20.000 απολύσεις η Nissan, για χρεοκοπία General Motors και Chrysler…
Ο εφιάλτης της χρεοκοπίας για τις αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες είναι ακόμα εδώ! Παρά την κρατική παρέμβαση, με την ένεση ρευστότητας που χορήγησε η κυβέρνηση Μπους στις δύο από τις τρεις κορυφαίες αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες General Motors και Chrysler, ή σωστότερα ακριβώς λόγω αυτής της παρέμβασης, τώρα οι δύο αδερφές του Ντιτρόιτ αντιμετωπίζουν το φάσμα της χρεοκοπίας. Με ελάχιστες πλέον εναλλακτικές οδούς διαφυγής.
Η ουσία του προβλήματος έγκειται στους όρους βάσει των
Ο εφιάλτης της χρεοκοπίας για τις αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες είναι ακόμα εδώ! Παρά την κρατική παρέμβαση, με την ένεση ρευστότητας που χορήγησε η κυβέρνηση Μπους στις δύο από τις τρεις κορυφαίες αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες General Motors και Chrysler, ή σωστότερα ακριβώς λόγω αυτής της παρέμβασης, τώρα οι δύο αδερφές του Ντιτρόιτ αντιμετωπίζουν το φάσμα της χρεοκοπίας. Με ελάχιστες πλέον εναλλακτικές οδούς διαφυγής.
Η ουσία του προβλήματος έγκειται στους όρους βάσει των οποίων είχε χορηγηθεί, στις αρχές του περασμένου Δεκεμβρίου, το κρατικό δάνειο σωτηρίας των δύο εταιριών, ύψους 17,4 δις δολαρίων. Η αρχική συμφωνία για την καταβολή του, από την κυβέρνηση του Τζορτζ Μπους, όριζε πως τα χρήματα αυτά έπρεπε να επιστραφούν στο Δημόσιο έως το τέλος Φεβρουαρίου.
Μόνο που από το Δεκέμβριο έως σήμερα πολύ λίγα άλλαξαν στο τοπίο της διεθνούς επιχειρηματικής σκηνής και προφανέστατα ευθύς εξαρχής η συμφωνία αυτή έμοιαζε καταδικασμένη. Όπως καταδικασμένες μοιάζουν τώρα οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες οι οποίες προφανώς και δεν μπορούν να αποπληρώσουν τα κεφάλαια αυτά, ενώ δεν έχουν καν προλάβει να ολοκληρώσουν τα σχέδια αναδιάρθρωσής τους τα οποία έπρεπε - βάσει της συμφωνίας - να καταθέσουν στο Κογκρέσο.
Επίσης οι δύο εταιρίες απορρίπτουν το ενδεχόμενο υποβολής αίτησης ένταξής τους στο περίφημο άρθρο 11 (περί προστασίας τους από τους πιστωτές τους) καθώς υποστηρίζουν πως κάτι τέτοιο θα σήμαινε αυτομάτως την οριστική τους χρεοκοπία αφού θα εξαναγκάζονταν σε μαζικές ρευστοποιήσεις!
Το ερώτημα που ανακύπτει είναι τι θα πράξουν τόσοι οι διοικήσεις των δύο εταιριών, όσο - και κυρίως - η αμερικανική κυβέρνηση. Το ... κληροδότημα Μπους στον Ομπάμα είναι βαρύ και πλέον ξεκινούν επίπονες διαπραγματεύσεις μεταξύ των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών και κυβερνητικών παραγόντων για να εξευρεθεί μια φόρμουλα αποπληρωμής του δανείου. Καθώς όλοι θεωρούν πως ενδεχόμενη κατάρρευση των εταιριών θα αποτελούσε ένα κολοσσιαίο χτύπημα τόσο στην αμερικανική οικονομία, από τη στιγμή που General Motors και Chrysler αποτελούν δύο από τους μεγαλύτερους ... εργοδότες στις ΗΠΑ, όσο και στο προφίλ του νέου Αμερικανού προέδρου που έχει δεσμευθεί να προστατεύσει το δικαίωμα των Αμερικανών στην εργασία!
Την ίδια ώρα και η δεύτερη μεγαλύτερη ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία προχωρά σε μαζικές απολύσεις. Ο λόγος για την Nissan που ανακοίνωσε την περικοπή είκοσι χιλιάδων θέσεων εργασίας, αρχής γενομένης από τον προσεχή Απρίλιο και με χρονικό ορίζοντα τον Μάρτιο του 2010.
Σε ανακοίνωσή της, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία τονίζει ότι θα μειώσει το προσωπικό της κατά 8,5% και από τα τέλη Μαρτίου θα θέσει σε εφαρμογή ένα σύστημα επιμερισμού της εργασίας των υπαλλήλων της. Ταυτόχρονα θα προχωρησει σε μείωση της παραγωγής της κατά περίπου 800.000 οχήματα ετησίως!
Όλα αυτά όταν πυκνώνουν οι ενδείξεις πως η γαλλική κυβέρνηση θα ενισχύσει με 3 δισεκατομμύρια ευρώ τη Renault,την Peugeot και την Citroen...
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr