Και ψυχολογικός πόλεμος για τα λιμάνια

Και ψυχολογικός πόλεμος για τα λιμάνια

Ο πρώην υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Μανώλης Κεφαλογιάννης, στα τέλη του 2006, όταν ήρθε σε σύγκρουση με τους εργαζόμενους στα λιμάνια, είχε πει σε ελεύθερη μετάφραση «αν είναι αυτοί Μανιάτες, εμείς είμαστε Κρητικοί».

Ηταν μια απάντηση σε αυτό που γνωρίζουν όλοι στο λιμάνι, ότι κυρίαρχο στοιχείο είναι οι Μανιάτες.

Αυτήν την εποχή ζούμε τη νέα κόντρα μεταξύ κυβέρνησης και εργαζομένων, με επικεφαλής στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και πάλι έναν Κρητικό κ

Και ψυχολογικός πόλεμος για τα λιμάνια

Ο πρώην υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Μανώλης Κεφαλογιάννης, στα τέλη του 2006, όταν ήρθε σε σύγκρουση με τους εργαζόμενους στα λιμάνια, είχε πει σε ελεύθερη μετάφραση «αν είναι αυτοί Μανιάτες, εμείς είμαστε Κρητικοί».

Ηταν μια απάντηση σε αυτό που γνωρίζουν όλοι στο λιμάνι, ότι κυρίαρχο στοιχείο είναι οι Μανιάτες.

Αυτήν την εποχή ζούμε τη νέα κόντρα μεταξύ κυβέρνησης και εργαζομένων, με επικεφαλής στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και πάλι έναν Κρητικό και μάλιστα επιστήθιο φίλο του Μανώλη Κεφαλογιάννη. Μόνο που αυτή τη φορά οι συνδικαλιστές έστειλαν το σπαρτιάτικο μήνυμα «ή ταν ή επί τας».

Κατ’ αρχάς, την περασμένη Παρασκευή αποδείχθηκε ότι το χάσμα μεταξύ των δύο πλευρών είναι αγεφύρωτο ή έτσι δείχνει. Πιο συγκεκριμένα, ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΠ ΑΕ Νίκος Αναστασόπουλος συναντήθηκε με τη διοίκηση της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ)

Οι εργαζόμενοι προσήλθαν στο ραντεβού που είχαν με τη διοίκηση του οργανισμού, αλλά αρνήθηκαν να συζητήσουν οτιδήποτε, ακόμα και τις νέες βελτιωμένες προτάσεις της κυβέρνησης για τα εργασιακά τους.

Αντί για συζήτηση, κατέθεσαν επιστολή στην οποία μεταξύ άλλων αναφέρουν ότι δεν θα συζητήσουν για τα εργασιακά τους θέματα, εφόσον βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία παραχώρησης σε ιδιώτες των Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη. Οπως υποστηρίζει η ΟΜΥΛΕ, δεν υπάρχει εργασιακή διασφάλιση αν παραχωρηθούν τα λιμάνια. Οι εργαζόμενοι έχουν αποφασίσει να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους και τον Φεβρουάριο, απέχοντας από τις υπερωρίες και την εργασία τα Σαββατοκύριακα.

«Θα σπάσουν»

Η κυβέρνηση από την πλευρά της είναι πεπεισμένη ότι οι εργαζόμενοι θα σκεφτούν το κόστος των ενεργειών τους, αφού με την αποχή από τις υπερωρίες και τα Σαββατοκύριακα βλέπουν τον μισθό τους να μειώνεται κατακόρυφα, από τα 5.000 ευρώ στα 1.600.

 

Κλείσιμο

Στην κυβέρνηση εκτός των παροχών που δίνουν στους εργαζόμενους, μεταξύ αυτών εθελούσια έξοδος με εφάπαξ από 230.000 έως 250.000 ευρώ, αγορά μετοχών σε προνομιακή τιμή κ.λπ., αρχίζουν το ψυχολογικό παιχνίδι.

Λένε, λοιπόν, κύκλοι του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ότι μετά τη λήξη της απεργίας των φορτηγών την περασμένη Τρίτη, και σε συνδυασμό με τη λειτουργία των λιμανιών του Λαυρίου, του Αστακού και του Βόλου, η τροφοδοσία της αγοράς θα γίνεται, έστω και σε αργούς ρυθμούς.  

Στο ψυχολογικό παιχνίδι που βρίσκεται σε εξέλιξη εντάσσεται και η έντονη φημολογία ότι η κυβέρνηση διαβεβαιώνει τους επίδοξους επενδυτές σε ΟΛΠ και ΟΛΘ ότι το αργότερο μέχρι τις 20 Φεβρουαρίου θα έχουν λυθεί όλα τα προβλήματα με τους εργαζόμενους και θα έχουν ανοίξει τα λιμάνια.

«Δεν κάνουμε πίσω»

Στο λιμάνι κάποιοι επισημαίνουν ότι οι λιμενεργάτες δεν είναι… δάσκαλοι, ώστε να ελπίζει η κυβέρνηση ότι θα τους αναγκάσει να κάνουν πίσω.

Βέβαια, το θέμα είναι τι θα γίνει εάν οι εργαζόμενοι αντέξουν μέχρι τα τέλη Μαρτίου. Στην περίπτωση αυτή η κυβέρνηση θα ζοριστεί και μάλιστα άσχημα.

 Στο μεταξύ, την περασμένη εβδομάδα, κόσμος πήγε και ήρθε σε ΟΛΠ και ΟΛΘ, για να παραλάβει τις προκηρύξεις του διεθνούς διαγωνισμού για την παραχώρηση σε ιδιώτες των Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων. Την πρώτη εβδομάδα παρέλαβαν την προκήρυξη συνολικά 16 εταιρείες, 10 στον Πειραιά και έξι στη Θεσσαλονίκη.
Αίσθηση έχει προκαλέσει η μη προσέλευση τoυ πολυεθνικoύ κολοσσού, της ελβετο-ιταλικής εταιρείας MSC, που είναι όλα αυτά τα χρόνια ο στυλοβάτης του ΟΛΠ. Το ότι δεν προσήλθε την περασμένη εβδομάδα, δεν σημαίνει ότι δεν θα εμφανισθεί τις επόμενες ημέρες. Απλώς, η σιωπή των πρώτων ημερών, όταν όλα τα φώτα της δημοσιότητας ήταν στραμμένα στα λιμάνια, ίσως να είχε σημειολογική σημασία.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης