Σκάφη αναψυχής: Στόχος έσοδα ύψους 3,5 δισ.ευρώ

Σκάφη αναψυχής: Στόχος έσοδα ύψους 3,5 δισ.ευρώ

Την ενοποίηση όλων των φόρων που υπάρχουν σήμερα για τα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής σε έναν με την ονομασία «Τέλος Πλόων και Πλεύσης», προωθεί το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου

Σκάφη αναψυχής: Στόχος έσοδα ύψους 3,5 δισ.ευρώ
Την ενοποίηση όλων των φόρων που υπάρχουν σήμερα για τα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής σε έναν με την ονομασία «Τέλος Πλόων και Πλεύσης», προωθεί το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου όπως είχε αποκαλύψει πριν από δύο σχεδόν μήνες το «Πρώτο ΘΕΜΑ». Στόχος είναι η  προσέλκυση περισσότερων μεγάλων ιδιωτικών πλοίων αναψυχής στην Ελλάδα.

Μιλώντας χθες Τρίτη σε ημερίδα του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος στην οποία παρουσιάστηκε μελέτη του Πανεπιστημίου Πειραιά για τη συμβολή του θαλάσσιου τουρισμού στην εθνική οικονομία, ο  υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου  Κωστής Μουσουρούλης αναφέρθηκε στις παρεμβάσεις που σχεδιάζονται να γίνουν σε αυτή τη δραστηριότητα.

Πρωταρχικός στόχος είναι η δημιουργία ενός σύγχρονου και ελκυστικού θεσμικού πλαισίου.

Ειδικότερα ο υπουργός επεσήμανε:

«Σε συνεργασία με την Υπουργό Τουρισμού, κυρία Όλγα Κεφαλογιάννη, το προετοιμάζουμε έχοντας ως πυξίδα μας τρείς πολιτικούς στόχους:
Κλείσιμο

• την επανεκκίνηση της οικονομικής δραστηριότητας στον τομέα,

• τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας στους συναφείς κλάδους,

• την περιφερειακή ανάπτυξη με την ενίσχυση των τοπικών οικονομιών»
Και προσέθεσε:

«Πώς θα τους πετύχουμε;

Το μείζον, θα έλεγα, είναι να αυξηθεί η προσέλκυση ιδιωτικών και επαγγελματικών πλοίων αναψυχής για κυκλοφορία και ελλιμενισμό για όσο το δυνατόν περισσότερους μήνες τον χρόνο, αλλά και η προσέλκυση μεγάλων επαγγελματικών σκαφών για να χρησιμοποιούνται και να παραμένουν στην Ελλάδα ακόμη και καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, εάν αυτό είναι δυνατόν.

Στο πλαίσια αυτό, είναι αναγκαίο, να αλλάξει η φιλοσοφία της αντιμετώπισης των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής, και να προσφερθούν κατάλληλα κίνητρα προσέλκυσης.

Θα αναφέρω ορισμένους τρόπους για να καταστεί αυτό εφικτό:

• κωδικοποίηση και επικαιροποίηση όλης ανεξαιρέτως της νομοθεσίας,

• απλοποίηση και συντόμευση των διαδικασιών για την απόκτηση και ανανέωση άδειας επαγγελματικού πλοίου αναψυχής.

• αποσαφήνιση και απλοποίηση των διατάξεων, οι οποίες αφορούν την είσοδο, κίνηση, χρήση και ελλιμενισμό των ιδιωτικών πλοίων αναψυχής, ανεξαρτήτως σημαίας, στα ελληνικά ύδατα αλλά και τη νηολόγηση πλοίων υπό ελληνική σημαία».

Η μελέτη
Στη μελέτη του Πανεπιστημίου Πειραιά αναφέρεται ότι η Ελλάδα έχει τη δυνατότητα να αυξήσει τα έσοδά της και να δημιουργήσει 78.000 θέσεις άμεσης εργασίας στον κλάδο εστιάζοντας στην προσέλκυση μεγάλων σκαφών αναψυχής.
Η ανταγωνίστρια Τουρκία με την πολιτική που ακολουθεί, με 35 μαρίνες χωρητικότητας 10.181 σκαφών, δημιουργεί έσοδα 3,5 δισ. δολαρίων τον χρόνο δηλαδή περί τα 344.000 δολάρια ανά θέση σκάφους.
Η Ελλάδα έχει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης αφού βρίσκεται σήμερα στην τελευταία θέση μεταξύ των χωρών της Ε.Ε. σε αναλογία κατοίκων προς σκάφη.

Σύμφωνα με τη  μελέτη αναφέρει ότι η Ελλάδα πρέπει άμεσα να μετατοπίσει το ενδιαφέρον της στην προσέλκυση μεγάλων σκαφών και να προχωρήσει στην αλλαγή της φορολογικής της πολιτικής που θεωρείται ότι λειτουργεί αποθαρρυντικά για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού.


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης