Εφοπλιστές : «Εχουμε περάσει και χειρότερα και τα καταφέραμε»
Στην ανάγκη να λείψει ο πανικός που θα έπληττε σύσσωμη την ελληνική ναυτιλία εστιάζει ο ελληνικός εφοπλισμός, εν μέσω παγκόσμιας οικονομικής κρίσης. Μεγάλα ονόματα της ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας που είναι και πρώτη δύναμη παγκοσμίως τοποθετούνται δίνοντας το δικό τους στίγμα.
«Είναι η περίοδος που πρέπει όλοι να δέσουμε τη ζώνη μας, όπως στα αεροπλάνα. Η κρίση έχει πλήξει κυρίως τα φορτηγά πλοία, τα πλοί
Στην ανάγκη να λείψει ο πανικός που θα έπληττε σύσσωμη την ελληνική ναυτιλία εστιάζει ο ελληνικός εφοπλισμός, εν μέσω παγκόσμιας οικονομικής κρίσης. Μεγάλα ονόματα της ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας που είναι και πρώτη δύναμη παγκοσμίως τοποθετούνται δίνοντας το δικό τους στίγμα.
«Είναι η περίοδος που πρέπει όλοι να δέσουμε τη ζώνη μας, όπως στα αεροπλάνα. Η κρίση έχει πλήξει κυρίως τα φορτηγά πλοία, τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και όχι τα δεξαμενόπλοια» επισημαίνει ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Νίκος Ευθυμίου και προσθέτει:
«Δεν πρέπει να επικρατήσει πανικός γιατί τότε θα είναι σε βάρος όλων. Η ελληνική ναυτιλία και ο ελληνικός εφοπλισμός έχει ξαναζήσει οικονομικές κρίσεις και έχει βγει δυνατότερος.»
Ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Γιώργος Γράτσος, επισημαίνει ότι καταλυτικό ρόλο θα παίξει η στήριξη της ελληνικής ναυτιλίας από τις τράπεζες και ανέφερε το παράδειγμα των νορβηγών, τους οποίους στην προηγούμενη κρίση είχε στηρίξει τον νορβηγικό χρηματοπιστωτικό σύστημα.
Από την πλευρά του ο γνωστός εφοπλιστής καπετάν Παναγιώτης Τσάκος επισημαίνει για την κρίση : « Η ελληνική ναυτιλία έχει το δυναμικό να ξεπεράσει την κρίση και να παραμείνει παγκόσμια δύναμη. Δύναμη που θα αφήσει πίσω της τις δυσκολίες της παγκόσμιας οικονομίας και θα κοιτάξει το μέλλον με αισιοδοξία».
Ακύρωση 12 πλοίων
Η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο Navios Maritime Holdings ακύρωσε 12 πλοία από το ναυπηγικό της πρόγραμμα με στόχο να προστατεύσει το κεφάλαιό της.
Επίσης ακύρωσε την παραλαβή τριών capesize πλοίων που ήταν να παραδοθούν το τέταρτο τρίμηνο του 2009 , αρχές 2010. Η ρήτρα γα την ακύρωση έφθασε το 1,5 εκ.δολάρια. Από την ακύρωση η εταιρεία διασφάλισε 265 εκ.δολάρια.
Η Navios ακύρωσε επίσης έξι Kamsarmax bulkers που ήταν προγραμματισμένο να παραδοθούν το 2010 και 2011. Επίσης ακύρωσε τρία handysize με παράδοση 2010-2011. Από την ακύρωση των τριών αυτών πλοίων η εταιρεία εξασφαλίζει στο ταμείο της 61 εκ. δολ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr