Μare Nostrum, το σχέδιο Γκριμάλντι
Koρυφαίος παίκτης στον χορό της ελληνικής ακτοπλοΐας θεωρείται πλέον ο Εμανουέλε Γκριμάλντι μετά την κίνησή του να αγοράσει από τη Sea Star το πακέτο των μετοχών της Minoan Lines, η οποία ελέγχει και το 33,4% της Hellenic Seaways.
Είναι κίνηση-κλειδί για να κυριαρχήσει στην Αδριατική, σε πρώτη φάση, σπάζοντας την κυριαρχία των Ελλήνων, ενώ κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει πλέον την ανάμιξή του και στην ελληνική ακτοπλοΐα, στις εσωτερικές γραμμές, με αιχμή του δόρατος τη χρυσοφόρο γ
Koρυφαίος παίκτης στον χορό της ελληνικής ακτοπλοΐας θεωρείται πλέον ο Εμανουέλε Γκριμάλντι μετά την κίνησή του να αγοράσει από τη Sea Star το πακέτο των μετοχών της Minoan Lines, η οποία ελέγχει και το 33,4% της Hellenic Seaways.
Είναι κίνηση-κλειδί για να κυριαρχήσει στην Αδριατική, σε πρώτη φάση, σπάζοντας την κυριαρχία των Ελλήνων, ενώ κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει πλέον την ανάμιξή του και στην ελληνική ακτοπλοΐα, στις εσωτερικές γραμμές, με αιχμή του δόρατος τη χρυσοφόρο γραμμή Πειραιάς - Ηράκλειο στην οποία δραστηριοποιούνται οι Μινωϊκές αλλά και η ΑΝΕΚ.
Τα φορτηγά οχήματα
Τα σχέδια του Γκριμάλντι αποβλέπουν στην κυριαρχία του ομίλου στη Μεσόγειο, ξεκινώντας από την Αδριατική και πηγαίνοντας προς τα δυτικά, σε μια σύγχρονη εκδοχή του Mare Nostrum («η θάλασσά μας», όπως αποκαλούσαν στην ακμή τους οι Λατίνοι τη Μεσόγειο). Ο σύγχρονος στόλος του ναυπηγείται βάσει έρευνας αγοράς που έχει γίνει. Γι’ αυτό τα πλοία του θα έχουν μικρότερη μεταφορική ικανότητα επιβατών και μεγαλύτερη φορτηγών. Μάλιστα από τα 30 πλοία που «κτίζει» στις κορεάτικες γυάρδες τα έξι είναι μεταφοράς οχημάτων, τα λεγόμενα rο-rο.
Αν λάβει κανείς υπόψη του ότι ο οικονομικός αιμοδότης των εταιρειών στην Αδριατική είναι τα φορτηγά, όπου γίνεται «πόλεμος» για το ποιος θα προσελκύσει τα περισσότερα, τότε γίνεται κατανοητό για ποιον λόγο έχει κόψει κρύος ιδρώτας τους επικεφαλής των ελληνικών ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων.
Γι’ αυτό και οι ανταγωνίστριες εταιρείες θέλουν να δώσουν βαρύτητα στη μεταφορά των φορτηγών οχημάτων που 10 μήνες τον χρόνο αποτελούν τον οικονομικό τους αιμοδότη καλύπτοντας πάνω από το 60% του τζίρου.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr