Ναυτιλία : Μεγάλες απώλειες των Ελλήνων εφοπλιστών στο χρηματιστήριο της Ν. Υόρκης

Ναυτιλία : Μεγάλες απώλειες των Ελλήνων εφοπλιστών στο χρηματιστήριο της Ν. Υόρκης

Οι πρώτες εταιρείες που διαπίστωσαν άμεσα την επίδραση της κρίσης ήταν οι  εισηγμένες ελληνόκτητες ναυτιλιακές εταιρείες στα ξένα χρηματιστήρια. Χωρίς καμία εξαίρεση, οι εταιρείες αυτές είδαν την κεφαλαιοποίησή τους να κατακρημνίζεται αφού η τιμή των μετοχών τους πέφτει με ρυθμούς που αγγίζει κατά μέσο όρο το 68% από την αρχή του έτους.  

Πιο συγκεκριμένα, το σύνολο των εισηγμένων εταιρειών στα χρηματιστήρ

Οι πρώτες εταιρείες που διαπίστωσαν άμεσα την επίδραση της κρίσης ήταν οι  εισηγμένες ελληνόκτητες ναυτιλιακές εταιρείες στα ξένα χρηματιστήρια. Χωρίς καμία εξαίρεση, οι εταιρείες αυτές είδαν την κεφαλαιοποίησή τους να κατακρημνίζεται αφού η τιμή των μετοχών τους πέφτει με ρυθμούς που αγγίζει κατά μέσο όρο το 68% από την αρχή του έτους.  

Πιο συγκεκριμένα, το σύνολο των εισηγμένων εταιρειών στα χρηματιστήρια των ΗΠΑ στις αρχές του έτους έφτανε τα 19,5 δισ. δολ. ποσό που σήμερα έχει πέσει στα 6,3 δισ. δολ Οι εταιρείες αυτές έχουν χάσει δηλαδή $13,2 δισ. από την κεφαλαιοποίησή τους ποσό ασύλληπτο για το επενδυτικό κοινό. 

Οι εταιρείες  

Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας συμβούλων ναυτιλιακών χρηματοδοτήσεων XRTC, που πραγματοποιήθηκε αποκλειστικά για το Πρώτο ΘΕΜΑ, «τη μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση στην κεφαλαιοποίησή της που φτάνει το -86% από την αρχή του έτους εμφανίζει η εταιρεία Aries, όπου μεγαλομέτοχος είναι ο Γαβριήλ Πετρίδης. Όσον αφορά την αριθμητική μείωση η Dryships του Γιώργου Οικονόμου προηγείται, ακολουθούμενη από την Excel Maritime του Γαβριήλ Παναγιωτίδη». 

Σύμφωνα με τα στοιχεία η Dryships έχει χάσει 4 δισ. δολ από την αγοραία αξία της ενώ τόσο η Excel Maritime όσο και η Diana Shipping του Συμεών Παληού  έχουν χάσει η καθεμία γύρω στα 1,2 δισ. δολ. Ακολουθούν η Aegean Marine του Δημήτρη Μελισσανίδη, η Danaos Corp. του δρ. Ιωάννη Κούστα  και η Navios Holdings της Αγγελικής Φράγκου με μείωση της τάξης του 1 δισ.δολ. η καθεμία.   

Κίνδυνος από επιθετικές εξαγοράς 

Ένας  κίνδυνος που ελλοχεύει από τη μείωση της κεφαλαιοποίησης των εισηγμένων ναυτιλιακών εταιρειών είναι ότι αυτές καθίστανται ευάλωτες σε επιθετικές εξαγορές από άλλες μεγάλες εταιρείες. Μια εταιρεία της οποίας η χρηματιστηριακή της αξία από 1 δισ. δολ. έπεσε στο μισό δηλαδή 500 εκατ. σαφώς αποτελεί επενδυτική ευκαιρία.  

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της XRTC, τραπεζίτη , Γιώργο Ξηραδάκη

«Οι επενδυτές βέβαια των συγκεκριμένων εταιρειών είναι θεσμικοί επενδυτές, εταιρείες που ασχολούνται με εξειδικευμένους κλάδους όπως αυτόν της ναυτιλίας που απασχολούν ειδικούς αναλυτές για τις επενδύσεις τους. Από την άλλη πλευρά οι Έλληνες εφοπλιστές που είναι οι βασικοί μέτοχοι των εταιρειών αυτών έχουν πλέον την εμπειρία να εκμεταλλεύονται αυτές τις «δύσκολες» στιγμές στις κεφαλαιαγορές».  

Είναι γεγονός βέβαια ότι τα ποσά που εξανεμίζονται στα χρηματιστήρια είναι υπέρογκα όμως και οι ευκαιρίες που παρουσιάζονται είναι εξίσου μεγάλες.  

Ο αριθμός των μετοχών που κατέχουν οι Έλληνες εφοπλιστές στις εισηγμένες εταιρείες αυξάνονται τις περιόδους όπου η τιμή των μετοχών τους καταβαραθρώνεται αφού τις αγοράζουν οι ίδιοι προκειμένου να τις πουλήσουν αργότερα όταν οι θεσμικοί ή άλλοι επενδυτές θα έχουν ανακτήσει την εμπιστοσύνη τους στον συγκεκριμένο τομέα».

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

moodys

Επικαλούμενος το έλλειμμα της χώρας - Ο οίκος αναφέρει ότι το χρέος θα αυξηθεί περαιτέρω, καθώς η οικονομία της Ιταλίας θα συνεχίσει να ακολουθεί αδύναμη πορεία - Ως δεύτερη αιτία,  επικαλείται τις αρνητικές επιπτώσεις στη μεσοπρόθεσμη ανάπτυξη από τη διακοπή των διαρθρωτικών και φορολογικών μεταρρυθμίσεων

23