Στέγνωσε η αγορά από καύσιμα

Στέγνωσε η αγορά από καύσιμα

Ενώπιον προβλημάτων τροφοδοσίας ακόμη και του Στρατού, των μέσων μαζικής μεταφοράς, ακόμη και των φορτηγών βρίσκεται πλέον η Ελλάδα, λόγω της απεργίας των τελωνειακών που εμποδίζει τον εκτελωνισμό καυσίμων από τα διυλιστήρια.

Τα 9 στα 10 πρατήρια πώλησης υγρών καυσίμων δεν διαθέτουν πλέον αμόλυβδη βενζίνη, ενώ προβλήματα προκύπτουν σταδιακά και με την διάθεση και άλλων προϊόντων.

Οι τελωνειακοί έχουν προκη

Στέγνωσε η αγορά από καύσιμα

Ενώπιον προβλημάτων τροφοδοσίας ακόμη και του Στρατού, των μέσων μαζικής μεταφοράς, ακόμη και των φορτηγών βρίσκεται πλέον η Ελλάδα, λόγω της απεργίας των τελωνειακών που εμποδίζει τον εκτελωνισμό καυσίμων από τα διυλιστήρια.

Τα 9 στα 10 πρατήρια πώλησης υγρών καυσίμων δεν διαθέτουν πλέον αμόλυβδη βενζίνη, ενώ προβλήματα προκύπτουν σταδιακά και με την διάθεση και άλλων προϊόντων.

Οι τελωνειακοί έχουν προκηρύξει 48ωρες επαναλαμβανόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις με αφορμή την πρόθεση του υπουργείου Οικονομίας να εντάξει στον προϋπολογισμό τους ειδικούς λογαριασμούς από τους οποίους χορηγούνται διάφορα ειδικά επιδόματα σε εργαζομένους του Δημοσίου.

Κρίσιμη θεωρείται η συνάντηση που θα έχουν την Πέμπτη το μεσημέρι οι τελωνειακοί με τον υφυπουργό Οικονομικών κ. Αντώνη Μπέζα. Πάντως την Τετάρτη το βράδυ στην Βουλή, ο υπουργός κ. Γιώργος Αλογοσκούφης επιτέθηκε με δριμύτητα κατά των απεργών.

Ο υπουργός Οικονομίας κατηγόρησε τον κλάδο των τελωνειακών, τον οποίο χαρακτήρισε καλοπληρωμένο, για το ότι επιχειρεί να κρατήσει όμηρο την ελληνική κοινωνία, μόνο και μόνο γιατί οι εκπρόσωποι του θέλουν να διαχειρίζονται μόνοι τους τα χρήματα του ειδικού λογαριασμού. Παράλληλα, διαβεβαίωσε ότι η ενσωμάτωση των ειδικών λογαριασμών, δεν σημαίνει περικοπή κανενός είδους δικαιώματος.

Εκκλήσεις προς τους τελωνειακούς για την αναστολή της κινητοποίησης έχουν γίνει από πολλές παραγωγικές τάξεις της χώρας, αλλά σοβαρό πρόβλημα εφοδιασμού έχει εκδηλωθεί για την ώρα μόνο στον τομέα των καυσίμων.

Κλείσιμο

Τα πετρελαιοειδή εκτελωνίζονται καθημερινά από το διυλιστήριο, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να δημιουργηθούν ικανά αποθέματα καυσίμων (λ.χ. σε αποθηκευτικούς χώρους ή σε βυτία εταιρειών) που μπορούν να πωληθούν στη αγορά, ακόμη κι αν οι δεξαμενές των διυλιστηρίων είναι «τίγκα» στο καύσιμο.

Οι εταιρείες εμπορίας έχουν προτείνει στο Δημόσιο ο εκτελωνισμός να μην γίνεται καθημερινά αλλά, όπως συμβαίνει και σε προϊόντα όπως τα τσιγάρα, τα οινοπνευματώδη κ.α., σε τακτά διαστήματα και για συγκεκριμένες ποσότητες, με παράλληλη καταβολή των αναλογούντων δασμών.

Η ειρωνεία είναι ότι, με βάση τουλάχιστον τα στοιχεία που δημοσιεύονται στο Παρατηρητήριο Τιμών Καυσίμων του υπουργείου Απασχόλησης, χθες την Τετάρτη το πρωί υπήρχαν αρκετά πρατήρια στην Αττική που έδιναν τιμές εμφανώς κάτω από τα 1,10 ευρώ ανά λίτρο. Προφανώς, όμως, δεν έχουν πια αυτά βενζίνη να πουλήσουν…

Και, βεβαίως, ουδείς μπορεί να πιστέψει ότι οι επιτήδειοι δεν έχουν φυλάξει στα πρατήρια κάποιες εκατοντάδες λίτρα για να τα διαθέσουν σε υψηλότερες τιμές σε όσους έχουν ανάγκη να προμηθευτούν βενζίνη όσο η απεργία διαρκεί…

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης