Βαρβιτσιώτης: Στο 6% η συνεισφορά της ελληνικής ναυτιλίας στο ΑΕΠ της χώρας
Βαρβιτσιώτης: Στο 6% η συνεισφορά της ελληνικής ναυτιλίας στο ΑΕΠ της χώρας
Ο υπουργός Ναυτιλίας χαρακτήρισε τη θάλασσα συγκριτικό πλεονέκτημα της Ελλάδας και επέκρινε τη «λαϊκιστική λογική» της άκριτης φορολογίας των εφοπλιστών
Στο σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει για την ελληνική οικονομία ο χώρος της ναυτιλίας αναφέρθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, σε ομιλία του στη ναυτιλιακή λέσχη Πειραιά.
Η θάλασσα είναι συγκριτικό πλεονέκτημα, τόνισε ο κ. Βαρβιτσιώτης, προσθέτοντας πως «στόχοι μας είναι να διασφαλίσουμε την προσέλευση επενδύσεων και να διατηρήσουμε την πολιτική σταθερότητα που την χρειάζεται οποιαδήποτε οικονομία για να αναπτυχθεί. Με τη ναυτιλία μπορούμε να “χτυπήσουμε” δομικά στοιχεία της κρίσης καθώς είναι η πλέον ανταγωνιστική στον κόσμο».
Υπενθύμισε, δε, την έκθεση της διεθνούς συμβουλευτικής εταιρείας The Boston Consulting Group στην οποία καταγράφεται ότι η προσφορά της ναυτιλίας στην ελληνική οικονομία είναι της τάξης των 13,5 δισ. ευρώ, το 6%, δηλαδή, του ΑΕΠ προσθέτοντας ότι «η άμεση συνεισφορά είναι 7,6 δισ., το 3,5% του ΑΕΠ καθώς στον κλάδο απασχολούνται 200.000 άτομα, ενώ επηρεάζονται 500.000».
Ο υπουργός Ναυτιλίας καυτήριασε τη «λαϊκίστικη λογική», όπως είπε χαρακτηριστικά, κάποιων που «επιμένουν να φορολογηθεί άκριτα η ναυτιλιακή δραστηριότητα».
«Η ναυτιλία που δραστηριοποιείται διεθνώς αντιμετωπίζει σκληρό ανταγωνισμό και πρέπει να αντιμετωπίζεται με βάση αυτές τις συνθήκες και όχι με γνώμονα την εσωτερική πραγματικότητα» εξήγησε ο υπουργός και προσέθεσε: «Άλλωστε με πρωτοβουλία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών(ΕΕΕ) έγινε κάλεσμα να υπάρξει προσφορά και πέρα από τη φορολογία και σε αυτό ανταποκρίθηκε το 90% των πλοίων με ελληνική σημαία και το 60% των ελληνόκτητων πλοίων με ξένη σημαία. Μια φορολογική επιδρομή, υπογράμμισε, θα ήταν αντικίνητρο στην παραμονή των ναυτιλιακών εταιρειών στη χώρα».
Μιλώντας για τη γενικότερη κατάσταση της ελληνικής οικονομίας ο κ. Βαρβιτσιώτης επισήμανε ότι «το κλίμα έχει αλλάξει για τη χώρα μας διεθνώς και αυτό οφείλεται στην εκπλήρωση της βασικής προϋπόθεσης να υπάρξει πρωτογενές πλεόνασμα».
Ενόψει της ελληνικής Προεδρίας στη Ευρωπαϊκή Ένωση ο υπουργός τόνισε πως «στόχος μας είναι να παρουσιάζουμε μια νέα νησιωτική πολιτική και να σπάσουμε την απομόνωση των νησιών. Επίσης στόχος μας είναι η αναβάθμιση των λιμανιών. Βρισκόμαστε σε ένα ασφαλές και μεγάλο λιμάνι του οποίου η κίνηση στην κρουαζιέρα αυξήθηκε τα τελευταία δυο χρόνια κατά 151% και η εμπορική κίνηση με την συμβολή και της COSCO υπερδιπλασιάστηκε. Σε λίγο το λιμάνι του Πειραιά θα μπορεί να δέχεται πλοία με φορτίο 24.000 κοντέινερς κάτι που είναι πολύ σημαντικό». Αναφερόμενος στο λιμάνι του Πειραιά είπε ότι στόχος είναι η οριστική ιδιωτικοποίηση που είναι και υποχρέωση της Ελλάδας απέναντι στη τρόικα.
Τέλος, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου αναφέρθηκε στο θαλάσσιο τουρισμό λέγοντας ότι την Πέμπτη ή την Παρασκευή θα στείλει στους συναρμόδιους υπουργούς το σχέδιο νόμου.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα