Χρυσή εποχή για τον Ευάγγελο Μαρινάκη

Χρυσή εποχή για τον Ευάγγελο Μαρινάκη

Χρυσό αποδείχθηκε το 2007 για τον εφοπλιστή  Ευάγγελο Μαρινάκη. Είναι χαρακτηριστικό ότι για το τέταρτο τρίμηνο του 2007 η Capital Product Τanker παρουσίασε κέρδη 8,7 εκατ. δολ. στην πρώτη χρονιά στο αμερικανικό χρηματιστήριο. Η εταιρεία μεγάλωσε μέσα στο 2007 αγοράζοντας αλλά και ναυπηγώντας πλοία.

Η Capital Product είναι η πρώτη ναυτιλιακή εταιρεία της Ελλάδος αλλά και του εξωτερικού, που εισέρχεται στις αμερικάνικες χρηματαγορές με τιμή πάνω από το προκαθορισμένο εύρος συν το γε

Χρυσή εποχή για τον Ευάγγελο Μαρινάκη

Χρυσό αποδείχθηκε το 2007 για τον εφοπλιστή  Ευάγγελο Μαρινάκη. Είναι χαρακτηριστικό ότι για το τέταρτο τρίμηνο του 2007 η Capital Product Τanker παρουσίασε κέρδη 8,7 εκατ. δολ. στην πρώτη χρονιά στο αμερικανικό χρηματιστήριο. Η εταιρεία μεγάλωσε μέσα στο 2007 αγοράζοντας αλλά και ναυπηγώντας πλοία.

Η Capital Product είναι η πρώτη ναυτιλιακή εταιρεία της Ελλάδος αλλά και του εξωτερικού, που εισέρχεται στις αμερικάνικες χρηματαγορές με τιμή πάνω από το προκαθορισμένο εύρος συν το γεγονός ότι η μετοχή γνώρισε άνοδο κατά 24% από την πρώτη ώρα συναλλαγής (30 Μαρτίου 2007).


Η ιδιαίτερα αυξημένη ζήτηση από τους μεγάλους οίκους, υπερκάλυψε πάνω από 10 φορές τη δημόσια προσφορά γεγονός που θεωρείται «ρεκόρ υπερκάλυψης» καθώς το τελευταίο ρεκόρ κατείχε η Teekay Shipping, η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία στον κόσμο, με οκτώ φορές υπερκάλυψη. Η αγάπη του για το μεγάλο λιμάνι  είναι αναμφισβήτητη.

Για τον λόγο αυτόν άλλωστε έχει στην Ακτή Μιαούλη ως έδρα  των δύο εταιρειών του, της Barcley και της Capital. Σε ένα επταόροφο πολυτελές κτήριο  συνολικής έκτασης 4.000 τετραγωνικών μέτρων, ο Βαγγέλης Μαρινάκης έχει στήσει το αρχηγείο του.  Τουλάχιστον έξι μήνες τον χρόνο τους περνάει στο Λονδίνο όπου έχει την έδρα της η τρίτη του εταιρεία, η Curzon Shipbroker, η οποία στεγάζεται σε ιδιόκτητα γραφεία στο City,  σε έναν υπερπολυτελή ουρανοξύστη.

Αντικείμενο της εταιρείας αυτής είναι η ναύλωση των πλοίων της Barcley και Capital. Η ναυτιλιακή εταιρεία Barcley έχει τώρα μόνο δύο πλοία αφού τα περισσότερα πέρασαν στην εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρεία. Ο Ευάγγελος Μαρινάκης μοιράζει τον χρόνο του μεταξύ Πειραιά, Λονδίνου και Νέας Υόρκης. Επενδύει σε ακίνητα και γη τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό ενώ  ασχολείται και με το χρηματιστήριο.


Επενδύσεις
Η Capital Product Partners L.L.C. κατά την ημερομηνία εισόδου της έλεγχε ένα στόλο οκτώ υπερσύγχρονων δεξαµενόπλοιων µεταφοράς προϊόντων αργού πετρελαίου (medium range – MR product tankers) διπλού τοιχώµατος τύπου Ice Class 1A. Από την ημέρα εισαγωγής μέχρι σήμερα, η CPLP απέκτησε άλλα τέσσερα νεότευκτα δεξαµενόπλοια, τα: «Άτρωτος», «Ακέραιος», «Άνεμος Ι» και «Απόστολος» τύπου Ice 1A MR product tankers και το «Αττικός», ένα product tanker χωρητικότητας 12.000 τόνων, κατασκευής 2005.

Η εταιρεία πρόκειται επίσης να παραλάβει, μέχρι τον Αύγουστο του 2008, τα: «Αλέξανδρος ΙΙ», «Αριστοτέλης ΙΙ» και «Άρης ΙΙ», τρία MR tankers τα οποία είναι ναυλωμένα για δέκα χρόνια με την αμερικανική ναυτιλιακή εταιρεία OSG. Μετά την ολοκλήρωση των κινήσεων αυτών η CPLP θα διαθέτει ένα στόλο δεκαέξι product tankers διπλού τοιχώματος µε μέσο όρο ηλικίας 1,3 χρόνια. Τα πλοία του στόλου που διαθέτει η νέα εταιρία, είναι προς το παρόν ναυλωμένα με τις BP, Morgan Stanley, Trafigura και OSG Group.

Η Capital Product Partners ανέφερε καθαρά έσοδά της τάξεως των 8,4εκ  δολ.και έσοδα 18,8 εκ.δολ για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου. Ταυτόχρονα ανακοίνωσε και αύξηση του μερίσματος σε 1,54 δολ. ετησίως ανά μετοχή.

Ναυπηγικό πρόγραμμα
Το ναυπηγικό πρόγραμμα των τελευταίων πέντε χρόνων της Capital Maritime & Trading, μητέρας εταιρίας της CPLP, είναι από τα μεγαλύτερα στον κόσμο και ανέρχεται σε 53 πλοία συνολικής αξίας $2δις. Eίναι δε αξιοσημείωτο ότι καθόλη τη διάρκεια του προγράμματος αυτού η εταιρεία διατηρεί χαμηλό δανεισμό και ισχυρό ισολογισμό.

Κλείσιμο

Η Capital Maritime φέρεται να συμφώνησε την κατασκευή δώδεκα χημικών δεξαμενοπλοίων 25.000 dwt (IMO II chemical/product carriers) ιδιαιτέρα υψηλών προδιαγραφών  με την Samho Shipbuilding στην Κορέα για παράδοση από τον Ιούνιο μέχρι το Νοέμβριο του 2010. Η παραγγελία των πλοίων αυτών αναμένεται να κοστίσει γύρω στα 500εκ.δολ.

Στο πλαίσιο του ναυπηγικού προγράμματος της Capital Maritime & Trading, συνολικά έχουν παραδοθεί ήδη 20 με 33 πλοία ακόμη υπό παραγγελία στην Κορέα και στην Κίνα. H εταιρεία ελέγχει ακόμη δύο Suezmax κατασκευής 2002 και 2001, εννιά δεξαμενόπλοια τύπου MR/Handy και τέσσερα πλοία ξηρού φορτίου τύπου Handy/Handymax.

Μετά την παραλαβή όλων των νεότευκτων πλοίων η Capital Maritime και η Capital Product Partners L.L.C. θα ελέγχουν έναν υπερσύχρονο στόλο εξήντα πλοίων υγρού (crude, product and chemical) και ξηρού φορτίου με μέσο όρο ηλικίας περίπου τα τρία χρόνια και συνολικής χωρητικότητας σχεδόν τριών εκατομμυρίων τόνων.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Best of Network

Δείτε Επίσης