Κρουαζιέρα: Οι Σπέτσες μπήκαν στα πλάνα των εταιρειών
Κρουαζιέρα: Οι Σπέτσες μπήκαν στα πλάνα των εταιρειών
Στο λιμάνι του νησιού κατέπλευσε ανήμερα του 15Αύγουστου το υπό κυπριακή σημαία κρουαζιερόπλοιο «Salamis Filoxenia»
UPD:
1
ΣΧΟΛΙΟ
Η προσπάθεια ανάπτυξης της κρουαζιέρας στα ελληνικά νησιά συνεχίζεται κυρίως, όμως, χάρη στη βοήθεια ιδιωτικής πρωτοβουλίας και όχι της κρατικής. Με λίγα λόγια όχι οργανωμένα!
Το ίδιο συνέβη και στις Σπέτσες όπου κατέπλευσε ανήμερα του 15Αύγουστου το υπό κυπριακή σημαία κρουαζιερόπλοιο «Salamis Filoxenia» και παρέμεινε αρόδο όλη την ημέρα με τους 933 επιβάτες να αποβιβάζονται στο νησί της Μπουμπουλίνας και να δίνουν μία δυνατή οικονομική ανάσα.
Το γεγονός ότι ένα κρουαζιερόπλοιο επισκέφθηκε ένα νησί του Αργοσαρωνικού έξω από τα συνηθισμένα δρομολόγια δείχνει πόσο μεγάλο περιθώριο υπάρχει ανάπτυξης της κρουαζιέρας στην Ελλάδα με τα χιλιάδες νησιά.
«Οφείλουμε να εστιάσουμε στην αναπτυξιακή διάσταση του θαλάσσιου τουρισμού, σε όλο του το πλέγμα, αξιοποιώντας το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα: το συγκριτικό γεωγραφικό, αλλά και του νησιωτικού μας πλούτου, που είναι μοναδικός στον κόσμο, με άξονα τη φύση, το ευαίσθητο οικοσύστημα και τον πολιτισμό.
Το ερώτημα είναι αν και πώς θα καταφέρουμε να αξιοποιήσουμε το πλεονέκτημα, προκειμένου να αναδείξουμε τη χώρα σε παγκόσμιο κέντρο θαλάσσιου τουρισμού για: κρουαζιέρα, yachting, ιστιοπλοΐα, ημερόπλοια, θαλάσσιες εκδρομές, φουσκωτά.
Και εδώ απαιτείται στρατηγικός σχεδιασμός, αλλά και ειδικό θεσμικό πλαίσιο» έχει τονίσει ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης:
Το ίδιο συνέβη και στις Σπέτσες όπου κατέπλευσε ανήμερα του 15Αύγουστου το υπό κυπριακή σημαία κρουαζιερόπλοιο «Salamis Filoxenia» και παρέμεινε αρόδο όλη την ημέρα με τους 933 επιβάτες να αποβιβάζονται στο νησί της Μπουμπουλίνας και να δίνουν μία δυνατή οικονομική ανάσα.
Το γεγονός ότι ένα κρουαζιερόπλοιο επισκέφθηκε ένα νησί του Αργοσαρωνικού έξω από τα συνηθισμένα δρομολόγια δείχνει πόσο μεγάλο περιθώριο υπάρχει ανάπτυξης της κρουαζιέρας στην Ελλάδα με τα χιλιάδες νησιά.
«Οφείλουμε να εστιάσουμε στην αναπτυξιακή διάσταση του θαλάσσιου τουρισμού, σε όλο του το πλέγμα, αξιοποιώντας το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα: το συγκριτικό γεωγραφικό, αλλά και του νησιωτικού μας πλούτου, που είναι μοναδικός στον κόσμο, με άξονα τη φύση, το ευαίσθητο οικοσύστημα και τον πολιτισμό.
Το ερώτημα είναι αν και πώς θα καταφέρουμε να αξιοποιήσουμε το πλεονέκτημα, προκειμένου να αναδείξουμε τη χώρα σε παγκόσμιο κέντρο θαλάσσιου τουρισμού για: κρουαζιέρα, yachting, ιστιοπλοΐα, ημερόπλοια, θαλάσσιες εκδρομές, φουσκωτά.
Και εδώ απαιτείται στρατηγικός σχεδιασμός, αλλά και ειδικό θεσμικό πλαίσιο» έχει τονίσει ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης:
«Για την προνομιακή αγορά της κρουαζιέρας, στόχος είναι η αύξηση του αριθμού των κρουαζιερόπλοιων που προσεγγίζουν τα λιμάνια μας, αλλά, κυρίως, η αύξηση του ιδιαίτερα χαμηλού αριθμού home porting, όπου τα οικονομικά οφέλη είναι σημαντικότερα»
Σύμφωνα με τον Υπουργό για να επιτευχθεί ο στόχος αυτός χρειάζονται πολλά:
καταρχήν, επενδύσεις σε λιμενικές υποδομές και εγκαταστάσεις: σύγχρονοι τερματικοί σταθμοί υποδοχής επιβατών, υψηλού επιπέδου παροχή λιμενικών υπηρεσιών, περιλαμβανομένης και της ασφαλούς, με σύγχρονα μέσα πλοήγησης – ρυμούλκησης, διαμόρφωση συγκοινωνιακού δικτύου για άνετη, χωρίς καθυστερήσεις μετακίνηση των επιβατών σε επισκέψιμους χώρους-αξιοθέατα, δράσεις προώθησης και προβολής των λιμανιών-τόπων προορισμού ως συνδυασμός τουριστικού και πολιτιστικού η θρησκευτικού η ιστορικού ενδιαφέροντος, μόνιμες και θεσμοθετημένες συνεργασίες, πολιτική ασφάλειας λιμένων για πλοία και επιβάτες, ανταγωνιστικές τιμές τόσο στις λιμενικές χρεώσεις, όσο και στην τιμολόγηση υπηρεσιών τρίτων όπως π.χ. πλοήγηση, ρυμούλκηση κλπ.
«Δυστυχώς, η ελληνική κρουαζιέρα σήμερα, με εξαίρεση το λιμάνι του Πειραιά, υστερεί σημαντικά σχεδόν σε όλους του παραπάνω τομείς» τονίζει ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου.
Σύμφωνα με τον Υπουργό για να επιτευχθεί ο στόχος αυτός χρειάζονται πολλά:
καταρχήν, επενδύσεις σε λιμενικές υποδομές και εγκαταστάσεις: σύγχρονοι τερματικοί σταθμοί υποδοχής επιβατών, υψηλού επιπέδου παροχή λιμενικών υπηρεσιών, περιλαμβανομένης και της ασφαλούς, με σύγχρονα μέσα πλοήγησης – ρυμούλκησης, διαμόρφωση συγκοινωνιακού δικτύου για άνετη, χωρίς καθυστερήσεις μετακίνηση των επιβατών σε επισκέψιμους χώρους-αξιοθέατα, δράσεις προώθησης και προβολής των λιμανιών-τόπων προορισμού ως συνδυασμός τουριστικού και πολιτιστικού η θρησκευτικού η ιστορικού ενδιαφέροντος, μόνιμες και θεσμοθετημένες συνεργασίες, πολιτική ασφάλειας λιμένων για πλοία και επιβάτες, ανταγωνιστικές τιμές τόσο στις λιμενικές χρεώσεις, όσο και στην τιμολόγηση υπηρεσιών τρίτων όπως π.χ. πλοήγηση, ρυμούλκηση κλπ.
«Δυστυχώς, η ελληνική κρουαζιέρα σήμερα, με εξαίρεση το λιμάνι του Πειραιά, υστερεί σημαντικά σχεδόν σε όλους του παραπάνω τομείς» τονίζει ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου.
UPD:
1
ΣΧΟΛΙΟ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα