Ναυτιλία: Ακριβές αγορές πλοίων, στάση εμπορίου…
Μεγάλο πρόβλημα θα έχουν, εφόσον συνεχιστεί η πτώση της αγοράς, όσοι αγόρασαν ακριβά τα πλοία, κόστους 130 με 160 εκατ. δολάρια και δεν πρόλαβαν να τα ναυλώσουν με μακράς διάρκειας συμβόλαια όταν η αγορά ήταν στα πάνω της.
Καθώς πέφτουν τα ναύλα, οι εφοπλιστές με τις ακριβές επενδύσεις στη ναυτιλία δεν θα έχουν τα χρήματα να πληρώσουν τα τοκοχρεολύσια ούτε και τα έξοδα του πλοίου.
Επίσης, πρόβλημα θα έχουν όσοι πα
Μεγάλο πρόβλημα θα έχουν, εφόσον συνεχιστεί η πτώση της αγοράς, όσοι αγόρασαν ακριβά τα πλοία, κόστους 130 με 160 εκατ. δολάρια και δεν πρόλαβαν να τα ναυλώσουν με μακράς διάρκειας συμβόλαια όταν η αγορά ήταν στα πάνω της.
Καθώς πέφτουν τα ναύλα, οι εφοπλιστές με τις ακριβές επενδύσεις στη ναυτιλία δεν θα έχουν τα χρήματα να πληρώσουν τα τοκοχρεολύσια ούτε και τα έξοδα του πλοίου.
Επίσης, πρόβλημα θα έχουν όσοι παρήγγειλαν τη ναυπήγηση πλοίων και δεν φρόντισαν να τα χρηματοδοτήσουν εγκαίρως, περιμένοντας να το κάνουν όταν τα παραλάβουν. Τώρα με την τραπεζική κρίση, οι τράπεζες των ΗΠΑ αλλά και κάποιες ευρωπαϊκές δεν χορηγούν δάνεια, με αποτέλεσμα ο εφοπλιστής να πρέπει να καλύψει το κόστος κατασκευής από δικά του κεφάλαια.
«Οσοι εφοπλιστές δεν έκαναν καλή διαχείριση των τεράστιων κερδών τους και αναλώθηκαν σε άσκοπες επενδύσεις και πολυτελή ζωή, τότε θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα», επεσήμαναν τραπεζικοί κύκλοι και προσέθεσαν:
«Η ύφεση συνέπεσε και με τις αυξημένες παραδόσεις νεότευκτων κατά το 2009. Μια τέτοια παράταση πιέσεων δεν μπορεί να αφήσει άθικτες και τις τιμές μεταχειρισμένου τονάζ, δηλαδή αγοράς μεταχειρισμένων πλοίων αλλά και των resales, δηλαδή της πώλησης υπό ναυπήγηση πλοίων».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr