Mετρό: από την αρχή ο διαγωνισμός για τις επεκτάσεις προς Πειραιά

Μετρό: Σε αποτυχία το μέτρο παράτασης του ωραρίου

Στην επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού για τις επεκτάσεις του μετρό προς Πειραιά προχωρεί την προσεχή Παρασκευή η Αττικό Μετρό, μετά την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να απορρίψει τη συμμετοχή της Μηχανικής του κ. Πρόδρομου Εμφιετζόγλου.

Στην Ε.Ε. είχαν προσφύγει η Τέρνα και η J&P Αβαξ, με το σκεπτικό ότι η τεχνική εταιρεία δεν μπορούσε να συμμετάσχει στη διαδικασία από τη στιγμή που δεν έχει προηγούμενη εμπειρία σε έρ

Στην επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού για τις επεκτάσεις του μετρό προς Πειραιά προχωρεί την προσεχή Παρασκευή η Αττικό Μετρό, μετά την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να απορρίψει τη συμμετοχή της Μηχανικής του κ. Πρόδρομου Εμφιετζόγλου.

Στην Ε.Ε. είχαν προσφύγει η Τέρνα και η J&P Αβαξ, με το σκεπτικό ότι η τεχνική εταιρεία δεν μπορούσε να συμμετάσχει στη διαδικασία από τη στιγμή που δεν έχει προηγούμενη εμπειρία σε έργα μετρό. H προσφυγή της J&P είχε απορριφθεί, αλλά αντιθέτως η Κομισιόν αποδέχτηκε την προσφυγή της Τέρνα. 

Η Αττικό Μετρό επικαλείται «νομικά αδιέξοδα» και περιορισμένο ανταγωνισμό για να δικαιολογήσει το ναυάγιο του έργου, παρά το γεγονός όμως ότι στη λίστα των υποψηφίων συμμετείχαν πέντε όμιλοι (!) που εξασφάλιζαν πλήρως τον ανταγωνισμό.  

Το καλοκαίρι του 2007, η Αττικό Μετρό προέκρινε έξι συνολικά ομίλους για να συνεχίσουν στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού, προϋπολογισμού 570 εκατ. ευρώ που ήταν η υποβολή των οικονομικών προσφορών.

Οι όμιλοι αυτοί ήταν οι:  

  • J&P Αβαξ - FCC Construccion
  • ΑΕΓΕΚ - Impregilo - Seli - Ansaldo
  • ΑΚΤΩΡ - Siemens - Vinci
  • Mηχανική
  • Παντεχνική - SC Soares Da Costa - Zagore - Construtora Do Tamega
  • ΤΕΡΝΑ - Ghella

Σύμφωνα με την Αττικό Μετρό, τα ελληνικά δικαστήρια, στα οποία είχαν προσφύγει οι τεχνικές εταιρείες, απέρριψαν όλες τις προσφυγές των υποψηφίων κοινοπραξιών, αλλά «μία από αυτές βρήκε τελικώς ευήκοα ώτα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή».

Οπως αναφέρει στην ανακοίνωσή της η διοίκηση της Αττικό Μετρό, «η Ε.Ε. άλλαξε προηγούμενη θετική για τον διαγωνισμό  θέση της (Μάρτιο του 2008) και υιοθέτησε ερμηνείες που περιορίζουν τον αριθμό των υποψηφίων κατασκευαστών, περιορίζοντας έτσι τον ανταγωνισμό και οδηγώντας σε νομικό αδιέξοδο τον διαγωνισμό. Είναι άγνωστο τι θα αποφάσιζαν τα ελληνικά δικαστήρια εάν λάμβαναν γνώση των αντικρουόμενων διαδοχικών θέσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής», καταλήγει η ανακοίνωση της εταιρείας.

Το έργο επαναπροκηρύσσεται από το μηδέν, γεγονός που συνεπάγεται νέο κύκλο μεγάλων καθυστερήσεων. Οι επεκτάσεις προς Πειραιά  περιλαμβάνουν έξι συνολικά σταθμούς και είναι συνολικού μήκους 7,5 χιλιομέτρων.

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

ecb-new1

«Δεν υπάρχει καμία επίσημη κατανομή ανά χώρα, αλλά εκτιμάται ότι 40 δισεκατομμύρια ευρώ θα αφορούν γερμανικά κρατικά ομόλογα, 33 δισεκατομμύρια ευρώ για γαλλικά κρατικά ομόλογα, 30 δισ. ευρώ για ιταλικά και 20 δισ. ευρώ για ισπανικά κρατικά ομόλογα», εκτιμά αναλυτής της Unicredit,

tsakalotos_ar

Αντί για επενδύσεις 4 δισ. από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, έδωσαν μόλις 2,5 δισ. ευρώ - Άλλο 1,5 δισ. από επιστροφές φόρων «κρύφτηκε» σαν πληρωμές από το Πρόγραμμα Αποπληρωμής Ληξιποθέσμων του Δημοσίου

12