Ρ. Σίλαντερ, ο «πρίγκιπας» της πιστωτικής κάρτας

Ρ. Σίλαντερ, ο «πρίγκιπας» της πιστωτικής κάρτας

Το 2006 κατάφερε τη μεγαλύτερη δημόσια εγγραφή στη Wall Street. Μέσα σε έναν χρόνο αύξησε τα έσοδα της εταιρείας κατά 24%, φτάνοντάς τα στα 4,1 δισ. δολάρια. Ισως γι’ αυτό τώρα ο Ρόμπερτ Σίλαντερ θεωρεί ότι μπορεί να βγάλει τη «MasterCard» από την κρίση.

Η κρίση δεν έπληξε μόνο τις τράπεζες, αλλά και τα «παιδιά» τους: τις εταιρείες έκδοσης πιστωτικών καρτών. Με τα χρέη από πιστωτικές να πνίγουν τα νοικοκυριά και τη μ

Το 2006 κατάφερε τη μεγαλύτερη δημόσια εγγραφή στη Wall Street. Μέσα σε έναν χρόνο αύξησε τα έσοδα της εταιρείας κατά 24%, φτάνοντάς τα στα 4,1 δισ. δολάρια. Ισως γι’ αυτό τώρα ο Ρόμπερτ Σίλαντερ θεωρεί ότι μπορεί να βγάλει τη «MasterCard» από την κρίση.

Η κρίση δεν έπληξε μόνο τις τράπεζες, αλλά και τα «παιδιά» τους: τις εταιρείες έκδοσης πιστωτικών καρτών. Με τα χρέη από πιστωτικές να πνίγουν τα νοικοκυριά και τη μοίρα των τραπεζών με τις οποίες συνεργάζονται αμφίβολη, έχουν πολλούς λόγους να ανησυχούν για το μέλλον. Και, όπως ήταν φυσικό, η «MasterCard» δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση.

Βρέθηκε και αυτή στη δίνη του κυκλώνα.

Το δυνατότερο «χαρτί» της, όμως, στη δύσκολη αυτή εποχή είναι ο κ. Ρόμπερτ Σίλαντερ, ο μάνατζερ που δηλώνει αποφασισμένος να πολεμήσει θεούς και δαίμονες για να βγάλει την εταιρεία αλώβητη από την κρίση.

Από το 1997, οπότε και ανέλαβε τα ηνία της «MasterCard», ο κ. Σίλαντερ έχει χρειαστεί πολλές φορές να πάρει δύσκολες αποφάσεις και να χαράξει νέες πορείες, προκειμένου να προωθήσει τα συμφέροντα της εταιρείας.

Μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του υπήρξε η δημόσια εγγραφή της εταιρείας στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης τον Μάιο του 2006, η οποία μάλιστα χαρακτηρίστηκε η μεγαλύτερη εγχώρια δημόσια εγγραφή της χρονιάς εκείνης και η δωδέκατη σε μέγεθος σε ολόκληρη στην Ιστορία των ΗΠΑ.

Πέρυσι η εταιρεία ανακοίνωσε έσοδα ύψους 4,1 δισ. δολαρίων, σημειώνοντας αύξηση κατά 24% από το 2006. Επιπλέον ο κ. Σίλαντερ ενίσχυσε το προφίλ της αλλάζοντας το brand name της σε «MasterCard Worldwide» και εξαπολύοντας μια ιδιαίτερα επιθετική διαφημιστική καμπάνια σε 109 χώρες και σε 50 διαφορετικές γλώσσες. Επενδύοντας στη νέα τεχνολογία, προχώρησε στη δημιουργία όλο και περισσότερο χρηστικών προϊόντων και νέων υπηρεσιών.

Ολα αυτά βέβαια δεν είναι τίποτα μπροστά στις νέες προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει σήμερα, όπως η ιστορικού μεγέθους παγκόσμια οικονομική κρίση, η έντονη κριτική σε σχέση με την υψηλή προμήθεια των πιστωτικών καρτών και ο σκληρός ανταγωνισμός από τη «Visa», τη μεγαλύτερη αντίπαλο της «MasterCard» στην αγορά.

Ωστόσο, αυτό που κάνει τον κ. Σίλαντερ να αισιοδοξεί είναι το περιθώριο κέρδους που προκύπτει από τους υποψήφιους νέους πελάτες οι οποίοι χρησιμοποιούν ακόμα ρευστό, πραγματοποιώντας συναλλαγές ύψους πολλών τρισεκατομμυρίων δολαρίων. Οι υποψήφιοι αυτοί πελάτες αποτελούν για τον κ. Σίλαντερ μια μοναδική ευκαιρία να μεγαλώσει η πίτα τόσο για τη «MasterCard» όσο και για τους ανταγωνιστές της ή αλλιώς να «πλαστικοποιηθεί» περαιτέρω η αγορά.

Οταν ο κ. Σίλαντερ ολοκλήρωσε πριν από δύο χρόνια τη δημόσια εγγραφή της «MasterCard», η εταιρεία συγκέντρωσε σχεδόν 2,5 δισ. δολάρια, με την τιμή της μετοχής της στα 39 δολάρια, ενώ οι μετοχές της έπιασαν τα 320 δολάρια προτού... επιστρέψουν σε τιμή κάτω από τα 160 δολάρια, μετά την τελευταία χρηματιστηριακή «βουτιά». Ιδιαίτερα σκληρός όμως αναμένεται και ο ανταγωνισμός μεταξύ των πιστωτικών καρτών για τη συνεργασία με τα νέα τραπεζοπιστωτικά ιδρύματα που προέκυψαν από τις συγχωνεύσεις τις οποίες επέβαλε η κρίση.

Και πάλι η μεγαλύτερη απειλή για τη «MasterCard» προέρχεται από τη «Visa», στην οποία αντιστοιχεί το 68% της αγοράς, ενώ στη «MasterCard» το 28%. Ετσι η «Visa» όχι μόνο διαθέτει μεγαλύτερο κεφάλαιο για να χρηματοδοτήσει νέα προγράμματα, αλλά φαντάζει και πιο ελκυστική στις τράπεζες.

Με αυτά τα δεδομένα ο κ. Σίλαντερ ζητά από την ομάδα του να λάβει υπ’ όψιν της τις «στενές» δυνατότητες πίστωσης στην αγορά σήμερα και να στραφεί στο αποθεματικό της ίδιας της εταιρείας προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες της και όχι στην αύξηση της προμήθειας, μετακυλίοντας έτσι το βάρος στους καταναλωτές.

«Κάποια πράγματα δεν αγοράζονται με χρήμα»

Ο μίστερ Ρόμπερτ Σίλαντερ προσπαθεί να κάνει τη «Mastercard» ελκυστική πάση θυσία. Ο ένας τρόπος είναι ότι δεν αύξησε τα περιθώρια κέρδους. Ενας άλλος «άσος» στο μανίκι του είναι μια δυναμική διαφημιστική καμπάνια με την ονομασία «Priceless» και μότο: «Υπάρχουν κάποια πράγματα τα οποία δεν αγοράζονται με χρήματα. Για όλα τα άλλα υπάρχει η “MasterCard”». Η καμπάνια αυτή κέρδισε την προσοχή και τη διαχώρισε από τους ανταγωνιστές της.

Την ίδια σημασία δίνει ο κ. Σίλαντερ και στο marketing της εταιρείας, προμοτάροντας και προβάλλοντας ως προϊόντα ψυχαγωγικές δραστηριότητες, όπως οι διακοπές και όχι τα υλικά αγαθά. Στο ίδιο πνεύμα, προσφορές στους χρήστες της, όπως εισιτήρια για ποδοσφαιρικούς αγώνες, και ανταγωνίζεται με τη «Visa» για χορηγίες, όπως εκείνη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου.

Κάτι άλλο στο οποίο ο κ. Σίλαντερ δίνει μεγάλη προσοχή είναι οι καλές σχέσεις με τους πελάτες της εταιρείας. Ετσι επισκέπτεται τακτικά τους τέσσερις μεγαλύτερους: τη Citigroup, την JP Morgan Chase, την Bank of America και την HSBC, από τις οποίες προέρχεται το 30% των εισοδημάτων της.

Το who is who

  • Το 1966 η United California Bank, η Wells Fargo, η Crocker National Bank και η Bank of California ιδρύουν μια εταιρεία έκδοσης πιστωτικών καρτών, την «Interbank Card Association» (ICA).
  • Το 1969 η ICA μετονομάζεται σε «Master Charge».
  • Το 1979 η «Master Charge» αλλάζει όνομα για άλλη μία φορά και βαφτίζεται «MasterCard».
  • Το 1987 η MasterCard είναι η πρώτη πιστωτική κάρτα που εκδίδεται στην Κίνα.
  • Το 2001 λειτουργεί η «MasterCard Advisors», η μεγαλύτερη συμβουλευτική υπηρεσία της αγοράς χρηματικών συναλλαγών.
  • Το 2002 η «MasterCard» συγχωνεύεται με την ανταγωνίστρια εταιρεία «Europay International SA».
  • Το 2006 η εταιρεία προχωρεί σε μια σειρά ριζικών αλλαγών, μεταξύ των οποίων και η αλλαγή του ονόματος της σε «MasterCard Worldwide».

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

fosun

Tα σενάρια «διάσωσης» της Folli Follie από τον κινεζικό κολοσσό κυκλοφορούσαν πριν την αποκάλυψη για την «τρύπα» ενός δισ. δολαρίων στα έσοδα της ελληνικής εταιρείας από Ασία, ωστόσο τις τελευταίες ώρες οι φήμες έχουν αναζοπυρωθεί

a71445b6f34fd72445f7bc39b9b58f92_XL

«Ένας ακόμα σταθμός σε μια εκατονταετή πορεία ανάπτυξης, που αντανακλά το διεθνή προσανατολισμό του Ομίλου ΤΙΤΑΝ - Η δέσμευση του Ομίλου ΤΙΤΑΝ στην Ελλάδα παραμένει σταθερή και η λειτουργία του αμετάβλητη» σχολιάζει ο Όμιλος