Ο 38χρονος Χρυσός Οδηγός γίνεται mobile

Ο 38χρονος Χρυσός Οδηγός γίνεται mobile

Ηταν και θα είναι ένα από το πιο δημοφιλή μέσα προβολής και διαφήμισης για δεκάδες επαγγελματίες. Υδραυλικοί, ελαιοχρωματιστές, ηλεκτρολόγοι αλλά και γιατροί, δικηγόροι και διερμηνείς εδώ και χρόνια «επιβιώνουν» και αβγατίζουν τους πελάτες τους μέσα από τις διαφημίσεις στον Χρυσό Οδηγό. Χωρίς αυτόν ίσως και να μην υπήρχαν. Με περισσότερα από 3 εκατομμύρια αντίτυπα σε όλη την Ελλάδα, και ένα δίκτυο 220 πωλητών, οι πολυσέλιδοι και ογκώδεις κίτρινοι κατάλογοι με τους οποίους μεγαλώσαμε παραμένου

Ο 38χρονος Χρυσός Οδηγός γίνεται mobile

Ηταν και θα είναι ένα από το πιο δημοφιλή μέσα προβολής και διαφήμισης για δεκάδες επαγγελματίες. Υδραυλικοί, ελαιοχρωματιστές, ηλεκτρολόγοι αλλά και γιατροί, δικηγόροι και διερμηνείς εδώ και χρόνια «επιβιώνουν» και αβγατίζουν τους πελάτες τους μέσα από τις διαφημίσεις στον Χρυσό Οδηγό. Χωρίς αυτόν ίσως και να μην υπήρχαν. Με περισσότερα από 3 εκατομμύρια αντίτυπα σε όλη την Ελλάδα, και ένα δίκτυο 220 πωλητών, οι πολυσέλιδοι και ογκώδεις κίτρινοι κατάλογοι με τους οποίους μεγαλώσαμε παραμένουν το πιο αξιόπιστο εργαλείο πληροφόρησης όλων των Ελλήνων και το αποκούμπι των επαγγελμάτων της γειτονιάς αλλά και κάθε ελεύθερου επαγγελματία.

Οσο μάλιστα και αν η ψηφιακή επανάσταση έχει αλλάξει τους τρόπους επικοινωνίας με το κοινό, ο Χρυσός Οδηγός επιμένει παραδοσιακά και εξακολουθεί να μοιράζεται στα ελληνικά νοικοκυριά με την κλασική μορφή, τη διανομή πόρτα-πόρτα. Οσο και αν ακούγεται παράδοξο, δεν χάνει αλλά κερδίζει ολοένα και πιο πιστούς πελάτες, καθώς οι στατιστικές αποδεικνύουν ότι τα τελευταία χρόνια οι διαφημιζόμενοι ανανεώνουν την παρουσία τους στον Χ.Ο. σε ποσοστό 85%.

Ο περισσότερος κόσμος πιστεύει ότι η δραστηριότητα των καταλόγων ξεκίνησε από τον ΟΤΕ. Η αλήθεια όμως είναι ότι ο περίφημος διαφημιστικός οδηγός ήταν μια ιδέα της αμερικανικής ΙΤΤ (International, Telephone & Telegraph) στις αρχές της δεκαετίας του ’70, πουλήθηκε αργότερα στον ΟΤΕ, από όπου και τον έμαθε όλη η Ελλάδα. Πριν από δύο χρόνια έκλεισε έναν μεγάλο κύκλο, περνώντας σε ιδιωτικά κεφάλαια: το διεθνές fund Rhone Capital LLC, που ελέγχει το 85% των μετοχών του, αλλά και τον όμιλο Βαρδινογιάννη με το 15%, ο οποίος έχει και το management. Το γεγονός άλλωστε ότι οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές έκαναν ουρά (υπήρξαν επτά συνολικά) και το τίμημα που προσφέρθηκε από όλους δεν διαφοροποιήθηκε αισθητά από την αποτίμηση των 300 εκατ. ευρώ, αποδεικνύει την αξία αλλά και τις προοπτικές της επιχείρησης.

Πρόκειται για τη μακροβιότερη ελληνική εταιρεία περιεχομένου, η οποία έχει το προνόμιο να λειτουργεί στην αγορά επί περίπου 38 συναπτά έτη χωρίς ανταγωνισμό, αφού σε όλο τον κόσμο στον κλάδο των yellow pages υπάρχει ένα είδος μονοπωλίου.  

Οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι η φύση της δουλειάς είναι τέτοια που δεν υπάρχει χώρος για δεύτερο παίκτη, για αυτό και όποιος τόλμησε να μπει σε αυτή την αγορά απλώς έσπασε τα μούτρα του. Η Ελλάδα δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση, αφού ακόμη και απόπειρες όπως αυτή της αμερικανικής «Bell Atlantic» πριν από περίπου δέκα χρόνια δεν ευδοκίμησαν και έτσι ο Χρυσός Οδηγός παρέμεινε ο κυρίαρχος της αγοράς, διαθέτοντας την πιο περιζήτητη προίκα: πλήρη βάση επαγγελματιών και επιχειρήσεων σε όλη την Ελλάδα, που ακόμη και ο ψηφιακός ανταγωνιστής της, η «Google», θα έδινε γη και ύδωρ να αποκτήσει.  

Ερχεται ο mobile Χ.Ο. μέσα στον Μάιο

Εκτός από την κλασική έντυπη έκδοση, εδώ και μερικά χρόνια λειτουργεί και αναβαθμίζεται συνεχώς και η ηλεκτρονική μηχανή αναζήτησης πληροφοριών (www.xo.gr), που αποτελεί τη σύγχρονη διαδικτυακή πλατφόρμα πληροφόρησης, με 900.000 επισκέψεις τον μήνα.

Μέσα στον Μάιο ο Χρυσός Οδηγός ετοιμάζεται να εκσυγχρονίσει ακόμη περισσότερο τις δομές του, καθώς όλες οι πληροφορίες που μέχρι σήμερα παρέχονταν στην έντυπη και ηλεκτρονική τους μορφή θα βρίσκονται και στο κινητό μας τηλέφωνο. Το νέο φρούτο θα είναι ο mobile Χρυσός Οδηγός, μια νέα προηγμένη εφαρμογή, την οποία θα μπορούν σε πρώτη φάση να απολαμβάνουν οι συνδρομητές της «Vodafone» και σταδιακά οι πελάτες και των άλλων δικτύων κινητής τηλεφωνίας. Σύμφωνα με τον κ. Μανώλη Δραϊνάκη, έχει κατασκευαστεί όλη η τεχνολογική υποδομή και αυτό το διάστημα γίνονται οι τελικές δοκιμές ώστε οι υπηρεσίες να είναι ποιοτικά αναβαθμισμένες και να μπορούν να εξελίσσονται συνεχώς.

Στόχος της εταιρείας είναι να καλύψει τις ανάγκες όσων ταξιδεύουν και θέλουν να έχουν πρόσβαση με εύκολο και γρήγορο τρόπο σε πληροφορίες, ενώ πολύ γρήγορα αυτές θα μπορούν να φτάνουν στον ενδιαφερόμενο και μέσω μηνυμάτων. Η νέα γενιά υπηρεσιών αποτελεί την πρόκληση που έχει να αντιμετωπίσει η εταιρεία στο πεδίο των ηλεκτρονικών υπηρεσιών, επενδύοντας την επόμενη διετία 2,5 εκατ. ευρώ ώστε ο Χ.Ο. να γίνει ακόμη πιο «χρυσός» για τους πελάτες του.

Κλείσιμο

Σημαντικές βελτιώσεις θα υπάρξουν και στις έντυπες εκδόσεις, με στόχο να γίνουν πιο χρηστικές και να εμπλουτιστούν με νέο περιεχόμενο. Χαρακτηριστική είναι η προσπάθεια που έχει ξεκινήσει η επιχείρηση για τη χαρτογράφηση κατά αποκλειστικότητα όλων των περιοχών της Ελλάδας, προσφέροντας σημαντικές και λεπτομερείς πληροφορίες για δρόμους και περιοχές που δεν υπάρχουν στους συμβατικούς χάρτες.

Επόμενο βήμα, που δεν αποκλείεται να οδηγήσει αργότερα και σε μια πιο στενή συνεργασία, είναι η συμφωνία της «Χρυσός Οδηγός» με την αντίστοιχη εταιρεία της Βουλγαρίας. Οπως εξηγεί ο κ. Δραϊνάκης, σε πρώτη φάση οι δύο πλευρές θα αξιοποιήσουν τα οργανωμένα δίκτυα πωλήσεων που διαθέτουν στην Ελλάδα και τη γείτονα χώρα με στόχο βουλγαρικές επιχειρήσεις να μπορούν να προβληθούν μέσα από τους εθνικούς καταλόγους του Χ.Ο. και αντίστοιχα ελληνικές εταιρείες μέσα από τους βουλγαρικούς οδηγούς. Η συμφωνία αυτή σταδιακά θα επεκταθεί και σε άλλες βαλκανικές αγορές, διευρύνοντας σημαντικά το περιεχόμενο του Χρυσού Οδηγού.

Και στην κρίση

Ο γενικός διευθυντής της εταιρείας υπερασπίζεται μέχρι κεραίας το εναλλακτικό κανάλι προβολής των yellow pages και υποστηρίζει ότι ακόμη και σε περιόδους οικονομικής κρίσης όπως είναι αυτή που διανύουμε, ο Χ.Ο. αποτελεί ένα αξιόπιστο, οικονομικό και αποτελεσματικό μέσο. Ο λόγος είναι ο ελκυστικός τιμοκατάλογος (μία διαφήμιση στην έντυπη έκδοση ξεκινά από 19 ευρώ και από 24 ευρώ στην ηλεκτρονική σελίδα) αλλά και ένα αξιόπιστο και μετρήσιμο σύστημα απόδοσης της διαφήμισης, την αξία του οποίου, όπως τονίζει, γνωρίζουν πολύ καλά οι διαφημιζόμενοι στον Χ.Ο., μέσα από τους πελάτες που κερδίζουν.

Από πέρσι η διανομή των καταλόγων δεν γίνεται στην είσοδο της πολυκατοικίας αλλά στα ίδια τα διαμερίσματα. Μάλιστα, η εταιρεία ελέγχει με πολύ αυστηρά μέσα τη διακίνηση των καταλόγων, με στόχο να ελαχιστοποιήσει τα περιθώρια λαθών και παραλείψεων αλλά και να διασφαλίσει ότι ο κατάλογος έχει παραληφθεί. Για τον σκοπό αυτό δαπανά ετησίως το ποσό των 150.000 ευρώ προκειμένου να δοκιμάσει μέσα από τηλεφωνική έρευνα που πραγματοποιεί εξειδικευμένη εταιρεία μετρήσεων εάν οι κατάλογοι έφτασαν στον προορισμό τους.

Η οικονομική κρίση δεν επηρεάζει την πορεία της εταιρείας, η οποία προβλέπεται να ακολουθήσει και φέτος υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης. Πέρσι η εταιρεία είχε έσοδα 65,5 εκατ. ευρώ με EBITDA (κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων), 25,8 εκατ. ευρώ και για φέτος τα αντίστοιχα μεγέθη προβλέπεται να φτάσουν τα 75 εκατ. ευρώ και τα 29 εκατ. ευρώ.

«Αναντικατάστατος για πολλές κατηγορίες επαγγελματιών»

«Εκτιμάται ότι πάνω από το 35% των επαγγελματιών στην Ελλάδα δεν έχει σχέση με το Internet και επομένως κανείς δεν μπορεί να τους εντοπίσει μέσα από μια μηχανή αναζήτησης όπως είναι η “Google”», αναφέρει στο «business story» ο κ. Μανώλης Δραϊνάκης, γενικός διευθυντής της εταιρείας, εξηγώντας τους λόγους που ο Χ.Ο. δεν μπορεί να υποκατασταθεί από τα πασίγνωστα ηλεκτρονικά ψαχτήρια. Με σπουδές στα Οικονομικά και θητεία στο μεγάλο, όπως ο ίδιος αποκαλεί, σχολείο της «Siemens» και αργότερα στη Δημόσια Διοίκηση (διετέλεσε σύμβουλος της κυρίας Βάσως Παπανδρέου και διευθύνων σύμβουλος στα ΕΛΤΑ), ο Ηρακλειώτης manager ξέρει καλά ότι το προϊόν του Χ.Ο. είναι αναντικατάστατο για πολλές κατηγορίες επαγγελματιών. Δεν έχει άδικο. Σκεφτείτε τον ηλεκτρολόγο ή τον τσαγκάρη της γειτονιάς ο οποίος δεν έχει καμία επαφή με το Διαδίκτυο. Ο ένας τρόπος για να προβληθεί είναι να γεμίσει αυτοκόλλητα με το τηλέφωνό του στη γειτονιά και ο άλλος είναι να διαφημιστεί μέσα από τις έντυπες και ηλεκτρονικές σελίδες του Χρυσού Οδηγού.

«Η διεθνής εμπειρία τόσο στις ΗΠΑ όσο και στην Ευρώπη αποδεικνύει ότι τα αντίστοιχα Internet yellow pages είναι πιο δημοφιλή από τις πασίγνωστες μηχανές αναζήτησης, γιατί έχουν το συγκριτικό πλεονέκτημα ότι είναι πολύ ενημερωμένα και έχουν την έννοια του locality», αναφέρει ο κ. Δραϊνάκης. Υπάρχουν επαγγέλματα που όπως λέει σχετίζονται με το σπίτι ή το γραφείο που δεν θα μπορούσαν να επικοινωνήσουν με τους πελάτες τους εάν δεν υπήρχε ο Χ.Ο. και αναφέρει ως χαρακτηριστικό παράδειγμα τους διερμηνείς, ειδικότητα που δεν βρίσκει κανείς πουθενά αλλού εκτός από τον Χ.Ο. Σύμφωνα με τον κ. Δραϊνάκη, ο Χρυσός Οδηγός διαθέτει και ένα πρόσθετο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Η θέση του δίπλα στο τηλέφωνο τον καθιστά από τα πλέον αποτελεσματικά και με μεγαλύτερη διάρκεια εργαλεία προβολής, αφού σε σχέση με τις διαφημίσεις σε άλλα έντυπα (εφημερίδες, περιοδικά), ο χρήστης μπορεί να τον ξεφυλλίζει και να ανατρέχει σε αυτόν 24 ώρες το 24ωρο επί 12 μήνες τον χρόνο.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης