Αγονες γραμμές : Σκληραίνει η κόντρα και σε πολιτικό επίπεδο
Αν και βρισκόμαστε προ των πυλών του χειμώνα, διανύοντας τις τελευταίες ημέρες του φθινοπώρου, η ακτοπλοϊα βρίσκεται και πάλι στο επίκεντρο.
Αυτή τη φορά η κόντρα εστιάζεται στο ευαίσθητο θέμα των επιδοτούμενων γραμμών με <αιχμές και υπονοούμενα> για τον τρόπο και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες εκτελούνται οι επιδοτούμενες γραμμές παρά το γεγονός ότι οι διαγωνισμοί έχουν κηρυχθεί άγονοι και έχε
Αν και βρισκόμαστε προ των πυλών του χειμώνα, διανύοντας τις τελευταίες ημέρες του φθινοπώρου, η ακτοπλοϊα βρίσκεται και πάλι στο επίκεντρο.
Αυτή τη φορά η κόντρα εστιάζεται στο ευαίσθητο θέμα των επιδοτούμενων γραμμών με <αιχμές και υπονοούμενα> για τον τρόπο και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες εκτελούνται οι επιδοτούμενες γραμμές παρά το γεγονός ότι οι διαγωνισμοί έχουν κηρυχθεί άγονοι και έχει λήξει η ισχύς, από 1η Νοεμβρίου, των προηγούμενων συμβάσεων.
- Τα «πρώτα βόλια» έπεσαν στη διάρκεια της χθεσινής συνεδρίασης του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών. Εκεί ο αναπληρωτής γενικός γραμματέας της Ένωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοϊας έθεσε ερωτήματα για το καθεστώς μέσα στο οποίο εκτελούν δρομολόγια τα πλοία που κάνουν δημόσια υπηρεσία:
- Με ποιο καθεστώς λειτουργούν σήμερα τα πλοία που δεν είναι σε τακτική δρομολόγηση;
- Υπάρχει χρονική επέκταση συμβάσεων;
- Υπάρχει απ ευθείας ανάθεση χωρίς να υπάρχει προκήρυξη και μειοδότης και χωρίς κατακύρωση;
- Ή έχουν δοθεί υπό καθεστώς διαπραγμάτευσης με ένα μόνο άτομο. Το ΣΑΣ δεν είχε γνωμοδοτήσει περί τούτου. Δηλαδή οι αρμόδιες υπηρεσίες είχαν λάβει εντολή να κάνουν διαπραγματεύσεις μόνο με ένα άτομο;
Το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών δήλωσε αναρμόδιο να απαντήσει.
Την σκυτάλη πήρε η πολιτική εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για θέματα Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Ελπίδα Τσουρή, η οποία μεταξύ άλλων επεσήμανε:
«Η «επανίδρυση του Κράτους» στον τομέα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών έχει πλέον φτάσει στην κορύφωσή της, με την κατάργηση του θεσμικού πλαισίου και των κανόνων λειτουργίας της αγοράς και την αντικατάστασή τους, με εν λευκώ εξουσιοδοτήσεις:
1. Στον υπουργό ΕΝΑΝΠ, να καθορίζει και να μοιράζει, ως τραπουλόχαρτα, τις επιδοτήσεις των άγονων γραμμών, με απ’ ευθείας αναθέσεις στις εταιρείες. Για την κυβέρνηση, η διαφάνεια των αντικειμενικών και επιστημονικά τεκμηριωμένων κριτηρίων για τον σχεδιασμό, και η επιτυχής διεξαγωγή και ολοκλήρωση διαγωνισμών για την ανάθεση των γραμμών, είναι περιττά και εξαιρετικά δύσκολα εγχειρήματα.
2. Στις εταιρείες, να αποφασίζουν την επάρκεια, την ποιότητα και τις τιμές των προσφερόμενων υπηρεσιών, χωρίς εποπτεία και έλεγχο από την Πολιτεία. Σε περιόδους, μάλιστα, αύξησης της τιμής του πετρελαίου, η κυβέρνηση αναλαμβάνει, αφιλοκερδώς, και χρέη συνηγόρου των εταιρειών, για τις αυξήσεις, στις οποίες προβαίνουν. Όταν το πετρέλαιο πέφτει, τότε η κυβέρνηση σιωπά…
Το γάντι που έριξε το ΠΑΣΟΚ το σήκωσε ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Αναστάσης Παπαληγούρας απαντώντας στις αιτιάσεις της βουλευτού του ΠΑΣΟΚ Ελπίδας Τσουρή:
«Το ΥΕΝΑΝΠ εφαρμόζει απαρέγκλιτα τον ισχύοντα νόμο. Φαίνεται ότι χρειάζεται να υπομνηστεί στην αξιωματική αντιπολίτευση ότι ο ναύλος της οικονομικής θέσης των επιδοτούμενων γραμμών καθορίζεται από το κρατικό ναυλολόγιο, που παραμένει ως έχει.
Προκειμένου για επιδοτούμενες γραμμές, παρότι ο νόμος προβλέπει απευθείας αναθέσεις χωρίς όρους και προϋποθέσεις, υιοθετήσαμε πάγια και δεσμευτικά κριτήρια υπηρετώντας τη διαφάνεια και την αρχή της ίσης μεταχείρισης.
Και επιτέλους, τι λέει το ΠΑΣΟΚ; Στις περιπτώσεις των διαγωνισμών για κάλυψη των άγονων γραμμών που δεν τελεσφόρησαν, προτείνει η Πολιτεία να παραμείνει παράλυτη, να μην προχωρήσει σε απευθείας αναθέσεις και να μείνουν χωρίς καράβια τα νησιά;
Έχουν και οι αντιφάσεις και ο λαϊκισμός όρια …»
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr