Ναυτιλία : «Το μέγεθος της κρίσης θα φανεί όταν ισορροπήσουν οι αγορές»

Ναυτιλία : «Το μέγεθος της κρίσης θα φανεί όταν ισορροπήσουν οι αγορές»

 

 

 

 

Ο κ. Αλκης Κορρές, πρόεδρος της Ένωσης Ναυτιλιακών Οικονομολόγων

 

Η ελεύθερη πτώση της παγκόσμιας ναυλαγοράς, ιδιαίτερα στα φορτηγά πλοία, που έχει αγγίξει το 97%, έχει πλέον κάνει και τους πιο αισιόδοξους εφοπλιστές να συνειδητοποιούν ότι το πρόβλημα χτύπησε την πόρτα τους.

Πολλοί είναι εκε

Ναυτιλία : «Το μέγεθος της κρίσης θα φανεί όταν ισορροπήσουν οι αγορές»

 

 

 

 

Ο κ. Αλκης Κορρές, πρόεδρος της Ένωσης Ναυτιλιακών Οικονομολόγων

 

Κλείσιμο

Η ελεύθερη πτώση της παγκόσμιας ναυλαγοράς, ιδιαίτερα στα φορτηγά πλοία, που έχει αγγίξει το 97%, έχει πλέον κάνει και τους πιο αισιόδοξους εφοπλιστές να συνειδητοποιούν ότι το πρόβλημα χτύπησε την πόρτα τους.

Πολλοί είναι εκείνοι που ζουν με τον φόβο της πτώχευσης, αναπολώντας τα περασμένα μεγαλεία στο όχι και τόσο μακρινό παρελθόν.

«Η κατάσταση όπως έχει πλέον διαμορφωθεί δημιουργεί εύλογα ερωτήματα για το πού θα φτάσει η αγορά. Ποια πλοία θα ναυλώνονται στην ελεύθερη αγορά όταν ο προσφερόμενος ναύλος δεν φτάνει ούτε για τα πετρέλαια», επισημαίνει ο κ. Αλκης Κορρές, πρόεδρος της Ενωσης Ναυτιλιακών Οικονομολόγων.  

«Προφανώς, κανένα όποτε τα μόνα διακινούμενα φορτία θα είναι εκείνα που θα εξασφαλίζουν στα πλοία προοπτικές επιβίωσης και όχι συσσώρευσης ζημιών.  

Πολλοί θα πουν ότι αυτή είναι η εκδίκηση των ναυλωτών που επί μία πενταετία έχουν πληρώσει τη νύφη των υψηλών ναύλων, όμως η συγκεκριμένη κατάσταση που έχει άμεση σχέση με τις τράπεζες δεν εξυπηρετεί κανέναν, ούτε βέβαια τους ναυλωτές» προσθέτει και συνεχίζει:  

«Είχαμε πει και παλαιοτέρα, και αποτελεί γεγονός αναμφισβήτητο, ότι το σύστημα μας δεν έχει σχεδιαστεί για πλήρως απελευθερωμένη παγκόσμια οικονομία, με συνέπεια να μην υπάρχουν σήμερα οι αναγκαίοι μηχανισμοί έλεγχου και επαρκείς δικλίδες ασφάλειας.

Αν προστεθούν σε αυτά τα μείον οι σορτάκηδες και οι λοιποί κερδοσκόποι, έχουμε στα χέρια μας μια κατάσταση της οποίας η εκτόνωση ίσως υπερβαίνει τις γνώσεις οιουδήποτε πάνω στον πλανήτη, και αυτό ενισχύει την άποψη των αναγνωστών μας. Από την άλλη πλευρά το ζήτημα επείγει διότι οι σημερινές ζημίες, αν δεν γίνει καλός χειρισμός άμεσα, θα πολλαπλασιαστούν».  

Η πρόβλεψη της αγοράς ότι θα υπάρξουν προβλήματα αν συνεχιστεί η κρίση για εννέα μήνες θεωρείται από τους ειδικούς υπερβολικά αισιόδοξη. «Χρειάστηκαν μόνο τρεις εβδομάδες κρίσης στον χρηματοοικονομικό χώρο για να δούμε απίστευτα πράγματα των οποίων οι συνέπειες δεν έχουν ακόμα αποτυπωθεί στις τριμηνιαίες καταστάσεις των εισηγμένων εταιρειών», λέει ο κ. Κορρές.  

«Περιμένετε να δείτε τι θα συμβεί στις άξιες των μετοχών όταν τα μειωμένα έσοδα και τα αρνητικά περιθώρια κέρδους αποτυπωθούν και κυκλοφορήσουν και αναλογιστείτε τι θα συνέβαινε αν οι τρεις εβδομάδες γινόντουσαν τριάντα έξι», για να καταλήξει:  

«Ας περιμένουμε συνεπώς να ισορροπήσει το σύστημα μετά από τις δυναμωτικές ενέσεις που έσπευσαν να του κάνουν οι κυβερνήσεις και τότε, μόνο τότε, θα έχουμε εικόνα τι ακριβώς συμβαίνει στον ναυτιλιακό χώρο, με δεδομένο ότι Κίνα και Ινδία παραμένουν στον Διεθνή Οργανισμό Εμπορίου μαζί με τα πολλά τονομιλλια που αυτό συνεπάγεται, αλλά και την υπερεπένδυση σε νεοκατασκευές σε εποχές όπου η βιομηχανία διαλύσεων πλοίων εμφανίζεται αποσυντονισμένη».

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης