ΥΠΕΧΩΔΕ: Με ΚΥΑ το πολεοδομικό νοικοκύρεμα στην αγορά των logistics
Πολεοδομική τάξη στην ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά των εμπορευματικών κέντρων, επιχειρεί να βάλλει η υπουργική απόφαση που υπέγραψε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς. Η ΚΥΑ, καθορίζει το είδος των δραστηριοτήτων που θα φιλοξενούν τα κέντρα Logistics (όπως εργασίες διακίνησης, αποθήκευσης, μεταφόρτωσης εμπορευμάτων, συσκευασίας κ.α) και απαγορεύει τη μεταφορά και αποθήκευση χύδην ποσοτήτων πάσης φύσεων τροφίμων καθώς επίσης και τη μεταφορά και αποθήκευση εκρηκτικών και εύφλεκτων ουσιών
Πολεοδομική τάξη στην ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά των εμπορευματικών κέντρων, επιχειρεί να βάλλει η υπουργική απόφαση που υπέγραψε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς. Η ΚΥΑ, καθορίζει το είδος των δραστηριοτήτων που θα φιλοξενούν τα κέντρα Logistics (όπως εργασίες διακίνησης, αποθήκευσης, μεταφόρτωσης εμπορευμάτων, συσκευασίας κ.α) και απαγορεύει τη μεταφορά και αποθήκευση χύδην ποσοτήτων πάσης φύσεων τροφίμων καθώς επίσης και τη μεταφορά και αποθήκευση εκρηκτικών και εύφλεκτων ουσιών.
Από την συγκεκριμένη ρύθμιση εξαιρούνται τα πρατήρια καυσίμων για τις ανάγκες εφοδιασμού των οχημάτων που εξυπηρετούν τα Εμπορευματικά Κέντρα.
Το μυστικό στους όρους δόμησης και τις χρήσεις κρύβεται στις υποστηρικτικές λειτουργίες των υποδομών Logistics, που προβλέπει η ΚΥΑ μεταξύ των οποίων είναι τράπεζες, ιατρεία-φαρμακεία, εστιατόρια, καταστήματα τροφίμων, εμπορικά καταστήματα, γραφεία, ξενοδοχεία, εκθεσιακοί χώροι, σταθμοί αυτοκινήτων.
Η επιφάνεια των ελεύθερων χώρων (οδικό δίκτυο, χώροι στάθμευσης, χώροι πρασίνου κλπ) των εμπορευματικών κέντρων δεν μπορεί να είναι μικρότερη από το 40% της συνολικής επιφάνειας και ο συντελεστής δόμησης δεν θα υπερβαίνει το 0,6.
Τα κτίρια τοποθετούνται σε απόσταση τουλάχιστον 6 μέτρων από τα όρια των οικοπέδων και το ύψος των εμπορευματικών κτιρίων δεν υπερβαίνει τα 12 μέτρα, εκτός εάν αιτιολογείται από την λειτουργία του Εμπορευματικού Κέντρου καθώς τότε μπορεί να αυξηθεί κατά 3 μέτρα με απόφαση των υπουργών ΠΕΧΩΔΕ και Μεταφορών.
Η πολεοδομική μελέτη του κάθε έργου θα πρέπει να αιτιολογεί τις περιβαλλοντικές προϋποθέσεις εγκατάστασης και λειτουργίας του Εμπορευματικού Κέντρου, το οικονομικό προφίλ του Νομού και της Περιφέρειας και τις ανάγκες τις οποίες ικανοποιεί η λειτουργία του, τις αναπτυξιακές δυνατότητες του Εμπορευματικού Κέντρου (αριθμός των απασχολούμενων, το εκτιμώμενο μεταφορικό έργο του και τα συγκριτικά πλεονεκτήματα σε σχέση με την υφιστάμενη κατάσταση), το πλέγμα των μεταφορικών υποδομών κ.α.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr