Ναυπηγεία : Άρχισε ο γαλλογερμανικός πόλεμος για τα 4 δισ. των φρεγατών
Όταν έχεις να κάνεις με μια διακρατική αμυντική συμφωνία που μπορεί να φτάσει τα 4 δισεκατομμύρια ευρώ, είναι προφανές ότι παίζονται πολλά σε διπλωματικό και επιχειρηματικό επίπεδο.
Κι αν Καραμανλής και Σαρκοζί συμφώνησαν πρόσφατα για την προμήθεια 6 φρεγατών με πρωτοποριακά πυραυλικά συστήματα, ο νέος γύρος έχει να κάνει με το «πού» και με το «πόσα εδώ, πόσα εκεί» θα κατασκευαστούν.
Η γαλλική ναυπηγική εταιρεία DCNS έχει προ ετών υπογράψει μια πρώτη συμφωνία με τα Ναυ
Όταν έχεις να κάνεις με μια διακρατική αμυντική συμφωνία που μπορεί να φτάσει τα 4 δισεκατομμύρια ευρώ, είναι προφανές ότι παίζονται πολλά σε διπλωματικό και επιχειρηματικό επίπεδο.
Κι αν Καραμανλής και Σαρκοζί συμφώνησαν πρόσφατα για την προμήθεια 6 φρεγατών με πρωτοποριακά πυραυλικά συστήματα, ο νέος γύρος έχει να κάνει με το «πού» και με το «πόσα εδώ, πόσα εκεί» θα κατασκευαστούν.
Η γαλλική ναυπηγική εταιρεία DCNS έχει προ ετών υπογράψει μια πρώτη συμφωνία με τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, τα οποία ανήκουν στον όμιλο του Νεωρίου Σύρου. Θεωρείται βέβαιο ότι ένα μέρος των φρεγατών – η κατασκευή της πλατφόρμας και η τοποθέτηση των πυραυλικών συστημάτων – θα περάσουν από την Ελευσίνα.
Ωστόσο η δουλειά είναι μεγάλη και όταν έχεις στην χώρα έναν γερμανικό κολοσσό όπως η ThyssenKrupp που ελέγχει τα Ελληνικά Ναυπηγεία του Σκαραμαγκά, απασχολώντας χιλιάδες κόσμο και επηρεάζοντας την καθημερινότητα ενός ευρύτερου κοινωνικού συνόλου, δεν μπορείς να τα αγνοήσεις.
Δεν έχει καταστεί ακόμη σαφές αν κάποια ή κάποιες από τις φρεγάτες θα κατασκευαστούν στην Γαλλία. Αν όμως η κατασκευή της πλατφόρμας γίνει συνολικά στην χώρα μας, πρέπει να θεωρείται δεδομένο ότι και ο Σκαραμαγκάς θα είναι στο παιχνίδι.
Αλλιώς, θα …υπάρχουν προβλήματα. Ήδη χτες κυκλοφόρησαν στην αγορά φήμες ότι οι Γερμανοί είναι έτοιμοι είτε να πουλήσουν τα ναυπηγεία είτε να αποχωρήσουν από την Ελλάδα καθώς και η δουλειά έχει πέσει αλλά και έχουν «στο κεφάλι» ένα πρόστιμο άνω των 200 εκατομμυρίων ευρώ που έχει επιβληθεί από την Κομισιόν στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά εξαιτίας της χορήγησης κρατικών ενισχύσεων στον επισκευαστικό τομέα.
Επισήμως η διοίκηση διαψεύδει το ενδεχόμενο, το κλίμα πίεσης, όμως, για «να πάρει δουλειές και ο Σκαραμαγκάς» δημιουργείται ήδη. Πόσο μάλλον που η ThyssenKrupp φέρεται να έχει ενημερώσει τους εργαζόμενους ότι, σε κάθε περίπτωση, το επισκευαστικό κομμάτι θα κλείσει.
Η συνέχεια – κι ακόμη είμαστε στην αρχή – θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον…
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr