Καπέλο 5% στα καύσιμα!

Καπέλο 5% στα καύσιμα!

Τα νούμερα λένε πάντα την αλήθεια και, δυστυχώς, σε ό,τι αφορά τις τιμές των καυσίμων, η αλήθεια είναι ότι οργιάζουν και πάλι στην αγορά οι κερδοσκόποι!

Εδώ και αρκετές εβδομάδες γράφουμε ότι σιγά - σιγά έρχεται και πάλι το 1 ευρώ ως μέση τιμή της αμόλυβδης σε όλη την χώρα. Και, πράγματι, ήρθε, καθώς την προηγούμενη εβδομάδα, σύμφωνα με τις τιμοληψίες που ανακοίνωσε το υπουργείο Ανάπτυξης, η μέση τιμή σε όλη την

Καπέλο 5% στα καύσιμα!

Τα νούμερα λένε πάντα την αλήθεια και, δυστυχώς, σε ό,τι αφορά τις τιμές των καυσίμων, η αλήθεια είναι ότι οργιάζουν και πάλι στην αγορά οι κερδοσκόποι!

Εδώ και αρκετές εβδομάδες γράφουμε ότι σιγά - σιγά έρχεται και πάλι το 1 ευρώ ως μέση τιμή της αμόλυβδης σε όλη την χώρα. Και, πράγματι, ήρθε, καθώς την προηγούμενη εβδομάδα, σύμφωνα με τις τιμοληψίες που ανακοίνωσε το υπουργείο Ανάπτυξης, η μέση τιμή σε όλη την χώρα διαμορφώθηκε στα 99,5 λεπτά ανά λίτρο.

Στα ίδια επίπεδα – για την ακρίβεια, στα 99,7 λεπτά ανά λίτρο – είχε βρεθεί για τελευταία φορά η μέση τιμή της αμόλυβδης στις 31 Οκτωβρίου του 2008, όταν πλέον είχε αρχίσει η μεγάλη αποκλιμάκωση των τιμών των καυσίμων διεθνώς.

Μόνο που τότε η διεθνής τιμή της αμόλυβδης ήταν στα 383 ευρώ ανά μετρικό τόνο, ενώ τώρα είναι στα 354 ευρώ ανά μετρικό τόνο, δηλαδή 10% χαμηλότερα! Αν υπολογίσουμε ότι οι συγκεκριμένες τιμές είναι προ φόρων, η απόκλιση από τις μετά φόρων τιμές, δηλαδή στην λιανική είναι της τάξης του 5%.

Αλλά στην ελληνική αγορά πληρώνουμε το ίδιο όπως και τότε!!! Κι ας υπάρχει γενικότερη τάση αποπληθωρισμού, λόγω της οικονομικής κρίσης…

Ακόμη κι αν συνυπολογιστεί η αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης που επιβλήθηκε με το ξεκίνημα της χρονιάς, στην τιμή της λιανικής έχουμε να κάνουμε το πολύ με 2 λεπτά ανά λίτρο.

Κλείσιμο

Αλλά εδώ μιλάμε για 5% διαφορά, για μία μέση τιμή που θα έπρεπε, με βάση πάντα την διεθνή τιμή της αμόλυβδης, να στα 95 λεπτά και όχι μια ανάσα από το 1 ευρώ, όπως συμβαίνει τώρα…

Υπάρχει καμιά εξήγηση για αυτό, πέραν του ότι οι κερδοσκόποι οργιάζουν και πάλι στην ελληνική αγορά, ίσως κάνοντας και επίδειξη δύναμης απέναντι στο υπουργείο Ανάπτυξης, το οποίο έχει ανακοινώσει ότι θα εφαρμοστούν από 1-1-2009 οι ταμειακές μηχανές στα βενζινάδικα;

Προφανώς όχι! Αξίζει, επίσης, να αναφερθούν ορισμένα ακόμη στοιχεία για τις τιμές:

  • Σε 36 νομούς της χώρας, δηλαδή στους περισσότερους, η μέση τιμής της αμόλυβδης είναι πάνω από το 1 ευρώ, ενώ στο Ρέθυμνο αγγίζει τα 1,11 ευρώ το λίτρο…
  • Σε αρκετά πρατήρια της περιφέρειας, οι χρεώσεις φτάνουν ακόμη και τα 1,30 ευρώ ανά λίτρο.
  • Με βάση τα όσα δηλώνουν οι ίδιοι οι πρατηριούχοι στο Παρατηρητήριο Τιμών καυσίμων, στην Αθήνα τα φθηνότερα βενζινάδικα πουλάνε στα 91 λεπτά και τα ακριβότερα στα 1,07 λεπτά το λίτρο. Στην δε Θεσσαλονίκη η ψαλίδα είναι μεταξύ 91,3 και 1,05 λεπτών.
  • Στην χονδρική, τις τελευταίες 4 εβδομάδες η μέση τιμή έχει αυξηθεί κατά 3,25%, ενώ στα πρατήρια η αύξηση είναι 4,76%, δηλαδή σαφώς μεγαλύτερη.

Αισιόδοξοι για την συνέχεις δεν μπορούμε να είμαστε από την στιγμή κατά την οποία η προ φόρων διεθνής τιμή της αμόλυβδης έχει αυξηθεί κατά 16,6%, ενώ η μετά φόρων διυλιστηριακή τιμή μόνο κατά 4% στα ίδιο διάστημα.

Άρα, φαίνεται ότι έχουμε μπροστά μας περίπου ένα 4% ακόμη, με βάση την μέχρι σήμερα πορεία των τιμών.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης