«Μισή» η έναρξη του Παρατηρητηρίου Τιμών
Ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Κωστής Χατζηδάκης
«Μισές δουλειές». Με αυτή τη φράση περιγράφονται οι δράσεις του Παρατηρητηρίου Τιμών, τις οποίες ανακοίνωσε σήμερα το πρωί ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Κωστής Χατζηδάκης.
Κι αυτό διότι το ηλεκτρονικό αυτό έργο δεν περιλαμβάνει ό
Ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Κωστής Χατζηδάκης
«Μισές δουλειές». Με αυτή τη φράση περιγράφονται οι δράσεις του Παρατηρητηρίου Τιμών, τις οποίες ανακοίνωσε σήμερα το πρωί ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Κωστής Χατζηδάκης.
Κι αυτό διότι το ηλεκτρονικό αυτό έργο δεν περιλαμβάνει όλη την γκάμα των προϊόντων και υπηρεσιών, αλλά σε πρώτη φάση περιορίζεται σε συγκεκριμένους τομείς και δραστηριότητες. Επειτα από σειρά παλινωδιών και καθυστερήσεων (ας μην ξεχνάμε πως αντίστοιχες ανακοινώσεις είχε κάνει και πριν από ενάμιση χρόνο ο τέως υπουργός κ. Χρήστος Φώλιας), όπως τονίστηκε, το έργο αυτό ολοκληρώθηκε για να ξεκινήσει εντός των θερινών διακοπών και όχι τους επόμενους κρίσιμους δύο μήνες.
Το ηλεκτρονικό Παρατηρητήριο Τιμών είναι ένα έργο που συγχρηματοδοτείται από το επιχειρησιακό πρόγραμμα «Κοινωνία της Πληροφορίας» και έχει προϋπολογισμό 1,8 εκατ. ευρώ.
Αφορά στην ανάπτυξη ενός πανελλήνιου δικτύου συλλογής, επεξεργασίας, ανάλυσης και σύγκρισης τιμών προϊόντων και υπηρεσιών. Μέσα από αυτό το δίκτυο: πρώτον, κατηγοριοποιούνται και κωδικοποιούνται προϊόντα και υπηρεσίες που επηρεάζουν τον δείκτη τιμών καταναλωτή, όμως όχι όλα τα διατροφικά και άλλα είδη, με αποτέλεσμα κάποιες σημαντικές κατηγορίες να μένουν ανεξέλεγκες. Δεύτερον, οργανώνεται ένα πανελλήνιο δίκτυο συλλογής τιμών λιανικής-χοντρικής παραγωγού σε πραγματικούς χρόνους, από τιμολήπτες, που θα λειτουργούν ειδικά γι’ αυτό τον σκοπό και τρίτον, λειτουργεί ένα σύστημα διάχυσης της κατάστασης των τιμών καταναλωτή προς το ευρύ κοινό. Αυτά όλα συμπληρώνονται από ένα σύστημα υποβολής παραπόνων καταναλωτών και περιπτώσεις στρέβλωσης της συμπεριφοράς της αγοράς.
Πιο συγκεκριμένα, η τιμοληψία θα αφορά σε τρόφιμα και ποτά (είδη σούπερ μάρκετ, λαϊκών αγορών, ιχθυοπωλείων κ.λπ.), βιομηχανικά είδη (καύσιμα, ορυκτέλαια, σχολικά είδη, ανταλλακτικά, καλλυντικά κ.λπ.), καθώς και υπηρεσίες (ιδιωτικά σχολεία, χώρους στάθμευσης, συνεργεία, ασφαλιστικές κ.ο.κ.).
Η εμβέλεια δράσης του Παρατηρητηρίου θα καλύπτει το σύνολο της χώρας, καθώς αφορά και στις 13 διοικητικές περιφέρειες και θα αντλεί πληροφορίες για τιμές σε 4 πόλεις ανά περιφέρεια. Σε πρώτη φάση θα ξεκινήσει η δράση από τις 5 μεγαλύτερες πόλεις (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα, Ηράκλειο) και στη συνέχεια θα επεκταθεί και σε άλλες.
Οι πολίτες θα ενημερώνονται για τα στοιχεία που συλλέγει το Παρατηρητήριο Τιμών με πέντε τρόπους.
Πρώτον, με οθόνες προβολής μέσω των ΜΜΕ, όπως παραδείγματος χάριν με εμφάνιση πληροφοριών σε μπάρα κατά τη διάρκεια προγραμμάτων τηλεοπτικών σταθμών, σε συνεννόηση προφανώς με τους τηλεοπτικούς σταθμούς. Δεύτερον, σε ειδικές στήλες εφημερίδων. Τρίτον, με ειδική ιστοσελίδα του Παρατηρητηρίου Τιμών για όσους έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο. Τέταρτον, με τηλεφωνική επικοινωνία, φωνητική πύλη ή προσωπική επικοινωνία. Πέμπτον, έναν ρόλο θα παίξουν και τα λεγόμενα infokiosks, ειδικά δηλαδή ηλεκτρονικά μηχανήματα ενημέρωσης, όπως αυτό που βλέπετε εδώ, με διαδραστικές επιφάνειες (touch screens), τα οποία θα τοποθετηθούν σε κεντρικά εμπορικά σημεία.
Σε πρώτη φάση πιλοτικά θα τοποθετηθούν 10 τέτοιες συσκευές σε όλη την Ελλάδα (5 στην Αθήνα, 2 στη Θεσσαλονίκη, από 1 στην Πάτρα, τη Λάρισα και το Ηράκλειο.
Σε ό,τι αφορά το θέμα του πότε θα λειτουργήσει το Παρατηρητήριο και ποια προϊόντα θα περιλαμβάνει, στις 30 Ιουνίου ολοκληρώνεται ο συμβατικός χρόνος παράδοσης όλου του συστήματος από την ανάδοχο εταιρεία.
Σε ό,τι αφορά, τέλος, τον αριθμό προϊόντων, ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Κωστής Χατζηδάκης διευκρίνισε ότι δεν υπάρχει κανένας περιορισμός. Όσων προϊόντων λαμβάνονται οι τιμές, αυτές θα αποτυπώνονται.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr