισχυρούς ανθρώπους και έτσι θα κλείνουν σημαντικότερες και μεγαλύτερες δουλειές. Τη ματαιοδοξία τους απλά θέλουν να ικανοποιήσουν και ξεχνούν ότι οι «μεγάλες δουλειές» κλείνονται από ισχυρές επιχειρήσεις. Επίσης προτείνει να μην ασχολούνται οι επιχειρηματίες ως παράγοντες με τον αθλητισμό εκτός, αν διαθέτουν πολύ μεγαλύτερα κεφάλαια από αυτά που πρέπει να δαπανήσουν. Κάθε ΠΑΕ θα πρέπει να αντιμετωπίζεται ως μια επένδυση με σχεδιασμό και στόχους.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr