Μαύρα χάλια στα ελληνικά λιμάνια

Μαύρα χάλια στα ελληνικά λιμάνια

Το γνωρίζουμε όλοι ότι η φετινή θα είναι μια πολύ δύσκολη χρονιά για τον τουρισμό, αλλά φαίνεται ότι η Πολιτεία έχει αφήσει κάποια ζωτικής σημασίας θέματα στην …τύχη τους!

Προφανώς, κάτι στραβό βλέπουν οι Ελληνες πλοίαρχοι που εκφράζουν τον έντονο προβληματισμό τους για την κατάσταση που επικρατεί στα ελληνικά λιμάνια. Και, μάλιστα, τα περισσότερα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι καπετάνιοι, κυρίως στα νησιωτικ

Μαύρα χάλια στα ελληνικά λιμάνια

Το γνωρίζουμε όλοι ότι η φετινή θα είναι μια πολύ δύσκολη χρονιά για τον τουρισμό, αλλά φαίνεται ότι η Πολιτεία έχει αφήσει κάποια ζωτικής σημασίας θέματα στην …τύχη τους!

Προφανώς, κάτι στραβό βλέπουν οι Ελληνες πλοίαρχοι που εκφράζουν τον έντονο προβληματισμό τους για την κατάσταση που επικρατεί στα ελληνικά λιμάνια. Και, μάλιστα, τα περισσότερα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι καπετάνιοι, κυρίως στα νησιωτικά λιμάνια, παραμένουν …σταθερά και εντεινόμενα στο πέρασμα του χρόνου.

Σε επιστολή της ΠΕΠΕΝ (Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού) προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Αναστάση Παπαληγούρα (φωτό) αναφέρεται: «Με την παρούσα επιστολή επανερχόμεθα στις παρατηρήσεις για την κατάσταση των λιμανιών που σας είχαμε αποστείλει τα προηγούμενα χρόνια και με νέες παρατηρήσεις που συγκεντρώσαμε από τους συναδέλφους πλοιάρχους σάς καταθέτουμε την αγωνία τους, τη στεναχώρια τους, αλλά και την αγανάκτησή τους για την εικόνα που παρουσιάζουν τα περισσότερα από αυτά. Σίγουρα έγιναν προσπάθειες τα τελευταία χρόνια, κάποια πράγματα βελτιώθηκαν, όμως η γενική εικόνα εξακολουθεί να είναι κακή και δεν είμαστε καθόλου αισιόδοξοι ότι στο άμεσο μέλλον θα αλλάξει. Δεν έχουμε την απαίτηση και στο τελευταίο μικρονήσι να δημιουργηθεί λιμάνι ευρωπαϊκών προδιαγραφών, είναι όμως κρίμα και άδικο ακόμη και κάποια μεγάλα νησιά να είναι ουσιαστικά χωρίς λιμάνι».

Κίνδυνος κατάρρευσης για προβλήτες…

Χαρακτηριστικές είναι οι εικόνες που περιγράφονται από ορισμένα λιμάνια: «Αρκετά λιμάνια δεν προστατεύονται από λιμενοβραχίονες, αφού η φύση δεν φρόντισε να το διασφαλίσει από μόνη της. Πολλές λιμενολεκάνες δεν έχουν το ανάλογο εύρος να δεχτούν με ασφάλεια τα πλοία που δραστηριοποιούνται σήμερα στην ακτοπλοΐα, αλλά ούτε και το ανάλογο βάθος. Οι προβλήτες σε πολλά λιμάνια δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν ταυτόχρονα περισσότερα του ενός πλοία και σχεδόν σε όλα εκτός ελαχίστων εκλείπει η δυνατότητα πρυμνοπλαγιοδέτησης τόσο των συμβατικών πλοίων όσο και των ταχυπλόων. Σε πολλά λιμάνια έχει υποσκαφτεί η θεμελίωση των προβλητών. Εχουν δημιουργηθεί σπηλαιώσεις και υπάρχει ο κίνδυνος της κατάρρευσης. Είναι πολύ σημαντικό σε ένα λιμάνι για ένα πλοίο να μπορεί να δέσει με ασφάλεια, να αποβιβάσει και να επιβιβάσει επιβάτες, να φορτοεκφορτώσει οχήματα, αλλά και να παραμείνει σε αυτό εάν χρειαστεί».

Χαρακτηριστικά οι πλοίαρχοι επισημαίνουν ότι «οι προσκρουστήρες που υπάρχουν στους προβλήτες είναι ελαστικά αυτοκινήτων (!) και σε κάποια λιμάνια δεν υπάρχουν καθόλου», ενώ ενστάσεις υπάρχουν ακόμη και για τους νέου τύπου προσκρουστήρες που έχουν τοποθετηθεί σε κάποια λιμάνια (Μύκονος, Ηράκλειο, Πάτρα, Ρόδος κ.λπ.), οι οποίοι όχι μόνο δεν είναι λειτουργικοί, αλλά εγκυμονούν και κινδύνους ζημιών.

Κλείσιμο

«Αρκετά λιμάνια δεν διαθέτουν τον ανάλογο χερσαίο χώρο ώστε να εξυπηρετηθούν τα οχήματα που πρόκειται να φορτωθούν στα πλοία. Σε πολλά λείπουν σκιάδες και οι χώροι υγιεινής δεν μας τιμούν. Επειδή σχεδόν όλα τα λιμάνια είναι ταυτόχρονα επιβατηγά, εμπορικά, αλιευτικά καταφύγια αλλά και μαρίνες απαιτείται καλύτερη αστυνόμευση και τάξη», τονίζει μεταξύ άλλων η ΠΕΠΕΝ.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης