General Motors : Πολύ μεγάλη για να πεθάνει…

General Motors : Πολύ μεγάλη για να πεθάνει…

« Τoo big to fail».

Πολύ μεγάλη για να αφεθεί να καταρρεύσει. Ο λόγος για την μεγαλύτερη αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία, την General Motors Corp., η διοίκηση της οποίας έχει διατρανώσει σε κάθε ευκαιρία και σε όλους τους τόνους την αδυναμία της να χρηματοδοτεί πλέον τη λειτουργία της επιχείρησης και ζητάει άμεσα, απεγνωσμένα, την κρατική παρέμβαση για να διασωθεί ο κολοσσός

« Τoo big to fail».

Πολύ μεγάλη για να αφεθεί να καταρρεύσει. Ο λόγος για την μεγαλύτερη αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία, την General Motors Corp., η διοίκηση της οποίας έχει διατρανώσει σε κάθε ευκαιρία και σε όλους τους τόνους την αδυναμία της να χρηματοδοτεί πλέον τη λειτουργία της επιχείρησης και ζητάει άμεσα, απεγνωσμένα, την κρατική παρέμβαση για να διασωθεί ο κολοσσός και πάλαι ποτέ σύμβολο της αμερικανικής επικράτησης στη βαριά βιομηχανία.

Τόσο η GM, όσο και οι μεγάλες ανταγωνίστριές της από το Ντιτρόιτ Ford και Chrysler έχουν αποτανθεί στα κυβερνητικά όργανα για να λάβουν συνολική βοήθεια άνω των 50 δις δολαρίων, μόνο που οι εξελίξεις τους πρόλαβαν και πλέον ο χρόνος τελείωσε.

Ο Ρικ Βάγκονιρ, Διευθύνων Σύμβουλος της General Motors το δήλωσε ευθέως: «έχουμε λεφτά για να βγάλουμε τον μήνα. Μετά …»

Μετά λοιπόν θα αναλάβει δράση το κράτος. Με όποια μορφή. Τουλάχιστον αυτό άφησε να εννοηθεί αργά χθες το βράδυ η εκπρόσωπος των Δημοκρατικών και της Γερουσίας κυρία Nancy Pelosi η οποία δήλωσε πως το μέγεθος της συγκεκριμένης εταιρίας και το κόστος που συνεπάγεται (κοινωνικό αλλά και οικονομικό) μια ενδεχόμενη χρεοκοπία της δεν επιτρέπει καν σκέψεις να αφεθεί αβοήθητη!

Η κυρία Pelosi μπορεί να μην έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες για το πώς, πότε και με ποια μέθοδο θα εκταμιευθούν κάποια πρώτα κεφάλαια για να ενισχυθεί η ρευστότητα της GM, έσπευσε όμως να θυμίσει σε όλους τυχόν αντιδρούν σε μια νέα κρατική διάσωση προβληματικής εταιρίας, ότι εάν χρεοκοπήσει η  GM θα οδηγήσει σε ένα επικίνδυνο ντόμινο τις Ford Motor Co. και Chrysler LLC, θα στείλει στα ταμεία ανεργίας εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους (περί τους 240.000 εργάτες απασχολούν εντός συνόρων ΗΠΑ οι 3 μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες), θα επηρεάσει τον τζίρο και ίσως την ίδια την εύρυθμη λειτουργία δεκάδων ή εκατοντάδων μικρότερων εταιριών – προμηθευτών και σε τελική ανάλυση θα κοστίσει στα αμερικανικό Δημόσιο περί τα 125 δις δολάρια μόνο μέσα στο 2009 (από επιδόματα ανεργίας, παντελή έλλειψη εσόδων από φορολόγηση των εργασιών των εταιριών αυτών, κτλ) ή πάνω από 270 δις δολάρια στην 3ετία.

Οπότε τα 50 δις δολάρια που ζητάνε οι «αυτοκινητάδες» φαντάζουν ευκαιρία! …

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

ekt

Ο επικεφαλής οικονομολόγος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας Πέτερ Πράετ εκτίμησε ότι η γήρανση ενδέχεται να οδηγήσει σε μεγαλύτερης διάρκειας υφέσεις – Η δημογραφική μεταβολή έχει οδηγήσει ήδη σε μείωση των επιτοκίων

aade1

Στους ελέγχους για την πάταξη του λαθρεμπορίου οι ελεγκτές της Ανεξάρτητης Αρχής εντόπισαν ακόμη και τμήματα κορμών από το Απολιθωμένο Δάσος της Λέσβου, που λαθρέμποροι επιχειρούσαν να αρπάξουν

eurogroup

Η γαλλική εφημερίδα αναφέρει ότι οκτώ χώρες της ΕΕ έχουν συγκροτήσει μια άτυπη λέσχη οικονομικών «γερακιών», που ζητούν αυστηρή τήρηση των κανόνων της ευρωζώνης – «Όλοι έχουν ακούσει να μιλούν γι' αυτό το κλάμπ αλλά κανείς δεν τους κατονομάζει