Τελική ευθεία για την αλλαγή του χάρτη στις αυτοκινητοβιομηχανίες
Στην τελική ευθεία φαίνεται πως εισέρχεται η υπόθεση της εξυγίανσης των μεγάλων ασθενών του Ντιτρόιτ! Των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών General Motors και Chrysler.
Και μπορεί οι διοικήσεις των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών να επιμένουν, έως την ύστατη ώρα, πως μπορούν να ανταποκριθούν στις δεσμεύσεις τους περί «αυτορρύθμισης» των οικονομικών τους, ο Λευκός Οίκος όμως μοιάζει να έχει ήδη πάρει τις αποφάσεις του. Που συνοψίζονται στην λύση της αναγκαστικής χρεοκοπίας ώστε οι δύο
Στην τελική ευθεία φαίνεται πως εισέρχεται η υπόθεση της εξυγίανσης των μεγάλων ασθενών του Ντιτρόιτ! Των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών General Motors και Chrysler.
Και μπορεί οι διοικήσεις των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών να επιμένουν, έως την ύστατη ώρα, πως μπορούν να ανταποκριθούν στις δεσμεύσεις τους περί «αυτορρύθμισης» των οικονομικών τους, ο Λευκός Οίκος όμως μοιάζει να έχει ήδη πάρει τις αποφάσεις του. Που συνοψίζονται στην λύση της αναγκαστικής χρεοκοπίας ώστε οι δύο εταιρίες να αποδοθούν σε εύθετο χρόνο «καθαρές» από τα τωρινά τους χρέη χωρίς να κινδυνεύσουν με αναστολή των εργασιών τους.
Σύμφωνα λοιπόν με χθεσινοβραδυνές δηλώσεις βράδυ αμερικανίδας Γερουσιαστού, το αμερικανικό υπουργείο Οικονομίας είναι έτοιμο να καταθέσει την αίτηση χρεοκοπίας αρχικά της Chrysler «εάν κριθεί απαραίτητο». Όπερ σημαίνει πως εάν μέχρι τις 30 Απριλίου η Chrysler δεν έχει κατορθώσει να οριστικοποιήσει τη συμφωνία της με την ιταλική Fiat – δηλαδή να έρθει σε συμφωνία τόσο με τους πιστωτές της, όσο και με τα συνδικάτα εργαζομένων της στις εγκαταστάσεις της σε Καναδά και Ηνωμένες Πολιτείες – τότε θα ... αναλάβει δράση το δικαστήριο!
Παράλληλα η General Motors, η οποία έχει λάβει δάνειο ύψους 13,4 δισ. δολαρίων από το αμερικανικό δημόσιο, αγωνίζεται να ολοκληρώσει το πρόγραμμα αναδιάρθρωσής το αργότερο μέχρι τα τέλη της επόμενης εβδομάδας, προκειμένου να μην εμπλακεί και αυτή σε διαδικασία «αναγκαστικής» χρεοκοπίας.
Κι ενώ στις Ηνωμένες Πολιτείες οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες αγωνίζονται να επιβιώσουν, στην Ευρώπη οι μεγάλοι όμιλοι μοιάζουν έτοιμοι να επανακαθορίσουν την αγορά, τα μερίδιά τους και να επεκταθούν όπου και όσο μπορούν. Και μπορεί χθες η είδηση να αφορούσε στην πιθανότητα να καταθέσει η VW πρόταση εξαγοράς της Porsche, σήμερα όμως τα σενάρια θέλουν την ιταλική Fiat - η οποία θεωρητικά έχει ήδη συμφωνήσει σε στρατηγική συμμαχία με την αμερικανική Chrysler - να έχει εκφράσει ενδιαφέρον για την εξαγορά των ευρωπαϊκών μονάδων της General Motors!
Οι σχετικές πληροφορίες αποδίδονται σε δηλώσεις Γερμανών αξιωματούχων της κυβέρνησης προς τους Financial Times και φυσικά αφορούν πρωτίστως στην μεγάλη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Opel, θυγατρική της General Motors.
Όπως δήλωσε μάλιστα κορυφαίο στέλεχος της γερμανικής κυβέρνησης - εξ΄αυτών που έχουν αναλάβει τις διαπραγματεύσεις για το μέλλον της προβληματικής Οpel - όντως έχει ήδη εκδηλωθεί ενδιαφέρον της Fiat και μάλιστα σε συνεργασία με την καναδικών συμφερόντων εταιρία ανταλλακτικών Magna International, για την απόκτηση μεριδίου ή και της πλειοψηφίας των μετοχών της GM Europe, της εταιρίας δηλαδή που ελέγχει τις μάρκες Opel και Vauxhall.
Πάντως δεν φαίνεται να έχουν όλες οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες ρευστά διαθέσιμα ή και ... διάθεση για επέκταση. Κάτι που αποδεικνύεται και από τις τελευταίες οικονομικές ανακοινώσεις τους.
Την Τετάρτη η γαλλική PSA (Peugeot - Citroen) ανακοίνωσε υποχώρηση μεγεθών, μεριδίων αγοράς και πωλήσεων, ζημιές ανακοίνωσε σήμερα, για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο, η Volvo, η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής φορτηγών αυτοκινήτων και βαρέων επαγγελματικών οχημάτων στον κόσμο. Οι ζημίες της Volvo για το πρώτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς, διαμορφώθηκαν στα 4,23 δισ. κορώνες (πάνω από 500 εκατομμύρια δολάρια δηλαδή) έναντι περίπου ισόποσων κερδών (!) έναν χρόνο νωρίτερα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr