Mουσουρούλης: Προς απλοποίηση η αδειοδότηση έργων λιμενικής υποδομής

Mουσουρούλης: Προς απλοποίηση η αδειοδότηση έργων λιμενικής υποδομής

Μέτρα για την δημιουργία δεκάδων νέων προορισμών προς τις  εταιρείες κρουαζιέρας έχει σε εξέλιξη η ελληνική κυβέρνηση προκειμένου  να προσελκύσει ταξιδιώτες και να αυξήσει τα έσοδα του κράτους.

Mουσουρούλης: Προς απλοποίηση η αδειοδότηση έργων λιμενικής υποδομής

Μέτρα για την δημιουργία δεκάδων νέων προορισμών προς τις  εταιρείες κρουαζιέρας έχει σε εξέλιξη η ελληνική κυβέρνηση προκειμένου  να προσελκύσει ταξιδιώτες και να αυξήσει τα έσοδα του κράτους.

Όπως επεσήμανε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης, στο 2ο Posidonia Sea Tourism Forum δύο είναι οι βασικοί άξονες:

  1. Η απλοποίηση της διαδικασίας αδειοδότησης για έργα λιμενικής υποδομής και
  2. Οι ρυθμίσεις με  τις οποίες επανακαθορίζουμε  σε εθνικό επίπεδο τις αρμοδιότητες  και την απαιτούμενη συμμόρφωση  με τις απαιτήσεις του Διεθνούς  Κώδικα περί Ασφάλειας Πλοίων  και Λιμενικών Εγκαταστάσεων  ISPS.
«Η αγορά αναζητά διαρκώς νέους προορισμούς. Η Ελλάδα μπορεί να προσφέρει δεκάδες νέους νησιωτικούς και ηπειρωτικούς προορισμούς. Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου κατέγραψε τις δυνατότητες υποδοχής κρουαζιέρας» επεσήμανε ο Κ.Μουσουρούλης και προσέθεσε πως δυνατότητες υπάρχουν σε:

Κλείσιμο
  • 12/16 λιμάνια διεθνούς ενδιαφέροντος,
  • 13/16 λιμάνια εθνικής σημασίας και 
  • 5/25 λιμάνια μείζονος ενδιαφέροντος.

 
Σύνολο, λοιπόν, 30/57 λιμάνια. Όμως σήμερα, το 98% του όγκου διακίνησης αφορά μόλις 9 από τα 30 αυτά λιμάνια: Τη Μύκονο και τη Σαντορίνη, νησιά  διεθνούς τουριστικής φήμης. Το Κατάκολο, το Ηράκλειο και τα Χανιά, προορισμοί με συνδυαστικό τουριστικό και αρχαιολογικό ενδιαφέρον. Την Κέρκυρα, τη Ρόδο και την Πάτμο με ιστορικό και τουριστικό ενδιαφέρον. Και βέβαια τον Πειραιά τη βάση εξόρμησης» και συμπλήρωσε:

«Χρειαζόμαστε μια οριζόντια πολιτική για συνδυασμένη ανάπτυξη νέων προορισμών, αλλά και προορισμών ειδικού ενδιαφέροντος, για τη βελτίωση λιμενικής διακυβέρνησης και την ταχύτερη προσαρμογή στις τεχνολογικές αλλαγές που έχουν επέλθει στα πλοία και στις ροές επιβατών. Η Εθνική Στρατηγική Λιμένων και η λιμενική μεταρρύθμιση είναι πλέον στη διάθεσή μας».

Όσο αφορά στο επιχειρηματικό περιβάλλον, τόνισε: «Ο Νόμος 4072/2012 για την πλήρη άρση των περιορισμών στην παροχή υπηρεσιών καμποτάζ από κρουαζιερόπλοια που έχουν ως αφετηρία ελληνικό λιμένα αποτέλεσε ένα μεγάλο βήμα. Τα πλοία με σημαίες τρίτων κρατών δύνανται πλέον να πραγματοποιούν πλόες χωρίς περιορισμούς, όπως ισχύει στις κυριότερες αγορές κρουαζιέρας παγκοσμίως. Έτσι ενισχύθηκε και η δυνατότητα του homeporting, το οποίο επιφέρει πολλαπλάσια οικονομικά οφέλη σε σχέση με τους λιμένες διέλευσης. Τα οφέλη αυτά διαχέονται σε πολλές άλλες επικουρικές δραστηριότητες» και προσέθεσε:

«Παράλληλα, δημιουργήθηκαν κίνητρα για νέες επενδύσεις παροχής λιμενικών υπηρεσιών. Με το νέο νομοσχέδιο για τα τουριστικά πλοία επιδιώκουμε τη συμπλήρωση και βελτίωση της νομοθεσίας στις ακόλουθες γραμμές:

  • Ενοποίηση του κλάδου του θαλάσσιου τουρισμού σε κοινό θεσμικό πλαίσιο.
  • Απαλοιφή διακρίσεων στη βάση «αυθαίρετων» κριτηρίων ναύλωσης.
  • Αλλαγή του κριτηρίου επαγγελματικότητας (από την καταμέτρηση ημερών σε σύστημα υπολογισμού).
  • Μείωση της γραφειοκρατίας (ολοκληρωμένου και ενιαίου μητρώου σκαφών).
  •  Επέκταση των τρόπων ναύλωσης (από αποκλειστικά ολική και σε μερική και σε πακέτο με συνδυασμό πολλών τρόπων)».

 

 

 

 

 
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης