Ναυτιλία: Ακριβά πλοία, στάση εμπορίου

Ναυτιλία: Ακριβά πλοία, στάση εμπορίου

Μεγάλο πρόβλημα θα έχουν, εφόσον συνεχιστεί η πτώση της αγοράς,  όσοι αγόρασαν  ακριβά τα πλοία, κόστους 130 με 160 εκατ. δολάρια και δεν πρόλαβαν να τα ναυλώσουν με μακράς διάρκειας συμβόλαια όταν η αγορά ήταν στα πάνω της.

Καθώς πέφτουν τα ναύλα, οι εφοπλιστές με τις ακριβές επενδύσεις στη ναυτιλία δεν θα έχουν τα χρήματα  να πληρώσουν τα τοκοχρεωλύσια ούτε και τα έξοδα του πλοίου.

Επίσης, 

Μεγάλο πρόβλημα θα έχουν, εφόσον συνεχιστεί η πτώση της αγοράς,  όσοι αγόρασαν  ακριβά τα πλοία, κόστους 130 με 160 εκατ. δολάρια και δεν πρόλαβαν να τα ναυλώσουν με μακράς διάρκειας συμβόλαια όταν η αγορά ήταν στα πάνω της.

Καθώς πέφτουν τα ναύλα, οι εφοπλιστές με τις ακριβές επενδύσεις στη ναυτιλία δεν θα έχουν τα χρήματα  να πληρώσουν τα τοκοχρεωλύσια ούτε και τα έξοδα του πλοίου.

Επίσης,  πρόβλημα θα έχουν όσοι παρήγγειλαν τη ναυπήγηση πλοίων  και  δεν φρόντισαν να τα χρηματοδοτήσουν εγκαίρως, περιμένοντας να το κάνουν όταν τα παραλάβουν. Τώρα με την τραπεζική κρίση  οι τράπεζες των ΗΠΑ αλλά και κάποιες ευρωπαϊκές δεν χορηγούν δάνεια, με αποτέλεσμα ο εφοπλιστής να πρέπει να καλύψει το κόστος κατασκευής από δικά του κεφάλαια. 

«Όσοι εφοπλιστές δεν έκαναν καλή διαχείριση των τεράστιων κερδών τους και αναλώθηκαν σε άσκοπες επενδύσεις και πολυτελή ζωή τότε θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα» επεσήμαναν στην  τραπεζικοί κύκλοι και προσέθεσαν:

«Η ύφεση συνέπεσε και  με τις αυξημένες παραδόσεις νεότευκτων κατά το 2009. Μια τέτοια παράταση πιέσεων δεν μπορεί να αφήσει άθικτες και τις τιμές μεταχειρισμένου τονάζ, δηλαδή αγοράς μεταχειρισμένων πλοίων αλλά  και των resales, δηλαδή της πώλησης υπό ναυπήγηση πλοίων.»

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

4579918

«Το αίτημα να μην κοπούν οι συντάξεις δίνει την εντύπωση ότι η Ελλάδα δεν είναι σοβαρή χώρα - Στέλνει λανθασμένα μηνύματα στους επενδυτές» αναφέρει ο επικεφαλής οικονομολόγος του Ινστιτούτου