Οκτώ ζυθοποιίες ες σάρκαν μίαν
Πράξεις «αντίστασης» ετοιμάζουν 8 μικροζυθοποιίες στην επερχόμενη επέλαση της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας (Heineken). Η τελευταία με την προσφορά εξαγοράς της κοινοπραξίας Sunrise Acquisitions Limited (Heineken - Carlsberg) για τη Scottish & Newcastle, που διαχειρίζεται το σήμα Μύθος, αναμένεται να πατήσει… πόδι στο υπόλοιπο 14% της ελληνικής αγοράς, αποκτώντας και τυπικά το μονοπώλιο του κλάδου.
Τι όμως αναμένεται να γίνει τελικά; Πληροφορίες του protothema.gr φέρουν επιχειρήσεις π
Πράξεις «αντίστασης» ετοιμάζουν 8 μικροζυθοποιίες στην επερχόμενη επέλαση της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας (Heineken). Η τελευταία με την προσφορά εξαγοράς της κοινοπραξίας Sunrise Acquisitions Limited (Heineken - Carlsberg) για τη Scottish & Newcastle, που διαχειρίζεται το σήμα Μύθος, αναμένεται να πατήσει… πόδι στο υπόλοιπο 14% της ελληνικής αγοράς, αποκτώντας και τυπικά το μονοπώλιο του κλάδου.
Τι όμως αναμένεται να γίνει τελικά; Πληροφορίες του protothema.gr φέρουν επιχειρήσεις που αυτή τη στιγμή κατέχουν μερίδιο αγοράς της τάξης του 4-5% να δημιουργούν τον δικό τους σύνδεσμο. Στόχος είναι η άσκηση πίεσης στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, ώστε να κινητοποιηθεί και να σκύψει επάνω στα προβλήματά τους.
Η παραπάνω κίνηση υπαγορεύεται από το ιδιαίτερα αρνητικό κλίμα που έχει διαμορφωθεί στις σχέσεις της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας και των μικρότερων επιχειρήσεων. Οι τελευταίες έχουν ήδη καταγγείλει τον leader του κλάδου (με μερίδιο περίπου στο 80%) για αθέμιτες πρακτικές. Πόσο περισσότερο τώρα, που με τη διεθνή συμφωνία, έστω κι έμμεσα, θα υπάρξει σύνδεση με τη Μύθος, όσο και αν η Carlsberg εγγυάται πως αυτή θα είναι που θα «τρέχει» διεθνώς τα σήματα της Scottish & Newcastle και επομένως, επαγωγικά, και τη Μύθος.
Στοχεύουν και στην ΕυρώπηΗ διαμάχη πάντως των μικρών επιχειρήσεων του κλάδου με την πρώτη δύναμη έχει βάθος. Χαρακτηριστική είναι η κόντρα μεταξύ της πολυεθνικής εταιρείας που διαχειρίζεται στην Ελλάδα, μεταξύ άλλων, τα σήματα Heineken και Amstel με τον ιδιοκτήτη της τρίτης μεγαλύτερης ελληνικής ζυθοποιίας, κ. Δημήτρη Πολιτόπουλο. Ο τελευταίος έχει ξεκινήσει έναν αγώνα διαρκείας στην ελληνική αλλά και την ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού, ενώ οι καταγγελίες που έχει κάνει δεν αφορούν μόνο σε θέματα αγοράς, αλλά έχουν και ποινικές αποχρώσεις.
Σε κάθε περίπτωση οι 8 ζυθοποιοί θα επιχειρήσουν πολύ σύντομα, όπως φαίνεται, να δώσουν τη δική τους απάντηση στο deal που ετοιμάζουν οι Heineken και Carlsberg.
Την ίδια στιγμή, το νέο αυτό όργανο αναμένεται να ασκήσει πιο συντονισμένες πιέσεις, ακόμα και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ώστε να καταδειχθούν οι ανεπάρκειες στην εποπτεία της αγοράς από την ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού. Ηδη, η σχετική εισήγηση χρονοτριβεί και όλα δείχνουν πως δεν υπάρχει η διάθεση σύγκρουσης της κυβέρνησης με έναν τόσο μεγάλο παίκτη. Κι ας έχει η Heineken καταδικαστεί και σε διεθνές επίπεδο για τις ανεπάρκειές της.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr