«Οικουμενική» διοίκηση από τους Έλληνες εφοπλιστές

«Οικουμενική» διοίκηση από τους Έλληνες εφοπλιστές

Οι καιροί είναι κρίσιμοι για όλους και οι Έλληνες εφοπλιστές θέλουν να δυναμώσουν ακόμη περισσότερο τη φωνή τους

«Οικουμενική» διοίκηση από τους Έλληνες εφοπλιστές
"Οικουμενική" διοίκηση αναμένεται να αναδειχθεί σήμερα από τη σημερική έκτακτη Γενική Συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.

Οι καιροί είναι κρίσιμοι για όλους και οι Έλληνες εφοπλιστές θέλουν να δυναμώσουν ακόμη περισσότερο τη φωνή τους και θεσμικά προκειμένου να αντιμετωπίσουν το νέο οικονομικό τσουνάμι αλλά και τις πολιτικές εξελίξεις που θα είναι δραματικές.

Στο ΔΣ αναμένεται να μπουν μέλη παραδοσιακών εφοπλιστικών οικογενειών αλλά και νεότερων προκειμένου η εκπροσώπηση να είναι οικουμενική.

O πρόεδρος της ΕΕΕ, Θ.Βενιάμης στην ομιλία του αναμένεται  να εστιάσει στην  εξαιρετικά δύσκολη χρονική συγκυρία όπου τόσο η Ελλάδα όσο και η υπόλοιπη Ευρωζώνη, και κατ’ επέκταση η ΕΕ, αντιμετωπίζουν οικονομική ύφεση πρωτοφανούς έκτασης που οδηγεί σε καθημερινές ανακατατάξεις.

Στο δυσμενές αυτό οικονομικό περιβάλλον, η ευρωπαϊκή ναυτιλία, ενώ δεν αποτελεί μέρος του προβλήματος, καλείται αφενός να αντιμετωπίσει σοβαρά λειτουργικά εμπόδια στην ομαλή διεξαγωγή των θαλάσσιων μεταφορών και αφετέρου να συνδράμει κατά το δυνατό στην οικονομική ανάπτυξη της Ευρώπης διατηρώντας την στρατηγική θέση της στην παγκόσμια ναυτιλιακή σκηνή.
Κλείσιμο

Η βιωσιμότητα της κοινοτικής ναυτιλίας εξαρτάται από τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας του στόλου της. Αναπόσπαστο στοιχείο της ανταγωνιστικότητας είναι η παράταση της ισχύος των Κατευθυντήριων Γραμμών για τις επιδοτήσεις στις θαλάσσιες μεταφορές, άποψη που υποστηρίζει θερμά το σύνολο του κοινοτικού εφοπλισμού και έχει γίνει αντιληπτή από τους κοινοτικούς αξιωματούχους.

Εξίσου αναγκαία είναι η αποφυγή λήψης περιφερειακών μέτρων, τα οποία υποσκάπτουν τη διεθνή ανταγωνιστικότητα του κοινοτικού στόλου και δίνουν λαβή για λήψη άλλων περιφερειακών μέτρων από χώρες όπως οι ΗΠΑ, Κίνα, Ρωσία, Ινδία, Βραζιλία εις βάρος τελικά του ελεύθερου εμπορίου.

Επίσης θα αναφερθεί στο φαινόμενο της πειρατείας. Η ΕΕΕ τονίζει  τον εμφανή κίνδυνο διατάραξης της ομαλής διακίνησης του διεθνούς εμπορίου μεταξύ Δύσης και Ανατολής και τις σοβαρές οικονομικές επιπτώσεις δεδομένου ότι αποδεδειγμένα η πειρατεία κοστίζει ετησίως στην παγκόσμια οικονομία 7,5 – 14 δισ. δολάρια, κόστος που μετακυλύεται στον καταναλωτή.

Η χρήση ένοπλων φρουρών επί των εμπορικών πλοίων αρκετών κοινοτικών σημαιών, σύντομα και της ελληνικής, αναφέρεται  ως ένα αναγκαίο συμπληρωματικό μέτρο, στο παρόν στάδιο, για την προστασία των ναυτικών και του πλοίου, το οποίο όμως δεν πρέπει να αναχαιτίσει τις παγκόσμιες προσπάθειες για πάταξη του φαινομένου. Επίσης, συμφωνήθηκε η συνεχής αλληλοενημέρωση μεταξύ των δύο πλευρών και η αμοιβαία συνδρομή στην επίλυση του προβλήματος.

Όσον αφορά το σημαντικό θέμα της μείωσης των ατμοσφαιρικών εκπομπών των πλοίων, η ΕΕΕ επικροτεί  την επιτυχία του αρμόδιου Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), να ηγηθεί των εξελίξεων, υιοθετώντας τεχνικά και λειτουργικά μέτρα με διεθνή εφαρμογή για την ενεργειακή απόδοση των πλοίων, καθώς και την αναγκαιότητα να του δοθεί πίστωση χρόνου για την εξεύρεση διεθνούς λύσης προς περαιτέρω μείωση των εκπομπών.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης