Τεράστια φοροδιαφυγή με κάλυψη το ναυτιλιακό συνάλλαγμα

Τεράστια φοροδιαφυγή με κάλυψη το ναυτιλιακό συνάλλαγμα

Το protothema.gr ανοίγει τον «ασκό του Αιόλου» - «Σαφάρι» από τις εφορίες  προκειμένου να εντοπιστούν τεράστια κεφάλαια που οι έχοντες και κατέχοντες δεν μπορούν να δικαιολογήσουν 

Τεράστια φοροδιαφυγή με κάλυψη το ναυτιλιακό συνάλλαγμα
Τεράστια φοροδιαφυγή με κάλυψη το ναυτιλιακό συνάλλαγμα
Εντατικοί έλεγχοι  στο εισερχόμενο ναυτιλιακό συνάλλαγμα έχουν αρχίσει οι εφορίες με στόχο να δουν αν νόμιμα εισήχθη στην Ελλάδα και αν υπάρχουν τα προβλεπόμενα παραστατικά άρα μπορεί να καλύψει τεκμήρια ύψους πολλών εκατομμυρίων ευρώ.

Όπως αποκαλύπτει σήμερα το «Πρώτο ΘΕΜΑ»  έχει ανοίξει «ο ασκός του Αιόλου» προκειμένου να εντοπιστούν τεράστια κεφάλαια που οι έχοντες και κατέχοντες δεν μπορούν να δικαιολογήσουν και βάσει των οποίων έχουν κάνει διάφορες αγορές. 

Είναι πολλοί εκείνοι που δηλώνουν μεγάλα μερίσματα από ναυτιλιακές εταιρείες αλλά δεν έχουν τα απαραίτητα χαρτιά για να τα δικαιολογήσουν. Οπότε οι εφορίες είτε δεν το δέχονται που σημαίνει ότι δεν μπορούν να καλύψουν τα τεκμήρια είτε το φορολογούν. Φορολογία που φθάνει πολλά εκατομμύρια ευρώ.
Κλείσιμο
 
Και να σκεφτεί κανείς ότι μόνο το 2011 το ναυτιλιακό συνάλλαγμα έφθασε τα 14 δισεκατομμύρια ευρώ και τα τελευταία 11 χρόνια τα 154 δισεκατομμύρια ευρώ.
 
Μέχρι τώρα έφερναν το «ροζ χαρτάκι»  δηλαδή τη  «Βεβαίωση Αγοράς Συναλλάγματος  και λέγανε  «αρκεί αυτό το χαρτί που έκανα τα δολάρια ευρώ». όμως σύμφωνα με  στελέχη της εφορίας  «δεν φτάνει  αυτό. Δεχόμαστε  ότι είναι ναυτιλιακό συνάλλαγμα αλλά αν δεν συνοδεύεται από τα κατάλληλα δικαιολογητικά  αλλά δεν το δεχόμαστε  ως τεκμήριο».
 
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.
 
Ο φορολογικός  νόμος ορίζει ότι, στην περίπτωση που ο φορολογούμενος φορολογηθεί, όχι με βάση το πραγματικό του εισόδημα, αλλά με βάση το τεκμαρτό – θεωρητικό προσδιοριζόμενο εισόδημα, που προκύπτει ένεκα των αντικειμενικών δαπανών διαβίωσης (τεκμηρίων διαβίωσης) και των τεκμηρίων απόκτησης περιουσιακών στοιχείων (πόθεν έσχες), έχει τη δυνατότητα κάλυψης της διαφοράς μεταξύ πλασματικού και πραγματικού εισοδήματος με χρηματικά ποσά, τα οποία αποδεικνύονται από νόμιμα παραστατικά στοιχεία.
 
Τέτοια ποσά είναι:
•              Πραγματικά εισοδήματα τα οποία αποκτήθηκαν νόμιμα και έχουν ήδη φορολογηθεί ή νόμιμα έχουν απαλλαγεί της φορολογίας.
•              Χρηματικά ποσά που δε θεωρούνται εισόδημα.
•              Χρηματικά ποσά που προέρχονται από τη διάθεση περιουσιακών στοιχείων.
•              Δάνεια, τα οποία έχουν ληφθεί και αποδεικνύονται με έγγραφα στοιχεία που φέρουν βέβαιη χρονολογία.
•              Δωρεά ή γονική παροχή χρηματικών ποσών.
•              Ανάλωση κεφαλαίου που αποδεδειγμένα έχει φορολογηθεί κατά τα προηγούμενα έτη ή νόμιμα έχει απαλλαγεί από το φόρο.
•              Εισαγωγή συναλλάγματος, που δεν εκχωρείται υποχρεωτικά στην Τράπεζα της Ελλάδος, εφόσον δικαιολογείται η απόκτηση του στην αλλοδαπή.
 
Απευθυνθήκαμε στον  Αντώνη Μουζάκη , Λογιστή-Φοροτεχνικό ο οποίος επεσήμανε:
 
«Αναφορικά λ με τα δικαιολογητικά που υποχρεούνται να προσκομίζουν οι φορολογούμενοι κάτοικοι Ελλάδας που αποκτούν μερίσματα που καταβάλλονται από αλλοδαπές πλοιοκτήτριες εταιρίες πλοίων με ξένη σημαία, στην περίπτωση που τα πλοία τελούν υπό τη διαχείριση ή εκμετάλλευση γραφείων που έχουν εγκατασταθεί στην Ελλάδα με βάση τις διατάξεις του άρθρου 25 του ν.27/1975, υπενθυμίζεται ότι τα δικαιολογητικά αυτά που πρέπει να συνυποβάλλονται, με τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος, είναι:
 
α) Βεβαίωση της αλλοδαπής πλοιοκτήτριας εταιρίας από την οποία θα προκύπτουν τα στοιχεία του φορολογούμενου ως μετόχου της εταιρίας, το καταβληθέν σε αυτόν μέρισμα και το όνομα του πλοίου, από την εκμετάλλευση του οποίου χορηγείται το σχετικό μέρισμα και
 
β) Αντίγραφο της σχετικής άδειας εγκατάστασης στην Ελλάδα, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 25 του ν.27/1975, του γραφείου ή του υποκαταστήματος της αλλοδαπής ναυτιλιακής επιχείρησης, που ασχολείται αποκλειστικά με τη διαχείριση, εκμετάλλευση ή ναύλωση του πλοίου. (πολ. 1135/2010)» και προσθέτει:
 
«Σε πολλές όμως περιπτώσεις, είτε γιατί κάποιοι φορολογούμενοι δεν γνώριζαν τις απαιτήσεις του νομοθέτη, είτε γιατί υπέβαλαν ελλιπή στοιχεία καλούνται σήμερα, από την αρμόδια αρχή φορολογίας εισοδήματος ή από ειδικά συνεργεία ελέγχου, να δικαιολογήσουν την εισαγωγή του εν λόγω συναλλάγματος και δυστυχώς για αρκετούς δεν μπορούν να προσκομίσουν όσα παραστατικά έγγραφα είναι απαραίτητα, με συνέπεια τα συγκεκριμένα χρηματικά ποσά, είτε να φορολογηθούν, σύμφωνα με το άρθρο 24 του Κ.Φ.Ε. ως εισόδημα από κινητές αξίες, είτε να μην γίνουν δεκτά για κάλυψη τεκμηρίων διαβίωσης και απόκτησης περιουσιακών στοιχείων, με αποτέλεσμα και στις δύο περιπτώσεις οι φόροι που καταλογίζονται, μαζί με τις νόμιμες προσαυξήσεις να κινούνται στις περισσότερες των περιπτώσεων σε υπέρογκα χρηματικά ποσά». Και καταλήγει ο Αντώνης Μουζάκης:
 
«Καλό λοιπόν θα είναι, οι ενδιαφερόμενοι που αποκτούν τέτοιου είδους εισοδήματα, να είναι ιδιαιτέρως προσεχτικοί στη συλλογή των αναγκαίων δικαιολογητικών εγγράφων, προκειμένου να μην εκτεθούν σε ενδεχόμενο φορολογικό έλεγχο».
 
 
Παράλληλα με τις εφορίες,  η Τρόικα έχει προτείνει, σύμφωνα με πληροφορίες, να  συγκεντρωθούν στοιχεία για τις ναυτιλιακές εταιρείες του νόμου 89, οι οποίες απολαμβάνουν μεγάλες φοροαπαλλαγές.
 
Οι συγκεκριμένες εταιρείες θα «ψαχτούν»  σε βάθος 15 ετών,  προκειμένου να διαπιστωθεί εάν χρησιμοποιήθηκαν σαν «όχημα» για να γίνει κατάχρηση  των ευεργετημάτων φοροαπαλλαγής.
 
Ευελπιστούν οι τροϊκανοί ότι θα ψαρέψουν μεγάλα ψάρια που φοροδιαφεύγουν  τα τελευταία χρόνια  Οι προσδοκίες είναι ότι με τους ελέγχους αυτούς θα εντοπιστούν πολλά «μεγάλα ψάρια» που φοροδιαφεύγουν συστηματικά τα τελευταία χρόνια.
 
 
 
 
Η φορολογία
 
Η φορολογία των πλοίων με ελληνική σημαία γίνεται με βάση το gross tonnage, τον μικτό βάρος. Σε ένα πλοίο μεταξύ 10.000-19.000 κόρων, για παράδειγμα, ο συντελεστής είναι 1 δολάριο ανά κόρο και αναλόγως με την ηλικία του πλοίου προσαυξάνεται με άλλον ένα συντελεστή.
 
Επίσης, έχουν απαλλαγή  στο εισόδημά τους επί των ναύλων που αποκτούνται στο εξωτερικό, ενώ  δεν επιβαρύνονται με ΦΠΑ,  τα προϊόντα προορίζονται για κατανάλωση του πλοίου.
 
Οι ξένες εταιρείες που είναι διαχειρίστριες  και είναι εγκαταστημένες στην Ελλάδα με τον Ν.1989/1967 έχουν το δικαίωμα να κάνουν δραστηριότητες εκτός Ελλάδας χωρίς να φορολογούνται   γιατί δεν έχουν εισοδήματα και κέρδη αφού λειτουργούν με τη βοήθεια  των πλοιοκτητριών εταιρειών. Οι εταιρείες αυτές  δεν έχουν δικαίωμα να κάνουν πράξεις στην Ελλάδα  που να τους επιφέρουν κέρδος. 
Έχουν την  υποχρέωση να εισάγουν συνάλλαγμα 50 χιλ. δολ. τον χρόνο.
 
Τα υπό ελληνική σημαία πλοία νηολογούνται  με το άρθρο 13 του 1953 το οποίο αναφέρει ότι δεν φορολογούνται τα εισοδήματα των πλοίων ειμί μόνο με το τονάζ και προστατεύονται ως κεφάλαια εξωτερικού που έχουν εισαχθεί στην Ελλάδα και στην περίπτωση που πωληθούν και αλλάξουν σημαία και εταιρεία δεν φορολογούνται.
 
 
 
 
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης