Μετρό: Έξι σχήματα διεκδικούν τα 515 εκατ. της επέκτασης προς Πειραιά
Έξι κοινοπραξίες τεχνικών εταιρειών θα κονταροχτυπηθούν για την επέκταση του μετρό προς Πειραιά. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες στον διαγωνισμό συνολικού προϋπολογισμού 515 εκ. ευρώ, προσήλθαν σήμερα το μεσημέρι στην Αττικό Μετρό τα εξής γκρούπ εταιρειών:
1. IMPREGILO – ΑΕΓΕΚ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ – SELI – ΑNSALDO STS
2. FCC CONSTRUCCION S.A. – ALPINE BAU
Έξι κοινοπραξίες τεχνικών εταιρειών θα κονταροχτυπηθούν για την επέκταση του μετρό προς Πειραιά. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες στον διαγωνισμό συνολικού προϋπολογισμού 515 εκ. ευρώ, προσήλθαν σήμερα το μεσημέρι στην Αττικό Μετρό τα εξής γκρούπ εταιρειών:
1. IMPREGILO – ΑΕΓΕΚ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ – SELI – ΑNSALDO STS
2. FCC CONSTRUCCION S.A. – ALPINE BAU GMBH
3. “DRAGADOS S.A. – ΜΟΧΛΟΣ Α.Ε.”
4. ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ – ΤΕΡΝΑ ΑΕ
5. ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΑΕ
6. J&P – ΑΒΑΞ ΑΕ – GHELLA SPA – ALSTOM TRANSPORT SA
Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά είχε προκηρυχθεί το 2007 αλλά μετά από ενστάσεις τεχνικών εταιρειών (J&P Άβαξ και ΓΕΚ-Τέρνα) στην ΕΕ, ακυρώθηκε και επαναπροκηρύχθηκε.
Οι διαγωνιζόμενοι είχαν υποβάλλει ένταση εναντίον της προσφοράς της Μηχανικής, υποστηρίζοντας ότι η κατασκευαστική εταιρεία δεν μπορούσε να συμμετέχει στο διαγωνισμό καθώς της έλειπε η εμπειρία από αντίστοιχα έργα μετρό. Όμως η τεχνική εταιρεία υπέβαλλε εκ νέου προσφορά, πράγμα που δεν αποκλείεται να σηματοδοτεί για το διαγωνισμό νέες περιπέτειες.
Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του υπουργείου, η αξιολόγηση των εταιρειών προβλέπεται να ολοκληρωθεί εντός των επόμενων τριών μηνών ώστε στη συνέχεια να περάσει ο διαγωνισμός στην β’ φάση με την υποβολή τεχνικών και οικονομικών προσφορών.
Το ΥΠΕΧΩΔΕ αιδιοδοξεί ότι οι διαδικασίες θα έχουν ολοκληρωθεί ως το τέλος του έτους, αυτό όμως θα συμβεί μόνο στην περίπτωση που δεν υπάρξουν νέες ενστάσεις.
Η κατασκευή της Γραμμής 3 του Μετρό θα περιλαμβάνει υπόγεια σήραγγα μήκους 7,6 χλμ. και έξι σύγχρονους σταθμούς (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο).
Συνολικά 6,7 χλμ σήραγγας της επέκτασης θα κατασκευασθούν με μηχάνημα διάνοιξης σηράγγων (μετροπόντικας), ενώ το υπόλοιπο τμήμα στην αρχή και στο τέλος του έργου θα υλοποιηθεί με υπόγεια εκσκαφή.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr