Σχέδιο ασφαλείας για τα 12 μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας

Σχέδιο ασφαλείας για τα 12 μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας

Ο κ. Απόστολος Πουλοβασίλης, Περιφερειακός μάνατζερ των Lloyd’s

 

 

 

 

 

 

Σχέδιο θωράκισης των 12 μεγαλύτερων ελληνικών λιμανιών, κόστους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, θέτει σε εφαρμογή η κυβέρνηση, στο πλαίσιο μέτρων που λαμβάνονται διεθνώς για αντιμετώπιση κινδύν

Σχέδιο ασφαλείας για τα 12 μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας

Ο κ. Απόστολος Πουλοβασίλης, Περιφερειακός μάνατζερ των Lloyd’s

 

 

 

 

 

 

Κλείσιμο

Σχέδιο θωράκισης των 12 μεγαλύτερων ελληνικών λιμανιών, κόστους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, θέτει σε εφαρμογή η κυβέρνηση, στο πλαίσιο μέτρων που λαμβάνονται διεθνώς για αντιμετώπιση κινδύνων που δημιουργεί η απειλή της τρομοκρατίας σε  λιμάνια και πλοία.

To σχέδιο που εντάσσεται στο πλαίσιο του Διεθνούς Κώδικα για την Ασφάλεια των πλοίων και των λιμενικών εγκαταστάσεων από έκνομες ενέργειες (ISPS Code) ως παράρτημα της Σύμβασης για την Ασφάλεια της Ανθρώπινης Ζωής στη Θάλασσα (SOLAS).

«Δεν υποχωρούν οι τρομοκρατικές απειλές»

«Οι τρομοκρατικές απειλές δεν φαίνονται να υποχωρούν και τα πλοία θα εξακολουθήσουν να αντιμετωπίζουν τις απειλές αυτές και επιπλέον στις περίεργες εποχές που ζούμε σήμερα, υπάρχουν μεγάλες ανησυχίες από τις πρόσφατες αλλεπάλληλες πράξεις βίας και απόπειρες πειρατείας και ένοπλης ληστείας στη θάλασσα που έδειξαν τη σχετική αδυναμία των κανονισμών στο να αποτρέψουν τα περιστατικά αυτά» τονίζει ο Απόστολος Πουλοβασίλης  Περιφερειακός Marine Manager, Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής του Lloyds Register EMEA που είναι επικεφαλής  κοινοπραξίας.

Η κοινοπραξία  η οποία έχει αναλάβει, μέσα από διεθνείς διαγωνιστικές διαδικασίες, το συμβουλευτικό έργο υποστήριξης του Υπουργείου για την προετοιμασία των τευχών προκήρυξης για την επιλογή αναδόχου ο οποίος στο πλαίσιο Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) θα αναλάβει την υλοποίηση του Έργου,

«Μπροστά στους κινδύνους των πολύ καλά οργανωμένων σύγχρονων «πειρατών», τα μέτρα που μπορεί να λάβει ένα πλοίο από μόνο του είναι περιορισμένα και σίγουρα η οριστική λύση πρέπει να είναι πολιτική και όχι τεχνική μέσα από νέους κανονισμούς για τα ίδια τα πλοία. Η προτεραιότητα θα πρέπει να είναι η προστασία των ναυτικών και των εργατών στα λιμάνια, καθώς και η εξασφάλιση της σταθερότητας του παγκόσμιου θαλάσσιου συστήματος μεταφορών που είναι ακόμη πιο επιτακτική σήμερα που δοκιμάζεται το όλο σύστημα λόγω της κατάρευσης του χρηματοπιστωτικού συστήματος με δυσμενείς επιπτωσεις για την οικονομια, την κοινωνια αλλα και τις διεθνείς μεταφορές, το εμπόριο και τον τουρισμό» επισημαίνει ο Απόστολος Πουλοβασίλης.

Όπως ανακοίνωσε πρόσφατα ο γγ Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής Γ.Βλάχος, μέσα στο 2009 θα έχει ολοκληρωθεί  η σύνταξη των τευχών προκηρύξεως και θα αρχίσει η διαγωνιστική διαδικασία για την υλοποίηση των έργων ασφαλείας στα 12 μεγαλύτερα ελληνικά λιμάνια, Πειραιάς, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ηράκλειο, Βόλος, Καβάλα, Ηγουμενίτσα, Κέρκυρα, Ελευσίνα, Λαύριο, Ραφήνα και Αλεξανδρούπολη.

Το έργο αφορά στο σχεδιασμό, χρηματοδότηση, εγκατάσταση και λειτουργία συστημάτων ασφαλείας και παροχή υπηρεσιών φύλαξης για τα 12 λιμάνια και θα αποτελέσει οδηγό για την αντίστοιχη υλοποίηση έργων ασφαλείας στους υπόλοιπους υπόχρεους Ελληνικούς λιμένες.

Τα σχέδια ασφαλείας

Τα σχέδια ασφαλείας θα πρέπει να περιγράφουν τα απαραίτητα μέτρα για τρία καθορισμένα επίπεδα ασφαλείας.

Για παράδειγμα, την υποδιαίρεση, εφόσον είναι χρήσιμη, του λιμένα σε ζώνες επικινδυνότητας, τον προσδιορισμό ενδεχόμενων μορφών απειλής τόσο ως προς την περιοχές που ενδεχομένως θα πληγούν όσο και ως προς το στόχο των έκνομων ενεργειών (π.χ.  ενέργειες που πλήττουν το σύνολο του λιμένα ή συγκεκριμένα τμήματα του , ενέργειες που έχουν ως στόχο τα φορτία ή τις αποσκευές ή τους επιβάτες ή τον εξοπλισμός μεταφοράς εντός του λιμένα κλπ.),

  • τον προσδιορισμό όλων των οργανωτικών παραμέτρων που σχετίζονται με τη συνολική ασφάλεια λιμένα, περιλαμβανόμενης της κατανομής όλων των εξουσιών των συναφών με την ασφάλεια, των υφιστάμενων κανόνων και διαδικασιών και τη συνεργασία με τις αστυνομικές αρχές,
  • τον προσδιορισμό μέτρων, διαδικασιών και ενεργειών με σκοπό τη μείωση κρίσιμης σημασίας τρωτών σημείων. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να καταβάλλεται στην ανάγκη και τα μέσα ελέγχου πρόσβασης ή περιορισμών σε ολόκληρο τον λιμένα ή σε συγκεκριμένα τμήματα λιμένα, περιλαμβανόμενης της ταυτοποίησης επιβατών, λιμενικών υπαλλήλων και άλλων εργαζομένων, επισκεπτών και πληρωμάτων, απαιτήσεων επίβλεψης ζωνών ή δραστηριοτήτων, ελέγχου φορτίου και αποσκευών. Τα μέτρα, οι διαδικασίες και οι ενέργειες πρέπει να συμβαδίζουν με τους εκτιμώμενους κινδύνους οι οποίοι είναι δυνατό να ποικίλλουν μεταξύ λιμενικών ζωνών,
  • τον προσδιορισμό των μέτρων που πρέπει να λαμβάνονται για την αντιμετώπιση διαπιστωμένων προβλημάτων ασφαλείας (π.χ. «ύποπτα» φορτία, αποσκευές, εφοδιασμός με καύσιμα, προμήθειες προσώπων, δέματα άγνωστου κατόχου),
  • απαιτήσεις ταυτοποίησης, ελέγχου αποσκευών και φορτίου
  • σχέση με αρχές ελέγχου φορτίων, ελέγχου αποσκευών και επιβατών
  • διαδικασίες και μέτρα για τον χειρισμό ύποπτων φορτίων, αποσκευών, καυσίμων, εφοδίων προσώπων, περιλαμβανόμενου του προσδιορισμού ασφαλούς περιοχής.

 

 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης