ΟΑΣΑ: Ορίστηκε ανάδοχος για το ηλεκτρονικό εισιτήριο

ΟΑΣΑ: Ορίστηκε ανάδοχος για το ηλεκτρονικό εισιτήριο

Ένα από τα σπουδαιότερα έργα τεχνολογίας κερδίζει η κοινοπραξία Τέρνα Ενεργειακή με την Κορεάτικη LG CNS, στην οποία ανατίθεται το σύστημα αυτόματης συλλογής κομίστρου στις αστικές συγκοινωνίες

ΟΑΣΑ: Ορίστηκε ανάδοχος για το ηλεκτρονικό εισιτήριο
Ένα από τα μεγαλύτερα έργα ΣΔΙΤ συνολικής αξίας 94 εκ. ευρώ και ένα από τα σπουδαιότερα έργα τεχνολογίας κερδίζει η κοινοπραξία Τέρνα Ενεργειακή με την Κορεάτικη LG CNS, στην οποία ανατίθεται το σύστημα αυτόματης συλλογής κομίστρου στις αστικές συγκοινωνίες.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του «newmoney», την απόφαση για την ανάδειξη προσωρινού αναδόχου για το ηλεκτρονικό εισιτήριο που θα αντικαταστήσει το χάρτινο με μία «έξυπνη» κάρτα στο μέγεθος της τηλεκάρτας έλαβε το διοικητικό συμβούλιο του ΟΑΣΑ την περασμένη Παρασκευή με την κοινοπραξία της Τέρνα να έρχεται πρώτη με σημαντική έκπτωση που κατά πληροφορίες αγγίζει το 17-18%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η LG CNS ο τεχνολογικός προμηθευτής του ελληνικού ομίλου έχει υλοποιήσει και συντηρεί το σύστημα συλλογής κομίστρου στη Σεούλ, σε 9.500 λεωφορεία και 390 σταθμούς μετρό ενώ η κοινοπραξία έχει διασφαλισμένη χρηματοδότηση για το έργο από την ΕximBank της Κορέας (Τράπεζα Εισαγωγών και Εξαγωγών).

Το έργο δίνει δουλειά στον ανάδοχο για 12 χρόνια, καθώς κατασκευάζεται με τη σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, ο οποίος εκτός από την οργάνωση και την κατασκευή της υποδομής θα το συντηρεί και θα το λειτουργεί για τα επόμενα χρόνια, ενώ με τη λήξη της περιόδου η υποδομή θα επιστρέψει στον ΟΑΣΑ.

Δεύτερη σε κατάταξη ήρθε η κοινοπραξία ΜΕΤΚΑ-ΑΤΕΣΕ με τεχνολογική προμηθευτή τη Γαλλική Thales προσφέροντας έκπτωση περίπου 12% και τρίτη η ένωση των εταιρειών Ιntrasoft International -Ιntracom Κατασκευές σε συνεργασία με την Βρετανική Cubic η οποία όμως προσέφερε πολύ χαμηλή έκπτωση που κατά πληροφορίες ανήλθε στο 1%. Εάν δεν υπάρξουν ενστάσεις η διοίκηση του ΟΑΣΑ εκτιμά ότι η σύμβαση με τον ανάδοχο θα μπορεί να υπογραφεί μέσα στο καλοκαίρι ώστε το έργο να ξεκινήσει να υλοποιείται από το γ’ τρίμηνο του έτους.
Κλείσιμο

Το ηλεκτρονικό εισιτήριο αποτελεί την στρατηγική επιλογή του υπουργείου Υποδομών για την καταπολέμηση της μεγάλης αιμορραγίας εσόδων από την εισιτηριοδιαφυγή αλλά και το όχημα για καλύτερες και ποιοτικότερες υπηρεσίες στον τομέα των ΜΜΜ. Συγχρόνως θα αποτελέσει τη βάση για την υλοποίηση τιμολογιακών πολιτικών και νέων προϊόντων κομίστρου, καθώς δίνεται για πρώτη φορά η δυνατότητα δικαιότερης τιμολογιακής πολιτικής και κατανομής του κόστους μετακίνησης ανάλογα με τη χρήση, όπως καθορισμός ζωνών, απόστασης και αριθμού επιβιβάσεων.

Ο χρόνος υλοποίησης έχει εκτιμηθεί ότι θα είναι δύο χρόνια, πράγμα που σημαίνει ότι το νέο σύστημα συλλογής κομίστρου θα είναι έτοιμο αρχές του 2016. Μαζί με το σύστημα της Τηλεματικής ύψους 50 εκ. ευρώ που έχει κατακυρωθεί από τον περασμένο Μαίο στo σχήμα Intracom IT- Intrakat, οι αστικές συγκοινωνίες αποκτούν ένα σύγχρονο πρόσωπο που προσφέρει ευκολία και άνεση στο επιβατικό κοινό. Το έργο της τηλεματικής πέρασε από συμπληγάδες τους προηγούμενους μήνες εξαιτίας προβλημάτων χρηματοδότησης από τις τράπεζες, τα οποία έχουν επιλυθεί και αν όλα πάνε καλά μέχρι τέλη Μαρτίου θα έχει εγκριθεί η σύμβαση από το ΔΣ του ΟΑΣΑ ώστε αμέσως μετά να πάει στο Ελεγκτικό Συνέδριο και μέσα στο Μάιο να υπογραφεί η σύμβαση.

Για το έργο προβλέπεται η εγκατάσταση 1.000 «έξυπνων» στάσεων στην Αθήνα, όπου μέσα από τις οθόνες οι επιβάτες θα πληροφορούνται τον χρόνο διέλευσης των οχημάτων, ενώ η ίδια δυνατότητα θα παρέχεται μέσω κινητού τηλεφώνου ή υπολογιστή. Το σύστημα τηλεματικής θα εφαρμοστεί αρχικά πιλοτικά σε κάποια δρομολόγια και θα επιτρέπει την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο της θέσης όλων των οχημάτων, την ενημέρωση των επιβατών εντός του οχήματος, την επικοινωνία των οδηγών με τα κέντρα διαχείρισης και την πληροφόρηση για την επιβατική κίνηση κατά γραµμή, στάση και δρομολόγιο ή ώρα.
 
Πως θα λειτουργεί το ηλεκτρονικό εισιτήριο

Το αυτόματο σύστημα συλλογής κομίστρου θα εξυπηρετεί το σύνολο των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (λεωφορεία, τρόλεϊ, τραμ, μετρό και προαστιακό σιδηρόδρομο) και θα υποκαταστήσει πλήρως τα υφιστάμενα εισιτήρια με τις «έξυπνες κάρτες». Οι κάρτες θα επικοινωνούν με ένα ασύρματο πρωτόκολλο με τα επικυρωτικά μηχανήματα που θα βρίσκονται μέσα στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ και στις πύλες εισόδου - εξόδου του μετρό.

Με βάση τον σχεδιασμό, θα υποστηρίζονται δύο τύποι ηλεκτρονικού εισιτηρίου, η επικύρωση των οποίων θα γίνεται εξ αποστάσεως, χωρίς ο επιβάτης να χρειάζεται να εισαγάγει την κάρτα του στο μηχάνημα. Ο πρώτος τύπος θα αντικαταστήσει τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών και ο δεύτερος τις δεσμίδες εισιτηρίων.

Θα υπάρξει όμως ένα μεταβατικό στάδιο κάποιων μηνών μέχρι να εκπαιδευτεί ο κόσμος, όπου θα λειτουργεί και το συμβατικό σύστημα. Η επικύρωση των καρτών θα είναι υποχρεωτική σε κάθε επιβίβαση και στα σιδηροδρομικά μέσα (μετρό, Προαστιακός), αλλά και κατά την έξοδο του επιβάτη. Το σύστημα χτίζεται εκ του μηδενός με την εγκατάσταση όλου του απαραίτητου εξοπλισμού στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ενώ θα αξιοποιηθούν οι δυνατότητες και ο υφιστάμενος σχετικός εξοπλισμός με κάποια αναβάθμιση του μετρό (κέντρο ελέγχου και αυτόματοι πωλητές εισιτηρίων). Επιπλέον, στο μετρό και στον Προαστιακό θα εγκατασταθούν πύλες στο πλαίσιο της μετατροπής του συστήματος σε κλειστό.

Πηγή: newmoney.gr
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης