Κάπνισαν … την πίπα της ειρήνης οι ακτοπλόοι
Το κοινό συμφέρον μπροστά στους κινδύνους και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις, καθώς και οι αλλαγές μετοχικών συνθέσεων οδήγησαν χθες σε μια κίνηση-ματ. Το σχίσμα μεταξύ των ακτοπλοϊκών εταιρειών που ήταν αγκάθι στα πλευρά της ακτοπλοΐας ανήκει πλέον στο παρελθόν.
Εναν μόλις χρόνο μετά την απόσχιση της ΑΝΕΚ και της G.A. Ferries, ο χανιώτικος όμιλος αποφάσισε να δώσει τέλος στον «συνδικαλιστικό διχασμό». Δεν αποκλείεται, μάλιστα, σε ανάλογη κίνη
Το κοινό συμφέρον μπροστά στους κινδύνους και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις, καθώς και οι αλλαγές μετοχικών συνθέσεων οδήγησαν χθες σε μια κίνηση-ματ. Το σχίσμα μεταξύ των ακτοπλοϊκών εταιρειών που ήταν αγκάθι στα πλευρά της ακτοπλοΐας ανήκει πλέον στο παρελθόν.
Εναν μόλις χρόνο μετά την απόσχιση της ΑΝΕΚ και της G.A. Ferries, ο χανιώτικος όμιλος αποφάσισε να δώσει τέλος στον «συνδικαλιστικό διχασμό». Δεν αποκλείεται, μάλιστα, σε ανάλογη κίνηση να προχωρήσει και η G.A. Ferries, συμφερόντων του εφοπλιστή Αγούδημου.
Σε αυτό συνετέλεσαν αφενός οι διαβεβαιώσεις ότι η Ενωση θα κινείται από κοινού για όλα τα θέματα, αλλά και οι εξελίξεις στις μετοχικές συνθέσεις. Ας μην ξεχνάμε ότι η βασική αντίρρηση που υπήρχε ήταν ότι η Attica Group είχε τον ισχυρό της άνδρα Περικλή Παναγόπουλο στη θέση του προέδρου στον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας και τον διευθύνοντα σύμβουλο της θυγατρικής της, Blue Star, Μιχάλη Σακέλλη, στη θέση του προέδρου στην ΕΕΑ (Ενωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας). Μετά την πώλησης της Attica στη MIG, δεν υπάρχουν πλέον συγκοινωνούντα δοχεία. Επίσης, η ΑΝΕΚ ισχυροποιήθηκε, αφού είναι μεγαλομέτοχος στη Hellenic Seaways, οπότε αλλάζουν και οι ισορροπίες.
Την απόφαση για ενότητα πιστοποίησε και εκλογή, από τη γενική συνέλευση, του εκπροσώπου της ΑΝΕΚ Μανώλη Γαλανάκη στο ΔΣ της ΕΕΑ.
«Πρόκειται για πολιτική ισορροπιών, προκειμένου να περιφρουρηθούν τα κεκτημένα και να μη φάνε τις σάρκες τους, στο πλαίσιο ενός αχαλίνωτου ανταγωνισμού», επεσήμαναν κύκλοι της ακτοπλοΐας.
Οι προτεραιότητες
Οι άμεσες προτεραιότητες που έθεσε η ΕΕΑ είναι η επίλυση των προβλημάτων που πλήττουν οικονομικά τις επιχειρήσεις. Αμεση προτεραιότητα έχουν:
1. Το θέμα της κατάργησης των κρατήσεων υπέρ τρίτων που δεν είναι ανταποδοτικές και οι οποίες επιβαρύνουν το εισιτήριο κατά 33% .
2. Η απελευθέρωση των ναύλων στις άγονες και επιδοτούμενες γραμμές.
3. Κατάργηση της υποχρεωτικής 10μηνης επάνδρωσης των πλοίων και κατάργηση του Π.Δ. 177/74 περί οργανικών συνθέσεων.
4. Να μειωθεί ο ΦΠΑ στα εισιτήρια των οχημάτων από 19% σε 9%. Οπως επισημαίνουν οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις, δεν είναι δυνατόν τα προϊόντα πρώτης ανάγκης, όπως για παράδειγμα το αλεύρι ή οι ζωοτροφές, να έχουν μικρό συντελεστή ΦΠΑ και την ίδια ώρα ο ΦΠΑ για τα μεταφορικά να είναι στα ύψη.
5. Διεκδίκηση υποχρεωτικής δημιουργίας επιβατηγών σταθμών και αναβάθμιση των λιμανιών.
Η Γ.Σ.
Οσον αφορά στη γενική συνέλευση της ΕΕΑ
τα άλλα θέματα που την απασχόλησαν αφορούσαν στην πλειονότητά τους την ανάγκη πλήρους απελευθέρωσης της ακτοπλοϊκής αγοράς από τον κρατικό παρεμβατισμό. Ιδιαίτερα τονίστηκε η επιμονή του συνόλου των μελών της ένωσης στην ανάληψη δράσης για την πλήρη εφαρμογή της Αιτιολογημένης Γνώμης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και τη διευθέτηση όλων των εκκρεμών θεμάτων που απορρέουν από αυτήν αλλά και για την εξεύρεση λύσεων στα επιπλέον θεσμικά αιτήματα του κλάδου σε καθαρά εθνικό επίπεδο.
Υπήρξε έντονος προβληματισμός για τις ιδιαίτερα αυξημένες τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων και για τη δυνατότητα των ακτοπλοϊκών εταιρειών να ανταποκριθούν στο αυξημένο κόστος προμήθειας πετρελαιοειδών, λιπαντικών και λειτουργίας των πλοίων, η οποία, σημειωτέον, επιβαρύνεται και από αυξήσεις στα καύσιμα λόγω της υποχρεωτικής χρήσης αποθειωμένων καυσίμων.
Κατόπιν παραιτήσεως μέλους του διοικητικού συμβουλίου η γενική συνέλευση εξέλεξε τον κ. Εμμανουήλ Γαλανάκη, εκπρόσωπο της ΑΝΕΚ, ως μέλος του ΔΣ σε πλήρωση της δημιουργηθείσας κενής θέσεως.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr