Μετρό Θεσσαλονίκης: έχει κατασκευαστεί μόνο το 7% του έργου
Καλό 2014 και βλέπουμε… Τότε θα είναι έτοιμο το μετρό της Θεσσαλονίκης, μετά τις μεγάλες καθυστερήσεις και τις αποκλίσεις από το αρχικό χρονοδιάγραμμα που εμφανίζει η κατασκευή του έργου. Χαρακτηριστικό είναι ότι ο μετροπόντικας έπιασε δουλειά πριν από λίγες ημέρες με καθυστέρηση 14 μηνών!
Την ίδια στιγμή, οι επαγγελματίες της περιοχής σηκώνουν τα χέρια ψηλά, αφού όπως υποστηρίζουν οι ανεπαρκείς κυκλοφοριακές ρυθμίσει
Καλό 2014 και βλέπουμε… Τότε θα είναι έτοιμο το μετρό της Θεσσαλονίκης, μετά τις μεγάλες καθυστερήσεις και τις αποκλίσεις από το αρχικό χρονοδιάγραμμα που εμφανίζει η κατασκευή του έργου. Χαρακτηριστικό είναι ότι ο μετροπόντικας έπιασε δουλειά πριν από λίγες ημέρες με καθυστέρηση 14 μηνών!
Την ίδια στιγμή, οι επαγγελματίες της περιοχής σηκώνουν τα χέρια ψηλά, αφού όπως υποστηρίζουν οι ανεπαρκείς κυκλοφοριακές ρυθμίσεις δυσχεραίνουν την κίνηση μέσα στην πόλη, με αποτέλεσμα την πτώση του τζίρου και κατ’ επέκταση τη συρρίκνωση των εργαζομένων. Χαρακτηριστικό είναι ότι στην περιοχή Βενιζέλου και Εγνατίας ένα στα τρία μαγαζιά έχει κλείσει.
Τις διαπιστώσεις κάνει ο κ. Γιάννης Μαγκριώτης, υπεύθυνος του τομέα δημοσίων έργων του ΠΑΣΟΚ, ύστερα από επίσκεψη που πραγματοποίησε τη Δευτέρα στη γραφεία της «Αττικό Μετρό» στη Θεσσαλονίκη αλλά και σε εμπορικά καταστήματα της περιοχής.
Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο του ΠΑΣΟΚ, η εξέλιξη του έργου έχει ως εξής:
- Μέσα σε 33 μήνες από τους 79 του χρονοδιαγράμματος κατασκευής της βασικής γραμμής των 9,6 χιλ. από τον σιδηροδρομικό σταθμό μέχρι το Ντεπό έχει κατασκευαστεί μόνο το 7% από το 35% που προβλέπει η σύμβαση.
- Αντί να έχει εκτελεστεί και να έχει πιστοποιηθεί έργο 280 εκατ. ευρώ, αυτό έχει πραγματοποιηθεί μόνο για έργο 56 εκατ. ευρώ.
- Στο Δ’ ΚΠΣ η κυβέρνηση έχει δεσμεύσει μόνο 320 εκατ. ευρώ για το μετρό της Θεσσαλονίκης. Δηλαδή, οι πόροι υπολείπονται ακόμη και για την ολοκλήρωση των 9,6 χιλ.
Η κυβέρνηση όμως διατείνεται πως με τα χρήματα αυτά μέχρι το 2014 θα έχει κατασκευάσει και την επέκταση του μετρό προς την Καλαμαριά. Προς το παρόν δεν έχει δημοπρατηθεί ακόμη η οριστική μελέτη του έργου και το συμπέρασμα είναι ότι η βασική γραμμή από τον σιδηροδρομικό σταθμό μέχρι το Ντεπό, εάν συνεχιστούν οι σημερινοί ρυθμοί, θα εμφανίσει τουλάχιστον δύο χρόνια καθυστέρηση. Για να γίνει όμως αυτό χρειάζονται ακόμη 400 εκατ. ευρώ. Για την επέκταση στην Καλαμαριά, ούτε οριστική μελέτη υπάρχει ούτε διασφαλισμένοι πόροι.
- Για τις επεκτάσεις προς τη Δυτική Θεσσαλονίκη επικρατεί απόλυτο σκοτάδι. Δεν έχουν γίνει ούτε οι προκαταρκτικές μελέτες, δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για την εξασφάλιση της χρηματοδότησης. Υπάρχει επιπλέον η δέσμευση από τη σύμβαση της υποθαλάσσιας, που απαγορεύει να ξεκινήσει η κατασκευή αυτής της επέκτασης πριν από το 2015.
- Σήμερα πραγματοποιούνται εργασίες στους 6 από τους 13 σταθμούς. Σε μερικούς από αυτούς δεν έχουν γίνει ακόμα οι αναγκαίες απαλλοτριώσεις και για τον σταθμό στη Νέα Ελβετία δεν έχει γίνει ακόμη ούτε καν η χωροθέτησή του.
Σύμφωνα με τον κ. Μαγκριώτη, οι καθυστερήσεις στο έργο αποδίδονται στον τρόπο διοίκησης της εταιρείας που ασκείται από την Αθήνα, στην έλλειψη συνεργασίας μεταξύ υπουργείων και δημόσιων υπηρεσιών, γεγονός που δημιουργεί μεγάλες καθυστερήσεις ειδικά με το υπουργείο Πολιτισμού, αλλά και στην υποχρηματοδότηση του έργου λόγω της μείωσης του ΠΔΕ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr