Ανάκαμψη του οικονομικού κλίματος βλέπει η GfK
Ανάκαμψη του οικονομικού κλίματος βλέπει η GfK
Η πληροφορική ανέβηκε στην πρώτη θέση, ξεπερνώντας σε αξία και την τηλεπικοινωνία για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια, καθώς η αγορά των smartphones έχει εισέλθει στη φάση του κορεσμού και η μέση τιμή έχει πέσει σημαντικά
“Η άνοδος της καταναλωτικής εμπιστοσύνης, η σταθεροποίηση του οικονομικού περιβάλλοντος και η απουσία επιπροσθέτων οικονομικών μέτρων συμβάλλουν στην περαιτέρω ενίσχυση της αγοράς και την ανάκαμψη του οικονομικού κλίματος”, σημειώνει σε ενημερωτικό δελτίο η GfK, εταιρεία που ειδικεύεται διεθνώς στη συγκέντρωση και ανάλυση δεδομένων για την καταναλωτική συμπεριφορά.
Ετσι, αν και η αγορά των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων έκλεισε στα 397 εκατομμύρια ευρώ το 1ο τρίμηνο του 2014, παρουσιάζοντας μια πτώση της τάξεως του 2,3% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2013, εκτιμάται ότι συνολικά η ελληνική οικονομία το πρώτο τρίμηνο του 2014 παρουσίασε ανάκαμψη για πρώτη φορά στα τελευταία πεντέμισι χρόνια, αξιολογώντας και τη σημαντική βελτίωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης, σε υψηλότερο επίπεδο έναντι και της αντίστοιχης περυσινής επίδοσης.
Στο ίδιο διάστημα, η πληροφορική ανέβηκε στην πρώτη θέση, ξεπερνώντας σε αξία και την τηλεπικοινωνία για πρώτη φορά. Η άνοδος αυτή οφείλεται κυρίως στη συνεχιζόμενη ανάπτυξη των tablets αλλά και στη θετική εικόνα άλλων σημαντικών κατηγοριών ΙΤ. Οι σταθεροί υπολογιστές παραμένουν οριακά ανοδικοί, αποτυπώνοντας την προτίμηση των καταναλωτών για απαιτητικές χρήσεις. Τα ποντίκια και τα πληκτρολόγια συνεχίζουν ανοδικά, επηρεασμένα σαφώς από την άνοδο των tablets και των υπολογιστών. Τέλος, οι οθόνες καταγράφουν διψήφια άνοδο, ενώ οι φορητοί υπολογιστές δέχονται πιέσεις στις μικρές ίντσες από τα tablets και από τους σταθερούς στις μεγάλες.
Η εντυπωσιακή άνοδος των προηγούμενων ετών για τα έξυπνα τηλέφωνα έχει αναστραφεί, καθώς η αγορά έχει εισέλθει στη φάση του κορεσμού και η μέση τιμή έχει πέσει σημαντικά. Μάλιστα, ήταν το πρώτο τρίμηνο που καταγράφεται διψήφια πτώση στα smartphones. Τα απλά κινητά τηλέφωνα συνεχίζουν την καθοδική τους πορεία με -40% συγκριτικά με πέρυσι.
Ετσι, αν και η αγορά των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων έκλεισε στα 397 εκατομμύρια ευρώ το 1ο τρίμηνο του 2014, παρουσιάζοντας μια πτώση της τάξεως του 2,3% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2013, εκτιμάται ότι συνολικά η ελληνική οικονομία το πρώτο τρίμηνο του 2014 παρουσίασε ανάκαμψη για πρώτη φορά στα τελευταία πεντέμισι χρόνια, αξιολογώντας και τη σημαντική βελτίωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης, σε υψηλότερο επίπεδο έναντι και της αντίστοιχης περυσινής επίδοσης.
Στο ίδιο διάστημα, η πληροφορική ανέβηκε στην πρώτη θέση, ξεπερνώντας σε αξία και την τηλεπικοινωνία για πρώτη φορά. Η άνοδος αυτή οφείλεται κυρίως στη συνεχιζόμενη ανάπτυξη των tablets αλλά και στη θετική εικόνα άλλων σημαντικών κατηγοριών ΙΤ. Οι σταθεροί υπολογιστές παραμένουν οριακά ανοδικοί, αποτυπώνοντας την προτίμηση των καταναλωτών για απαιτητικές χρήσεις. Τα ποντίκια και τα πληκτρολόγια συνεχίζουν ανοδικά, επηρεασμένα σαφώς από την άνοδο των tablets και των υπολογιστών. Τέλος, οι οθόνες καταγράφουν διψήφια άνοδο, ενώ οι φορητοί υπολογιστές δέχονται πιέσεις στις μικρές ίντσες από τα tablets και από τους σταθερούς στις μεγάλες.
Τα smartphones
Η εντυπωσιακή άνοδος των προηγούμενων ετών για τα έξυπνα τηλέφωνα έχει αναστραφεί, καθώς η αγορά έχει εισέλθει στη φάση του κορεσμού και η μέση τιμή έχει πέσει σημαντικά. Μάλιστα, ήταν το πρώτο τρίμηνο που καταγράφεται διψήφια πτώση στα smartphones. Τα απλά κινητά τηλέφωνα συνεχίζουν την καθοδική τους πορεία με -40% συγκριτικά με πέρυσι. Οι τηλεοράσεις
Η τηλεόραση αποτέλεσε τον κυριότερο εκφραστή της οριακής πτώσης των ηλεκτρονικών καταναλωτικών προϊόντων. Ειδικότερα οι Smart TVs συνεχίζουν να διατηρούν το θετικό τους πρόσημο, ενώ σε μικρή βάση αλλά με αυξανόμενο μερίδιο κινούνται οι Ultra High Definition τηλεοράσεις.Οι μεγάλες οικιακές συσκευές διατηρούν το θετικό πρόσημο που εμφάνισαν τους τελευταίους μήνες της προηγούμενης χρονιάς. Οι βασικές κατηγορίες όπως τα πλυντήρια και τα ψυγεία είναι αυτές που οδηγούν την ανάκαμψη των λευκών συσκευών, ενώ κατηγορίες όπως τα πλυντήρια πιάτων, που δεν ήταν πρώτης ανάγκης παρουσιάζουν μια εικόνα σταθερότητας. Η σταθεροποίηση και η διαφαινόμενη ανάκαμψη της αγοράς των μεγάλων οικιακών συσκευών είχε ως αποτέλεσμα την διατήρηση της μέσης τιμής πώλησης από το λιανεμπόριο στα περσινά επίπεδα.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα