Οι Έλληνες επένδυσαν 3,8 δισ. δολ. σε ναυπηγήσεις

Οι Έλληνες επένδυσαν 3,8 δισ. δολ. σε ναυπηγήσεις

Πρωταγωνιστές οι εφοπλιστές μας και το 2012 στον τομέα των νέων ναυπηγήσεων

Οι Έλληνες επένδυσαν 3,8 δισ. δολ. σε ναυπηγήσεις
Η κρίση φέρνει ευκαιρίες, με τους Ελληνες εφοπλιστές να  δίνουν το «παρών», αφού καραδοκούν για να εκμεταλλευτούν τα γυρίσματα των καιρών. Ο οικονομικός Αρμαγεδδών, που έχει συμπαρασύρει  την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία, έχει ως αποτέλεσμα να πλήξει και τις ναυπηγήσεις. 

Ο όλο και αυξανόμενος ρυθμός διακοπής της εξυπηρέτησης υφιστάμενων δανείων για νέες ναυπηγήσεις προκαλεί προβλήματα σε συνδυασμό με την επιφυλακτικότητα των πλοιοκτητών λόγω και της υπερπροσφοράς χωρητικότητας που πνίγει την ναυλαγορά. 

Κλείσιμο
Οι νέες ναυπηγήσεις το 2012  είναι λιγότερες σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Υπό αυτά τα νέα δεδομένα, με τα ναυπηγεία να δίνουν μειωμένες τιμές για την κατασκευή υπερσύγχρονων πλοίων που έχουν χαμηλό λειτουργικό κόστος, το πλεονέκτημα το έχουν οι εφοπλιστές που έχουν οικονομική ρευστότητα. Μεταξύ αυτών και ονόματα Ελλήνων εφοπλιστών που πρωταγωνιστούν και αυτή τη δύσκολη χρονιά στην παγκόσμια ναυτιλιακή κονίστρα.   

Βέβαια μπορεί οι Έλληνες να πρωταγωνιστούν και το 2012 στον τομέα των ναυπηγήσεων όμως οι αριθμοί είναι σαφώς μικρότεροι  στο σύνολο των παραγγελιών της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας. 

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα στοιχεία που αφορούν τις παραγγελίες των Ελλήνων μέσα στο 9μηνο του 2012  για την κατασκευή πλοίων, σύμφωνα με τα στοιχεία της Golden Destiny στην ανάλυση που έκανε για το protothema.gr. 
Στην αγορά των ναυπηγήσεων, οι Έλληνες εμφανίζονται να έχουν προχωρήσει σε 97 νέες παραγγελίες πλοίων με αξία επενδυμένου κεφαλαίου άνω των  3,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων, από 142 συνολικές παραγγελίες και αξία επενδυμένου κεφαλαίου, παγκοσμίως που ξεπερνά τα  8 δισεκατομμύρια  δολάρια τους πρώτους εννιά μήνες του 2011. 
Οι Κινέζοι εμφανίζουν πιο έντονη διάθεση στις ναυπηγήσεις από τους Έλληνες, με 125 συνολικές νέες παραγγελίες πλοίων από 244 τη περσινή χρονιά, κατέχοντας 23,5% του συνολικού αριθμού των παραγγελιών και οι Έλληνες 13,5%.
Συνολικά, η επενδυτική διάθεση των Ελλήνων για ναυπηγήσεις παρουσιάζει 32% μείωση από τα επίπεδα Ιανουάριος-Σεπτέμβριος του 2011, με τον τομέα των Bulk carriers να προσελκύει τη μερίδα του λέοντος με 48 νέες παραγγελιές, 26% κάτω από τα επίπεδα του 2011. 

Tο ενδιαφέρον τους επικεντρώνεται κυρίως στα μεγέθη ultramax, που είναι πλοία χωρητικότητας  60.000-67.000 dwt (τόνων)  και Kamsarmax χωρητικότητας 79.000-87.000 dwt. Δεν υπάρχει  κινητικότητα στον τομέα των capesize, όταν πέρσι οι Έλληνες είχαν παραγγείλει 11 capesizes σε ναυπηγεία της Κίνας. Σε γενικές γραμμές, τα κινεζικά   Κίνα προσέλκυσαν  φέτος 28 νέες παραγγελίες για bulk carriers που δόθηκαν  από Έλληνες έναντι 36 που δόθηκαν  πέρσι, ενώ η Κορέα 4 από 13 το 2011.

Στον τομέα των tankers, καταγράφονται 20 νέες παραγγελίες από Έλληνες παρουσιάζοντας 25% αύξηση από τα επίπεδα του 2011 με το μέγεθος MR- περίπου 50.000 dwt, να βρίσκεται στο επίκεντρο των παραγγελιών.  
Στον τομέα των gas tankers, οι ελληνικές παραγγελίες  έχουν σημειώσει πτώση κατά 29%  με 15 συνολικές παραγγελίες,  οκτώ για LPG tankers και επτά  για LNG tankers, ενώ πέρσι είχαν παραγγελθεί συνολικά 21 LNG tankers σε ναυπηγεία της Κορέας. Στον τομέα των containers( πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων), καταγράφονται 20 νέες παραγγελίες με αξιοσημείωτη μείωση 57% από τα επίπεδα του 2011, όταν είχαν τοποθετηθεί 46 νέες παραγγελίες με μεγάλη κινητικότητα στα μεγάλα μεγέθη containerships μεταφορικής ικανότητας 5.000-7.000 εμπορευματοκιβωτίων.

Κλείσιμο
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης