Πικραμμένος προς εφοπλιστές: «Στηρίξτε την πατρίδα»
Πικραμμένος προς εφοπλιστές: «Στηρίξτε την πατρίδα»
Τους κάλεσε να συνεισφέρουν στην οικονομία με νέες επενδύσεις και νέες θέσεις εργασίας.
UPD:
44
ΣΧΟΛΙΑ
Έκκληση στους Έλληνες εφοπλιστές να στηρίξουν την πατρίδα με νέες επενδύσεις οι οποίες θα δημιουργήσουν και νέες θέσεις εργασίας αλλά και ρευστότητα, απηύθυνε ο πρωθυπουργός Παναγιώτης Πικραμμένος, στα εγκαίνια της 23ης Διεθνούς Έκθεσης «Ποσειδώνια 2012», στο εκθεσιακό κέντρο Metropolitan Expo, στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» στα Σπάτα.
«Έχουν γίνει, πολλά. Μπορούν και πρέπει να γίνουν όμως ακόμη περισσότερα προκειμένου να σταθούμε στο ύψος των απαιτήσεων της σημερινής εποχής. Είναι χρέος της Πολιτείας να στηρίξει και να σεβαστεί την ιδιαίτερη δυναμική του κλάδου που έχει φέρει την ελληνική ναυτιλία στην κορυφή του κόσμου», ανέφερε ο κ Πικραμμένος.
«Καλώ και τους έλληνες εφοπλιστές να στηρίξουν την πατρίδα σε αυτή τη δύσκολη στιγμή. Έχετε 'βάλει πλάτη" πολλές φορές στα δύσκολα. Σήμερα όμως περισσότερο από ποτέ η Ελλάδα έχει ανάγκη από νέες επενδύσεις, νέες θέσεις εργασίας, από ρευστότητα. Και εσείς οι άνθρωποι της ναυτιλίας μπορείτε να συμβάλετε καθοριστικά στον τομέα αυτό», είπε και τόνισε πως: «Η Ελλάδα είναι μία παραδοσιακά ναυτιλιακή χώρα και η εμπορική της ναυτιλία έχει διαδραματίσει ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξή της, στην αύξηση του κύρους της σε διεθνές επίπεδο, καθώς επίσης και στην κοινωνική και περιφερειακή συνοχή».
Στη συνέχεια έκανε αναφορά στην συνεισφορά της ελληνόκτητης ναυτιλίας στην οικονομία, χρησιμοποιώντας στοιχεία που έδωσε πρόσφατα στη δημοσιότητα η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών.
Πιο συγκεκριμένα, είπε ότι από το 2000 μέχρι το 2011 η ελληνική ναυτιλία πρόσφερε 154 δισ. ευρώ στην Ελλάδα σε ναυτιλιακό συνάλλαγμα, ωστόσο, πρόσθεσε, το 40% του ποσού αυτού επανεξήχθη στο εξωτερικό, καθώς οι ναυτιλιακές εταιρείες πληρώνουν για υπηρεσίες παρεχόμενες από άλλες χώρες.
Οι Έλληνες εφοπλιστές επανειλημμένα έχουν υποστηρίξει ότι δεν υπάρχουν οι κατάλληλες δομές στην Ελλάδα για να γίνουν επενδύσεις και να μείνουν τα χρήματα στον τόπο αυτό. Ο πρωθυπουργός επισήμανε την ανάγκη να δημιουργηθούν οι δομές αυτές.
Επίσης σχολίασε τις εξελίξεις στον κλάδο της ελληνικής της κρουαζιέρας και υπογράμμισε ότι η Ελλάδα μπορεί να κινηθεί έξυπνα και να διπλασιάσει τα έσοδα και να διατηρήσει ο Πειραιάς τα πρωτεία στη Μεσόγειο, Τόνισε ότι μόνο στο λιμάνι του Πειραιά, σήμερα τα έσοδα υπερβαίνουν τα 360 εκατ. ευρώ:
«Θέλουμε και μπορούμε, αν κινηθούμε έξυπνα και μεθοδικά, να διπλασιάσουμε τα έσοδα αυτά σε 700.000.000 το χρόνο, να διπλασιάσουμε τον αριθμό των επιβατών κρουαζιέρας που διακινούνται μέσω του Πειραιά, από 2,5 εκατομμύρια που είναι σήμερα, σε 5 εκατομμύρια επιβάτες έως το 2016».
Ο Πρόεδρος της Συντονιστικής Επιτροπής των Ποσειδωνίων, κ. Ιωάννης Λύρας, δήλωσε: «Η ελληνική ναυτιλία όπως και τα Ποσειδώνια είναι καθαρόαιμα επιτεύγματα της ιδιωτικής πρωτοβουλίας με επιχειρηματικό μοντέλο που το χαρακτηρίζουν η ευελιξία, η προσαρμοστικότητα, η αυτονομία και το σθένος. Όπου οι παραδοσιακές αξίες της εργατικότητας, της ευρηματικότητας, της συνέπειας και της προσωπικής ευθύνης δεν χρειάζεται να θεσμοθετούνται γραφειοκρατικά. Η ναυτιλία είναι το κατ’ εξοχήν όχημα του παγκόσμιου διακρατικού εμπορίου και όπως και άλλοτε έτσι και τώρα θα καταστεί μοχλός για την έξοδο από την εθνική και παγκόσμια κρίση. Η ναυτιλία δεν είναι μέρος του προβλήματος, αλλά μέρος της λύσης του».
Από την πλευρά του ο Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, κ. Θεόδωρος Βενιάμης στην ομιλία του ανέφερε ότι «πέρα από μια ναυτιλιακή Έκθεση διεθνούς κύρους, η επιτυχία των Ποσειδωνίων δείχνει την ανθεκτικότητα και τον δυναμισμό του ναυτιλιακού τομέα ως το βασικό όχημα του παγκόσμιου εμπορίου, το οποίο για ακόμη μια φορά θα είναι ο κύριος πρωταγωνιστής στην ανάκαμψη της οικονομίας που όλοι χρειαζόμαστε και επειγόντως αναμένουμε. Η Ελλάδα με την μεγάλη ναυτική ιστορία της, είναι σε θέση να το διαβεβαιώσει».
Τέλος, ο κος Θεμιστοκλής Βώκος, Πρόεδρος των Εκθέσεων Ποσειδώνια, υπογράμμισε ότι «η Ελλάδα μόνο κέρδος έχει από τα επιτεύγματα και τις επιτυχίες των καραβοκύρηδων και των ανθρώπων της θάλασσας που έγιναν πλοιοκτήτες με το σπαθί τους, συναγωνιζόμενοι διεθνώς δυνατούς ανταγωνιστές χωρίς κρατικές ενισχύσεις και δημιουργώντας το μεγαλύτερο ανεξάρτητο εμπορικό στόλο στο κόσμο»
Από την πλευρά του, ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Γιάννης Στουρνάρας, στα εγκαίνια των Ποσειδωνίων τόνισε:
1. Συγχαίρω τους διοργανωτές – Καλωσορίζω τους επισκέπτες.
Μια παράδοση 40 και πλέον χρόνων, η συνάντηση της εμπορικής ναυτιλίας όλου του κόσμου.
Μια παράδοση που πλαισιώνει καθοριστικά και αποφασιστικά ένα καθ' όλα άξιο επιχειρηματικό πρότυπο, το διεθνώς αναγνωρισμένο ελληνικό ναυτιλιακό παράδειγμα.
2. Η έκθεση είναι αυτό ακριβώς που έχει ανάγκη σήμερα η χώρα
• Εξωστρεφείς – διεθνοποιημένες δραστηριότητες
• Για μια εξωστρεφή και διεθνοποιημένη βιομηχανία.
3. Ναυτιλία, Εθνική Οικονομία και Ανάπτυξη
• Η ναυτιλία, μαζί με τον τουρισμό, προσφέρουν το υψηλότερο εμπορικό πλεόνασμα από οποιαδήποτε άλλο κλάδο της οικονομίας
• Η ελληνική πλοιοκτησία με 3.800 ποντοπόρα και 4.200 και πλέον πλοία
• Με 17.000 εργαζόμενους σε ποντοπόρα και σημαντικό αριθμό εργαζόμενων στην ακτοπλοΐα/ κρουαζιέρα, συνολικά όμως 200.000 εργαζόμενοι ασχολούνται άμεσα και έμμεσα στις δραστηριότητες που σχετίζονται με την ναυτιλία
• Με την συμβολή στην ανάπτυξη των ελληνικών λιμένων και σημαντικού αριθμού παρα-ναυτιλιακών δραστηριοτήτων.
4. Η ανάγκη συνάντησης της ναυτιλίας πολλαπλασιάζεται σε έναν οικονομικό και ναυτιλιακό κόσμο που αλλάζει.
Η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα έχει ανάγκη να συζητηθούν σημαντικές και διαρθρωτικές αλλαγές:
• Στη δομή του θαλάσσιου εμπορίου, με την ενίσχυση της μεταφοράς από Ανατολή σε Δύση.
• Στις τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται και την πληροφορική που αλλάζει τους όρους λειτουργίας.
• Στα νέας γενιάς πλοία που κάνουν την εμφάνισή τους σε όλους τους κλάδους. Τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένων φορτίων (LNGs) – τα tankers –τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, η ακτοπλοΐα και η κρουαζιέρα αλλάζουν ταχύτατα με μεγαλύτερα, νέας γενιάς, νέων απαιτήσεων και νέων δυνατοτήτων πλοία.
• Στην οργάνωση της ναυτιλίας, με την συγκέντρωση και την αλλαγή των συνθηκών ανταγωνισμού.
• Στις νέες συνθήκες διαχείρισης, διοίκησης και λειτουργίας των εμπορικών λιμένων.
Τα Ποσειδώνια δίνουν την ευκαιρία στην παγκόσμια ναυτιλία να αναπτύξει τις εμπορικές και επιχειρηματικές της δραστηριότητες συζητώντας όλα αυτά τα θέματα σε σειρά εκδηλώσεων που διοργανώνονται στο πλαίσιο αυτής της έκθεσης.
5. Με δεδομένο το ρόλο που διαδραματίζει στις θαλάσσιες μεταφορές, η πρόοδος και η βελτίωση της ελληνικής ναυτιλίας:
• Είναι εθνικής σημασίας. Το μέγεθος και η συνεισφορά της στην εθνική οικονομία επιτρέπουν την καθοριστική συμβολή στην απασχόληση, τις επενδύσεις, την επιχειρηματικότητα. Η ιδιαιτερότητα της εποχής υπενθυμίζει ότι η αποδεδειγμένα ανταγωνιστική και πρωτοπόρος ελληνική ναυτιλία μπορεί να συμβάλει στην αναζήτηση εξόδου από την οικονομική και κοινωνική κρίση, μπορεί να μειώσει την ανεργία, ιδιαίτερα των νέων.
• Είναι ευρωπαϊκής σημασίας – με δεδομένη τη σημασία της ναυτιλιακής οικονομίας και του θαλάσσιου εμπορίου για το ενδο-κοινοτικό εμπόριο και τις διεθνείς συναλλαγές.
• Είναι παγκόσμιας σημασίας. Η ναυτιλία αποτελεί το συγκριτικά (περιβαλλοντικά) φιλικότερο μέσο μεταφοράς, με καθοριστική συμβολή στην προσδοκώμενη αειφόρο ανάπτυξη.
6. Τα Ποσειδώνια αναπτύσσονται
• Προσφέρουν διαχρονικά, ανά διετία τον τόπο συνάντησης της παγκόσμιας ναυτιλίας την πρώτη εβδομάδα του Ιουνίου.
• Οι πρόσθετες δραστηριότητες συμβάλλουν στην ανάπτυξη των παρα-ναυτιλιακων δραστηριοτήτων και συμβάλλουν στην ανάπτυξη ενός σημαντικότατου Ναυτιλιακού Κόμβου Δραστηριοτήτων (Cluster).
• Η εθνική οικονομία έχει ανάγκη την ανάπτυξη των σχετικών με την ναυτιλία υπηρεσιών, όπως έχει ανάγκη την ενίσχυση των προσπαθειών για την δημιουργία ενός ισχυρού ναυτιλιακού κέντρου στον τόπο μας.
• Όπως έχει ανάγκη τον εκσυγχρονισμό του ελληνικού λιμενικού συστήματος μέσω της επιτάχυνσης της θεσμικής και λειτουργικής εναρμόνισης του με ανταγωνιστικά πρότυπα που ήδη έχουν υιοθετηθεί από τους ευρωπαϊκούς λιμένες.
7. Οφείλουμε ως Πολιτεία:
• Να αναπτύξουμε μια μακροπρόθεσμη, σταθερή πολιτική που θα στηρίζεται στην εξής αμοιβαίως επωφελή σχέση: σταθερότητα, υποδομές, απλοποιημένες διαδικασίες εγγραφής στο Εθνικό Νηολόγιο και κίνητρα για την προσέλκυση πλοίων στην ελληνική σημαία, αποσκοπώντας στην προσέλκυση κεφαλαίων από το εξωτερικό και περαιτέρω ανάπτυξη της εγχώριας ναυτιλιακής δραστηριότητας και των κόμβων γύρω από αυτή.
• Να επιφέρουμε και άλλες μεταβολές στο θεσμικό πλαίσιο όπου αυτό χρειάζεται – όπως έγινε και στην περίπτωση της απελευθέρωσης του καμποτάζ στην κρουαζιέρα, με τα πρώτα θετικά δείγματα να κάνουν την εμφάνισή τους (home porting διεθνών εταιριών από Ρόδο και Κρήτη).
• Όπως τονίστηκε, κλειδί για τη διατήρηση του ανταγωνιστικού κεκτημένου είναι η απλοποίηση των διαδικασιών εγγραφής στο Εθνικό Νηολόγιο και η παροχή κινήτρων για την προσέλκυση στην ελληνική σημαία, αλλά και την εγκατάσταση ναυτιλιακών και συναφών επιχειρήσεων στην ελληνική επικράτεια. Σήμερα, πολλές ελληνόκτητες ναυτιλιακές εταιρείες είναι εισηγμένες στα μεγαλύτερα διεθνή χρηματιστήρια και αποτελούν πόλους έλξης ταλαντούχων εργαζομένων σε πλείστους όσους τομείς: καπετάνιοι, μηχανικοί, οικονομολόγοι, νομικοί, και πάμπολλα άλλα επαγγέλματα που συνδέονται με το πλοίο και τις δραστηριότητες του.
• Θεμελιώδους σημασίας είναι η σύγχρονη Ναυτική Εκπαίδευση. Έχει ήδη γίνει μια προεργασία και σε συνεννόηση με τους φορείς της ναυτιλίας θα κτίσουμε το μέλλον της. Ήρθε η ώρα των αποφάσεων. Αποτελεί κλασσικό παράδειγμα σπατάλης εθνικού ανθρώπινου κεφαλαίου η ταυτόχρονη ύπαρξη μεγάλης ανεργίας ιδιαιτέρως μεταξύ των νέων της χώρας μας και ανικανοποίητης ζήτησης για καπετάνιους, μηχανικούς, και άλλα συναφή με τη ναυτιλία επαγγέλματα.
• Να αναπτύξουμε πρωτοβουλίες, που πρέπει να συνδιαμορφωθούν με όλη την ναυτιλιακή κοινότητα - καθώς το μεταβαλλόμενο οικονομικό περιβάλλον προσθέτει δυσκολίες και προκλήσεις στη διαμόρφωση μακροχρόνιων πολιτικών για τη διατήρηση και ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και του πρωταγωνιστικού ρόλου της ελληνικής ναυτιλίας.
• Η προσέλκυση κεφαλαίων από το εξωτερικό μέσω μετεγκατάστασης ελληνόκτητης ναυτιλιακής δραστηριότητας στη χώρα και η περαιτέρω ανάπτυξη της εγχώριας ναυτιλιακής δραστηριότητας θα έχει σημαντικές ευεργετικές επιπτώσεις. Προωθώντας ένα νέο εξωστρεφές πρότυπο βιώσιμης ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας, σαν αυτό που έχει σήμερα ανάγκη η πατρίδα μας, δεν πρέπει να αφήσουμε να χαθούν ευκαιρίες, όπως αυτές που η ανάπτυξη της ναυτιλίας προσφέρει. Σύμφωνα με αποτελέσματα αδημοσίευτης μελέτης του ΙΟΒΕ η προσέλκυση όλων των δραστηριοτήτων των Ελλήνων εφοπλιστών στη Ελλάδα θα μπορούσε να δημιουργήσει εγχώρια προστιθέμενη αξία 26 δισ. ευρώ (έναντι του περίπου 10 δισ. ευρώ σήμερα), ενώ με τις άμεσες και έμμεσες δραστηριότητες που θα αναπτύσσονταν ως συνέπεια γύρω από τον κόμβο της ναυτιλίας η ανεργία στον τόπο μας θα μπορούσε να μειωθεί κατά 35%
• Οφείλουμε να αναπτύξουμε πρωτοβουλίες που θα επικουρούνται από ένα σύγχρονο και σταθερό φορέα διοίκησης των θεμάτων. Άξονας ένα αυτοτελές Υπουργείο Ναυτιλίας, με δομές που θα υπηρετούν αποτελεσματικά τον κρίσιμο τομέα ανάπτυξης της εθνικής οικονομίας, ώστε να διατηρηθεί η αξιοθαύμαστη ναυτική και ναυτιλιακή μας παράδοση, με την ελληνική ναυτιλία να συνεχίσει να συνδέει τις θάλασσες του κόσμου και να ωφελεί την Ελλάδα.
8. Η Συμμετοχή του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας στα Ποσειδώνια 2012 βρίσκεται στο πνεύμα της εποχής:
Λιτή παρουσία, με στόχο την ουσιαστική υποστήριξη του συνθήματος του περιπτέρου:
Ελληνική Ναυτιλία
• Ενώνοντας τον κόσμο
• Προσφέροντας στη χώρα
• Χαράζοντας ένα βιώσιμο μέλλον.
«Ισχυρή εμπορική ναυτιλία συνεπάγεται ισχυρή Ελλάδα»
Ο υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λασιθίου, κ. Γιάννης Πλακιωτάκης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Τα Ποσειδώνια 2012 αποτελούν σταθμό στα διεθνή ναυτιλιακά δρώμενα, όπου η ναυτοσύνη των Ελλήνων διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο και μας δείχνει τον τρόπο εξόδου από τη σημερινή κρίση.
Πως, δηλαδή, οφείλουμε να επενδύσουμε στα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα και την Ανάπτυξη. Στην εμπορική ναυτιλία, άλλωστε, δεν έχουμε την πολυτέλεια να μετράμε χαμένες ευκαιρίες, αλλά κερδισμένες επιτυχίες. Δεν υπάρχει περιθώριο για μικροπολιτική, μεγαλοστομίες και πειραματισμούς, αλλά για ρεαλιστική πολιτική και σαφή σχεδιασμό.
Και το πρώτο βήμα είναι η επανασύσταση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, με την εξασφάλιση σταθερού θεσμικού και φορολογικού πλαισίου. Γιατί μια ισχυρή εμπορική ναυτιλία συνεπάγεται οικονομική και στρατηγική ενίσχυση της Ελλάδας. Συνεπάγεται ισχυρή Ελλάδα».
UPD:
44
ΣΧΟΛΙΑ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα