Ναυτιλία: 1.000 πλοία δεμένα λόγω έλλειψης φορτίων!
Οσο περνάει ο καιρός, βαθαίνει η κρίση στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία εξαιτίας της χρηματοπιστωτικής κρίσης. Οι εκτιμήσεις πλέον κάνουν λόγο για κρίση που ξεπερνάει εκείνη του ’70. Μπορεί ακόμη τα αγκυροβόλια να μην έχουν γεμίσει στη Νοτιοανατολική Ασία, την οποία προτιμούν οι εφοπλιστές λόγω χαμηλού κόστους φύλαξης, όμως ήδη περίπου 1.000 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και φορτηγά είναι αγκυροβολημένα έξ
Οσο περνάει ο καιρός, βαθαίνει η κρίση στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία εξαιτίας της χρηματοπιστωτικής κρίσης. Οι εκτιμήσεις πλέον κάνουν λόγο για κρίση που ξεπερνάει εκείνη του ’70. Μπορεί ακόμη τα αγκυροβόλια να μην έχουν γεμίσει στη Νοτιοανατολική Ασία, την οποία προτιμούν οι εφοπλιστές λόγω χαμηλού κόστους φύλαξης, όμως ήδη περίπου 1.000 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και φορτηγά είναι αγκυροβολημένα έξω από λιμάνια περιμένοντας ένα φορτίο.
«Οι πλοιοκτήτες ενδέχεται να παροπλίσουν τον μεγαλύτερο αριθμό πλοίων από τη δεκαετία του 1970, καθώς το διεθνές εμπόριο περνά κρίση», εκτιμούν διεθνείς ναυλομεσιτικοί οίκοι.
Εκατοντάδες ενδέχεται να παραμείνουν στα λιμάνια για μήνες ή και χρόνια. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς, συνολικά είναι «ενεργά» 10.650 containerships, φορτηγά και πετρελαιοφόρα.
«Ολοι ελπίζουν ότι η διεθνής οικονομία θα ανακάμψει, αλλά κάτι τέτοιο δεν διαφαίνεται προς το παρόν. Είναι πιθανό κάποια από τα αγκυροβολημένα πλοία να αποσυρθούν μετά την ανάκαμψη της αγοράς», επισημαίνουν οι αναλυτές.
Η ζήτηση για εμπορεύματα μειώνεται και σύμφωνα με τη World Bank οι διεθνείς ρυθμοί ανάπτυξης θα παρουσιάσουν πτώση για πρώτη φορά μετά τον Β’ Παγκόσμιο πόλεμο.
Ο δείκτης Baltic Dry μειώθηκε κατά 92% τον περασμένο χρόνο. Η τελευταία φορά που έγινε παροπλισμός τόσο πολλών πλοίων ήταν στην πετρελαϊκή κρίση στις αρχές της δεκαετίας του 1970. Ο αριθμός των ναυτικών που θα παραμείνουν στα πλοία θα εξαρτηθεί από το πού και για πόσο θα βρίσκονται αγκυροβολημένα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr