Ναυτιλία : Έσκασαν τα πρώτα κανόνια νωρίτερα από ότι περίμενε η αγορά
Νωρίτερα από ό,τι περίμενε η παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά, άρχισαν να βαράνε κανόνια οι ναυτιλιακές εταιρείες, θύματα της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης και της κατάρρευσης της ναυλαγοράς αφού οι ναύλοι ιδιαίτερα στα φορτηγά πλοία έχουν μειωθεί έως και 80%, προκαλώντας κρύο ιδρώτα στους εφοπλιστές.
Η μία εταιρεία είχε φορτηγά πλοία και η άλλη, εισηγμένη σε χρηματιστήριο είχε δεξαμενόπλοια. &nbs
Νωρίτερα από ό,τι περίμενε η παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά, άρχισαν να βαράνε κανόνια οι ναυτιλιακές εταιρείες, θύματα της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης και της κατάρρευσης της ναυλαγοράς αφού οι ναύλοι ιδιαίτερα στα φορτηγά πλοία έχουν μειωθεί έως και 80%, προκαλώντας κρύο ιδρώτα στους εφοπλιστές.
Η μία εταιρεία είχε φορτηγά πλοία και η άλλη, εισηγμένη σε χρηματιστήριο είχε δεξαμενόπλοια.
Το πρώτο…κανόνι έσκασε στην Νότια Κορέα. Πρόκειται για την εταιρεία C&Line η οποία είχε φορτηγά και ήταν θυγατρική του ναυπηγικού Ομίλου C&Heavy. Ναυπηγεία όπου κτίζουν πλοία τους οι εφοπλιστές Νίκος Φιστές και Αντώνης Κομνηνός. Οι δύο Έλληνες έχουν παραγγελίες για ναυπήγηση φορτηγών πλοίων.
Δεξαμενόπλοια
Η δεύτερη εταιρεία που κήρυξε πτώχευση την περασμένη Δευτέρα, είναι η Svithoid, σουηδικών συμφερόντων. Η πρώτη εταιρεία με στόλο που αποτελείτο αποκλειστικά από δεξαμενόπλοια, 11 συνολικά, ενώ είχε σε εξέλιξη επενδυτικό πρόγραμμα για τη ναυπήγηση πέντε double hull πλοίων. Είχε εισαχθεί στο χρηματιστήριο της Σουηδίας τον Ιούλιο του 2006.
Οι διοικούντες την εταιρεία έκαναν προσπάθεια να βρουν τους «Λευκούς Ιππότες» που θα την έσωζαν βάζοντας χρήματα. Όμως δεν τα κατάφεραν και αναγκάστηκαν να κηρύξουν πτώχευση. Αιτία ήταν ότι δεν υπήρχε ρευστό για να στηρίξει τη λειτουργία της. Τώρα τα πλοία της τα πήραν οι τράπεζες οι οποίες όμως δύσκολα θα μπορέσουν να πάρουν το τίμημα που θέλουν βγάζοντας τα πλοία στον πλειστηριασμό αφού η αγορά είναι πολύ πεσμένη.
Μεγαλομέτοχοι της εταιρείας είναι δυο μεγάλοι σουηδοί επιχειρηματίες. Πρόκειται για τον Torvald Klaveness, που δραστηριοποιείται στη ναυτιλία και τον Paal Hveem που επενδύει κυρίως στο real estate.
Χαμένες θέσεις εργασίας
Ο Σπύρος Πολέμης, πρόεδρος του Διεθνούς Ναυτικού Επιμελητηρίου, σε δηλώσεις του επισημαίνει ότι παρά τα μέτρα που έλαβαν τις τελευταίες μέρες οι κυβερνήσεις προκειμένου να στηρίξουν το χρηματοπιστωτικό σύστημα το οικονομικό κλίμα δεν βελτιώθηκε και δεν αποκαταστάθηκε το αίσθημα εμπιστοσύνης. Αν η κρίση συνεχιστεί, πρόσθεσε, τότε θα υπάρξουν ανακατατάξεις σε όλες τις αγορές και σε πολλά επίπεδα. Αν δεν ναυπηγηθούν πλοία θα μειωθεί το μεταφορικό έργο, θα χαθούν θέσεις εργασίας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr