LIVE

Κορωνοϊός

Γιατί οι Κινέζοι «καρατόμησαν» τον Κάπτεν «No Way»

Γιατί οι Κινέζοι «καρατόμησαν» τον Κάπτεν «No Way»

Προβληματισμός από την αιφνίδια απομάκρυνση του Κάπτεν Γουέι Τζιαφού από την ηγεσία της Cosco - Ο άγνωστος διάλογος του Κινέζου μάνατζερ με τον πρόεδρο της Γαλλίας Ολάντ και η ατάκα του Κάπτεν για τον Πειραιά

«Η απομάκρυνση του κάπτεν Γουέι από την προεδρία της Cosco θα επηρεάσει τις ελληνο-κινεζικές σχέσεις. Αυτό είναι δεδομένο». Την εκτίμηση αυτή εκμυστηρεύτηκε στο protothema.gr  άνθρτωπος που γνωρίζει πρόσωπα και πράγματα στην ελληνική κυβέρνηση και ο οποίος έχει παρακολουθήσει από πολύ κοντά όλα όσα διαδραματίζονται τα τελευταία χρόνια μεταξύ των δύο κρατών: «Τα πάντα σε αυτό το επίπεδο συνδέονται με πρόσωπα. Και ο κάπτεν Γουέι είναι άνθρωπος που στήριζε την Ελλάδα και την αγαπούσε. Τώρα κανείς δεν ξέρει αν ο διάδοχός του θα  ακολουθήσει την  ίδια πολιτική».

Σε  περιπέτειες μπαίνουν οι επιχειρηματικές ελληνοκινεζικές  σχέσεις  μετά  την απόφαση του Κομμουνιστικού Κόμματος της Κίνας να απομακρύνει τον κάπτεν  Γουέι από την προεδρία του Ομίλου της Cosco έπειτα από 15 χρόνια, λίγες μόλις ημέρες μετά το ταξίδι του στην Ελλάδα.

Αιτία είναι η παρουσίαση αυξημένων ζημιών της εισηγμένης στο χρηματιστήριο της Σανγκάης,  China Ocean Shipping Group του Ομίλου Cosco. Το 2011 είχε ζημιές 1,7 δισεκατομμύρια δολάρια και το 2012  δύο  δισεκατομμύρια δολάρια. Όμως παρά το γεγονός ότι είχε υποσχεθεί αναστροφή της φθίνουσας πορείας, τα χρέη αυξήθηκαν και το 2013, γεγονός που ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι. Και αυτό γιατί η μετοχή της εταιρείας είναι ένα βήμα πριν βγει από το χρηματιστήριο. Παράλληλα δέχθηκε τα πυρά επενδυτών που έβλεπαν την επένδυσή τους να καταστρέφεται.

Την πρώτη κίτρινη κάρτα την είχε δεχθεί όταν τον απομάκρυναν από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου για να ακολουθήσει η «κόκκινη» κάρτα με την οριστική έξοδό του από τον Όμιλο.
Ο κ. Γουέι κατηγορήθηκε από επενδυτές πως ευθυνόταν για τις ζημίες που παρουσίαζε την τελευταία διετία ο κινεζικός κολοσσός.
Χρέη προέδρου της China Ocean Shipping Group αναλαμβάνει ο Ma Zehua.

Η απόλυση του Γουέι Τζιαφού έρχεται λίγες ημέρες μετά την επίσκεψή του στην Αθήνα, για την υπογραφή μνημονίου συνεργασίας για το λιμάνι του Πειραιά και την παραχώρηση του δυτικού τμήματος της προβλήτας ΙΙΙ, που θα καθιστά την Cosco σε κυρίαρχη δύναμη της Μεσογείου  αλλά και για την εξέταση των προοπτικών περαιτέρω επενδύσεων στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

«Θα ενθαρρύνω κινεζικές επιχειρήσεις να επενδύσουν στη χώρα σας», είχε δηλώσει ο Κάπτεν Γουέι. Η σχέση του με τη χώρα μας ήταν τόσο καλή που κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του, τιμήθηκε από τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης και υπουργό Εξωτερικών Ευάγγελο Βενιζέλο με το παράσημο του Μεγαλόσταυρου του Φοίνικα, που του απένειμε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας.

Ο Κάπτεν Γουέι αγαπάει πολύ την Ελλάδα, τον ήλιο της και τα νησιά της. Μάλιστα έχει εκμυστηρευτεί στο φιλικό του περιβάλλον ότι μόλις αποχωρήσει από την Cosco θέλει να έρθει να μείνει για μεγάλο χρονικό διάστημα σε αυτή τη γωνιά του πλανήτη. Ήταν προσωπικός φίλος του  αείμνηστου καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλο, ο οποίος έπαιξε  καταλυτικό ρόλο για να έρθουν οι Κινέζοι στην Ελλάδα, αφού  ενήργησε ως «επιχειρηματικός πρέσβης».
«Τα δύο κράτη έχουν κοινή ιστορία στο εμπόριο και τις μεταφορές και μοιραζόμαστε τα ίδια όνειρα για το μέλλον» δήλωσε  ο «κάπτεν» στα εγκαίνια του ανατολικού τμήματος της προβλήτας ΙΙΙ στο λιμάνι του Πειραιά.
 Η απάντηση του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά ήταν ενδεικτική του κλίματος που έχει δημιουργηθεί: «Φίλε κάπτεν Γουέι, είστε αποδεδειγμένος φίλος της χώρας μου. Ανοίγονται νέοι δρόμοι. Είμαστε αποφασισμένοι για την περαιτέρω ανάπτυξη και σύσφιξη των σχέσεων των δύο χωρών με μεγαλύτερη συμμετοχή της Κίνας στην ανάπτυξη της χώρας».
Ο “κάπτεν W” είχε αποκαλύψει  ότι θα αναλάβει να ενθαρρύνει επιχειρήσεις από τη χώρα του για να προχωρήσουν σε επενδύσεις στην Ελλάδα τονίζοντας ότι  ήδη κινεζικό fund έχει εκφράσει ενδιαφέρον για το παλαιό αεροδρόμιο του Ελληνικού. «Δίνουμε ψήφο εμπιστοσύνης στη νέα κυβέρνηση, ψήφο εμπιστοσύνης στον νέο υπουργό Ναυτιλίας. Θα στηρίξουμε την Ελλάδα στο αγώνα που δίνει για την αντιμετώπιση της κρίσης» είπε χαρακτηριστικά.

Το επιχειρηματικό ενδιαφέρον της Cosco επεκτείνεται και στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ αφού από τον Πειραιά θα μεταφέρονται όλα τα προϊόντα πολύ πιο γρήγορα στην Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη με το τραίνο, ενώ θα είναι πύλη για τη βόρειο Αφρική, την Ασία και τη Μέση Aνατολή.
Σε πηγαδάκι που δημιουργήθηκε μετά την τελετή των εγκαινίων ο κάπτεν Γουέι εκμυστηρεύτηκε στον νέο υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη:
«Μας ενδιαφέρει ο Πειραιάς πολύ έντονα και εδώ έχουμε εστιάσει. Στην τελευταία συνάντησή μου με τον Ολάντ μου έλεγε: Καλά η Ελλάδα και οι επενδύσεις, δεν έρχεσαι να πάρεις και τη Χάβρη για να εξυπηρετείς και τη δυτική Ευρώπη;» είχε πει ο κάπτεν Γουέι προσθέτοντας ότι απάντησε στον πρόεδρο Ολάντ: «Του απάντησα ότι με ενδιαφέρει μόνο η Ελλάδα και ο Πειραιάς».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης