Σαν να μην έγιναν ποτέ οι εκπτώσεις…

Σαν να μην έγιναν ποτέ οι εκπτώσεις…

Ως μη γενόμενη η πρόσφατη περίοδος των εκπτώσεων, αφού οι πλειοψηφία των εμπόρων δηλώνει σημαντική πτώση στην κίνηση σε σχέση με την περσινή χρονιά. Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς,  το 45% των καταστηματαρχών ήταν δυσαρεστημένοι με τις πωλήσεις τους κατά την περίοδο των εκπτώσεων.

Το 22% δήλωσε ότι ο τζίρος κυμάνθηκε στα ίδια επίπεδα με τον περσινό και μόνο το 7% δήλωσε άνοδο. Το δε 11% των εμπόρων που ρωτήθηκαν δεν απάντησε στο σχετικό ερώτημα,

Σαν να μην έγιναν ποτέ οι εκπτώσεις…

Ως μη γενόμενη η πρόσφατη περίοδος των εκπτώσεων, αφού οι πλειοψηφία των εμπόρων δηλώνει σημαντική πτώση στην κίνηση σε σχέση με την περσινή χρονιά. Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς,  το 45% των καταστηματαρχών ήταν δυσαρεστημένοι με τις πωλήσεις τους κατά την περίοδο των εκπτώσεων.

Το 22% δήλωσε ότι ο τζίρος κυμάνθηκε στα ίδια επίπεδα με τον περσινό και μόνο το 7% δήλωσε άνοδο. Το δε 11% των εμπόρων που ρωτήθηκαν δεν απάντησε στο σχετικό ερώτημα, μη γνωρίζοντας το ποσοστό ανόδου ή πτώσης του τζίρου τους τη χρονική στιγμή που ερωτήθηκαν.

Το πλέον αξιόπιστο ποσοστό μείωσης του τζίρου που κατέγραψε η έρευνα του ΕΣΠ κατά την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων είναι από 10% έως 20% και σε ορισμένους κλάδους του εμπορίου ακολουθεί η πτώση στο επίπεδο του 30%.

Ένα επιπλέον ενδεικτικό της κρίσης στοιχείο που αναδεικνύει η έρευνα σχετίζεται με το ότι η χρήση των πιστωτικών καρτών είναι  για την φετινή χειμερινή περίοδο δραστικά μειωμένη, γεγονός που  συνεχίζει να οφείλεται στην υπερχρέωση των καρτών των καταναλωτών.

Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι το 58% των καταναλωτών χρησιμοποίησαν μετρητά για τις αγορές τους και το 23% έκανε  συνδυασμό πιστωτικών καρτών και μετρητών, προφανώς λόγω εξάντλησης των πιστωτικών ορίων. Αποκλειστικά με πιστωτικές κάρτες έκαναν τις αγορές τους μόνο το 3%. 

Πολύ μεγάλο ποσοστό εμπορικών επιχειρήσεων θεωρεί ότι το τελευταίο διάστημα η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει τις πωλήσεις τους.  Μάλιστα το 74% σε μεγάλο βαθμό, το 12% σε λιγότερο, ενώ μόνο το 7% δείχνει ανεπηρέαστο από την κρίση.

Οι 36 από τις εκατό εμπορικές επιχειρήσεις δηλώνουν ότι η κρίση δεν θα επηρεάσει τον αριθμό των εργαζομένων στις επιχειρήσεις τους, ενώ επίσης 36 δηλώνουν την ανησυχία τους και οι 28 μη γνωρίζοντας τι θα συμβεί στο μέλλον  αποφεύγουν την απάντηση…

Σε ερώτηση για το αν η δημιουργία μεγάλων εμπορικών κέντρων επηρεάζει την αγοραστική κίνηση των μικρών και μεσαίων καταστημάτων του εμπορικού κέντρου και των περιφερειακών του αγορών το 82% απάντησε θετικά, το 6% ότι η επίδρασή στο τζίρο τους είναι μέτρια, μόνο το 5% αρνητικά, ενώ το 7% δεν έδωσε κάποια απάντηση υποδηλώνοντας έτσι ότι η άναρχη επέκταση των μεγάλων εμπορικών κέντρων στο λεκανοπέδιο θεωρείται ιεραρχικά μαζί με το παρεμπόριο το σοβαρότερο πρόβλημα του εμπορίου.

Το Γενικό Συμπέρασμα του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς από τα στοιχεία της έρευνας είναι ότι η έντονη ανησυχία στην Ελληνική αγορά είναι διάχυτη σε όλους τους τομείς του εμπορίου με μόνη διαφορά  «η περσινή ακρίβεια» να έχει αντικατασταθεί από «την φετινή κρίση».

Κλείσιμο

 

 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης