Oι Έλληνες εφοπλιστές ιδρύουν ναυτικές σχολές
Oι Έλληνες εφοπλιστές ιδρύουν ναυτικές σχολές
Τα ελληνόπουλα έχουν διέξοδο και αυτή δεν είναι άλλη από την ελληνική ναυτιλία με στόλο που αποτελείται από 3.321 πλοία κατέχει μερίδιο αγοράς σε ποσοστό 15,64%
Σαν μάστιγα πλήττει η ανεργία την ελληνική νεολαία συντρίβοντας τα όνειρα για ένα καλύτερο αύριο και μετατρέποντάς τα σε εφιάλτες.
Οι επιχειρήσεις κλείνουν η μία μετά την άλλη, οι μισθοί μειώνονται, ενώ κάποιοι δουλεύουν αλλά κάνουν μήνες να δουν το χρώμα του χρήματος.
Το ζητούμενο από όλους είναι η ανάπτυξη ώστε να ανοίξουν οι δουλειές και οι θέσεις εργασίας. Και όμως τα ελληνόπουλα έχουν διέξοδο και αυτή δεν είναι άλλη από την ελληνική ναυτιλία με στόλο που αποτελείται από 3.321 πλοία κατέχει μερίδιο αγοράς σε ποσοστό 15,64%.
Η επαναλειτουργία ιδιωτικών σχολών Ναυτικής Επαγγελματικής Κατάρτισης και Επιμόρφωσης αποτελεί νέο τομέα επενδύσεων με στόχο την ενίσχυση της ελληνικής ναυτιλίας και των Ελλήνων ναυτικών για τους Έλληνες πλοιοκτήτες. Ενδιαφέρον να επενδύσουν δείχνουν Έλληνες εφοπλιστές, μεταξύ των οποίων είναι ο Γιάννης Αγγελικούσης, ο καπετάν Παναγιώτης Τσάκος, οι Πάνος και Θανάσης Λασκαρίδης, ο Κωνσταντίνος Β.Κωνσταντακόπουλος και τα αδέλφια Θανάσης, Ανδρέας και Κωνσταντίνος Μαρτίνος.
Μάλιστα ο καπετάν Παναγιώτης Τσάκος ιδρύει Κέντρο Ναυτικής Έρευνας και Εκπαίδευσης ( Training center ), που περιλαμβάνει την προμήθεια Προσομοιωτών Γέφυρας, Μηχανής & Διαχείρισης Φορτίου.
Πρόκειται για συστήματα 6ης γενιάς, που σχεδιάστηκαν και παρήχθησαν για να καλύπτουν τις ανάγκες της τρέχουσας και της μελλοντικής ναυτικής εκπαίδευσης με το πλέον ρεαλιστικό και προηγμένο σύστημα προσομοίωσης, που διατίθεται στην αγορά.
Οι επιχειρήσεις κλείνουν η μία μετά την άλλη, οι μισθοί μειώνονται, ενώ κάποιοι δουλεύουν αλλά κάνουν μήνες να δουν το χρώμα του χρήματος.
Το ζητούμενο από όλους είναι η ανάπτυξη ώστε να ανοίξουν οι δουλειές και οι θέσεις εργασίας. Και όμως τα ελληνόπουλα έχουν διέξοδο και αυτή δεν είναι άλλη από την ελληνική ναυτιλία με στόλο που αποτελείται από 3.321 πλοία κατέχει μερίδιο αγοράς σε ποσοστό 15,64%.
Η επαναλειτουργία ιδιωτικών σχολών Ναυτικής Επαγγελματικής Κατάρτισης και Επιμόρφωσης αποτελεί νέο τομέα επενδύσεων με στόχο την ενίσχυση της ελληνικής ναυτιλίας και των Ελλήνων ναυτικών για τους Έλληνες πλοιοκτήτες. Ενδιαφέρον να επενδύσουν δείχνουν Έλληνες εφοπλιστές, μεταξύ των οποίων είναι ο Γιάννης Αγγελικούσης, ο καπετάν Παναγιώτης Τσάκος, οι Πάνος και Θανάσης Λασκαρίδης, ο Κωνσταντίνος Β.Κωνσταντακόπουλος και τα αδέλφια Θανάσης, Ανδρέας και Κωνσταντίνος Μαρτίνος.
Μάλιστα ο καπετάν Παναγιώτης Τσάκος ιδρύει Κέντρο Ναυτικής Έρευνας και Εκπαίδευσης ( Training center ), που περιλαμβάνει την προμήθεια Προσομοιωτών Γέφυρας, Μηχανής & Διαχείρισης Φορτίου.
Πρόκειται για συστήματα 6ης γενιάς, που σχεδιάστηκαν και παρήχθησαν για να καλύπτουν τις ανάγκες της τρέχουσας και της μελλοντικής ναυτικής εκπαίδευσης με το πλέον ρεαλιστικό και προηγμένο σύστημα προσομοίωσης, που διατίθεται στην αγορά.
Περιθώριο ανάπτυξης θέσεων εργασίας υπάρχει αφού η Ελλάδα την δεκαετία 1960/1970 διέθετε περίπου 80.000 ναυτικούς εν ενεργεία που αντιστοιχούσαν τότε στο 10% του παγκόσμιου ναυτεργατικού δυναμικού ενώ σήμερα η δύναμή της καλύπτει μόλις το 1% παγκοσμίως.
«Η θάλασσα μπορεί να δώσει δουλειά, αρκεί οι υποψήφιοι να είναι εφοδιασμένοι με τη γνώση αυτή. Ο ρόλος μας δεν είναι άλλος από το να εκπαιδεύουμε σωστά νέα παιδιά για να ασκήσουν ένα επάγγελμα αξιοπρεπές και προσοδοφόρο και όχι η παραγωγή επιπλέον πτυχιούχων που μένουν άνεργοι και απογοητεύονται» επισημαίνει ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης:
«Για το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, αυτός είναι ο κυρίαρχος στόχος. Δεσμεύομαι, με τον θεσμικό μου ρόλο, αλλά και ως βουλευτής νησιώτης της ναυτομάνας Χίου ότι θα δουλέψουμε με όλες μας τις δυνάμεις για να τον πετύχουμε.»
Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, Γιώργος Γράτσος τονίζει: «Ενώ υπάρχει έλλειμμα αξιωματικών παγκοσμίως εμείς παράγουμε σημαντικά λιγότερους αξιωματικούς από τις ανάγκες της ελληνόκτητης ναυτιλίας».
Στο πλαίσιο αναβάθμισης της ναυτικής εκπαίδευσης συγκροτήθηκε Ομάδα Εργασίας, η οποία έχει αναλάβει τον καθορισμό της στρατηγικής και τη μελέτη των απαιτούμενων παρεμβάσεων στο συνολικό σύστημα ναυτικής εκπαίδευσης και πιστοποίησης ναυτικών.
Την ίδια ώρα, το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου ανακοίνωσε τις προϋποθέσεις για τη χορήγηση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας Ιδιωτικών Σχολών Ναυτικής Επαγγελματικής Κατάρτισης και Επιμόρφωσης (ΝΕΚΕ) με σκοπό «την καλύτερη εξυπηρέτηση των αναγκών των ναυτικών και του εμπορικού στόλου με την παροχή ολικής, σταθερής και ομοιόμορφης ποιότητας επιλογών ναυτικής εκπαίδευσης αλλά και την προσέλκυση επενδύσεων και δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, εκτός από το σχεδιασμό που υλοποιεί για την αναβάθμιση του οργανωτικού και λειτουργικού πλαισίου της Δημόσιας Ναυτικής Εκπαίδευσης και την πλήρη εναρμόνισή της με τα νέα πρότυπα εκπαίδευσης που θέτει η αναθεωρημένη Διεθνής Σύμβαση STCW 1978 (Standards of Training Certification and Watch keeping)».
Στην Ελλάδα παλαιότερα λειτουργούσαν εκτός των δημοσίων και ιδιωτικές σχολές Ναυτικής Εκπαίδευσης και υπήρχε κάλυψη σχεδόν σε όλες τις ειδικότητες. Όμως πάντα θεωρούντο στην πρώτη γραμμή λειτουργίας οι Σχολές Πλοιάρχων και Μηχανικών. Όμως σε πολλά μέρη και ιδιαίτερα στα νησιά που θεωρούνταν κατ’εξοχήν αστείρευτες πηγές παραγωγής στελεχών για τη Ναυτιλία λειτουργούσαν Σχολές Ασυρματιστών, Μαγείρων, Θαλαμηπόλων, Μηχανοδηγών κλπ. που προμήθευαν Ναυτικούς στα Ελληνικά και στα Ελληνόκτητα πλοία.
Σε κάποια χρονική στιγμή ξαφνικά και χωρίς καμία προειδοποίηση κατηργήθησαν όλες οι ιδιωτικές σχολές, ατόνισε η λειτουργία των δημοσίων σχολών επιμόρφωσης κατωτέρων πληρωμάτων και έμειναν σχεδόν μόνο οι δημόσιες σχολές για την κάλυψη των αναγκών των Αξιωματικών Καταστρώματος και Μηχανής.
«Αν υπολογίσει κανείς ότι οι εν ενεργεία Έλληνες ναυτικοί υπολογίζονται μόλις στις 15.000 τότε καταλήγει στην μοναδική λύση για ένα νέο ξεκίνημα αύξησης του ναυτεργατικού δυναμικού με την ίδρυση ιδιωτικών σχολών ναυτικής εκπαίδευσης και την άμεση αναβάθμιση των δημοσίων» επισημαίνει στέλεχος της Ακτής Μιαούλη.
«Η θάλασσα μπορεί να δώσει δουλειά, αρκεί οι υποψήφιοι να είναι εφοδιασμένοι με τη γνώση αυτή. Ο ρόλος μας δεν είναι άλλος από το να εκπαιδεύουμε σωστά νέα παιδιά για να ασκήσουν ένα επάγγελμα αξιοπρεπές και προσοδοφόρο και όχι η παραγωγή επιπλέον πτυχιούχων που μένουν άνεργοι και απογοητεύονται» επισημαίνει ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης:
«Για το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, αυτός είναι ο κυρίαρχος στόχος. Δεσμεύομαι, με τον θεσμικό μου ρόλο, αλλά και ως βουλευτής νησιώτης της ναυτομάνας Χίου ότι θα δουλέψουμε με όλες μας τις δυνάμεις για να τον πετύχουμε.»
Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, Γιώργος Γράτσος τονίζει: «Ενώ υπάρχει έλλειμμα αξιωματικών παγκοσμίως εμείς παράγουμε σημαντικά λιγότερους αξιωματικούς από τις ανάγκες της ελληνόκτητης ναυτιλίας».
Στο πλαίσιο αναβάθμισης της ναυτικής εκπαίδευσης συγκροτήθηκε Ομάδα Εργασίας, η οποία έχει αναλάβει τον καθορισμό της στρατηγικής και τη μελέτη των απαιτούμενων παρεμβάσεων στο συνολικό σύστημα ναυτικής εκπαίδευσης και πιστοποίησης ναυτικών.
Την ίδια ώρα, το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου ανακοίνωσε τις προϋποθέσεις για τη χορήγηση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας Ιδιωτικών Σχολών Ναυτικής Επαγγελματικής Κατάρτισης και Επιμόρφωσης (ΝΕΚΕ) με σκοπό «την καλύτερη εξυπηρέτηση των αναγκών των ναυτικών και του εμπορικού στόλου με την παροχή ολικής, σταθερής και ομοιόμορφης ποιότητας επιλογών ναυτικής εκπαίδευσης αλλά και την προσέλκυση επενδύσεων και δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, εκτός από το σχεδιασμό που υλοποιεί για την αναβάθμιση του οργανωτικού και λειτουργικού πλαισίου της Δημόσιας Ναυτικής Εκπαίδευσης και την πλήρη εναρμόνισή της με τα νέα πρότυπα εκπαίδευσης που θέτει η αναθεωρημένη Διεθνής Σύμβαση STCW 1978 (Standards of Training Certification and Watch keeping)».
Στην Ελλάδα παλαιότερα λειτουργούσαν εκτός των δημοσίων και ιδιωτικές σχολές Ναυτικής Εκπαίδευσης και υπήρχε κάλυψη σχεδόν σε όλες τις ειδικότητες. Όμως πάντα θεωρούντο στην πρώτη γραμμή λειτουργίας οι Σχολές Πλοιάρχων και Μηχανικών. Όμως σε πολλά μέρη και ιδιαίτερα στα νησιά που θεωρούνταν κατ’εξοχήν αστείρευτες πηγές παραγωγής στελεχών για τη Ναυτιλία λειτουργούσαν Σχολές Ασυρματιστών, Μαγείρων, Θαλαμηπόλων, Μηχανοδηγών κλπ. που προμήθευαν Ναυτικούς στα Ελληνικά και στα Ελληνόκτητα πλοία.
Σε κάποια χρονική στιγμή ξαφνικά και χωρίς καμία προειδοποίηση κατηργήθησαν όλες οι ιδιωτικές σχολές, ατόνισε η λειτουργία των δημοσίων σχολών επιμόρφωσης κατωτέρων πληρωμάτων και έμειναν σχεδόν μόνο οι δημόσιες σχολές για την κάλυψη των αναγκών των Αξιωματικών Καταστρώματος και Μηχανής.
«Αν υπολογίσει κανείς ότι οι εν ενεργεία Έλληνες ναυτικοί υπολογίζονται μόλις στις 15.000 τότε καταλήγει στην μοναδική λύση για ένα νέο ξεκίνημα αύξησης του ναυτεργατικού δυναμικού με την ίδρυση ιδιωτικών σχολών ναυτικής εκπαίδευσης και την άμεση αναβάθμιση των δημοσίων» επισημαίνει στέλεχος της Ακτής Μιαούλη.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα