Εμφραγμα στην αγορά και φαινόμενα αισχροκέρδειας
Την εμφάνισή τους έκαναν στην αγορά, πριν καν συμπληρωθεί σαρανταοκτάωρο από την κήρυξη της απεργίας των τελωνειακών, οι μεγάλες ελλείψεις σε καύσιμα αλλά και τα πρώτα φαινόμενα αισχροκέρδειας. Από σήμερα μάλιστα αναμένεται να γενικευθούν τα φαινόμενα, ακόμα και στα ράφια των σούπερ μάρκετ.
Η συμμετοχή των τελωνειακών στην απεργία κατά το ξεκίνημα υπήρξε καθολική, με συνέπεια φορτηγά και κοντέινερ με καύσιμα και εμπορεύ
Την εμφάνισή τους έκαναν στην αγορά, πριν καν συμπληρωθεί σαρανταοκτάωρο από την κήρυξη της απεργίας των τελωνειακών, οι μεγάλες ελλείψεις σε καύσιμα αλλά και τα πρώτα φαινόμενα αισχροκέρδειας. Από σήμερα μάλιστα αναμένεται να γενικευθούν τα φαινόμενα, ακόμα και στα ράφια των σούπερ μάρκετ.
Η συμμετοχή των τελωνειακών στην απεργία κατά το ξεκίνημα υπήρξε καθολική, με συνέπεια φορτηγά και κοντέινερ με καύσιμα και εμπορεύματα να παραμένουν αποκλεισμένα στα λιμάνια, αεροδρόμια και τελωνειακούς σταθμούς της χώρας
Ως άμεση συνέπεια ήταν να «στεγνώσουν» οι αντλίες της αμόλυβδης βενζίνης στα πρατήρια, από τις πρώτες κιόλας ώρες της απεργίας. Η εξέλιξη αυτή οφείλεται εν μέρει και στην αυξημένη ζήτηση που παρατηρήθηκε από ιδιοκτήτες αυτοκινήτων να εφοδιαστούν με ασυνήθιστα μεγάλες ποσότητες, λόγω της αβεβαιότητος για τη διάρκεια της απεργίας.
Ωστόσο παρατηρήθηκαν και φαινόμενα τεχνητής έλλειψης, παρά το γεγονός ότι καθ’ όλο το προηγούμενο σαββατοκύριακο τα βυτιοφόρα προμήθευαν τα πρατήρια για να μην διαπιστωθεί άμεσα ανεπάρκεια καυσίμων στην αγορά.
Σε κάποιες περιπτώσεις παρατηρήθηκαν ανατιμήσεις -αντί για αποκλιμάκωση τιμών που δικαιολογούν οι εξελίξεις στις διεθνείς τιμές- που δεν δικαιολογούνται στα πρατήρια, ενώ στις περισσότερες οι πρατηριούχοι ανάρτησαν πινακίδες ότι δεν διαθέτουν πλέον αμόλυβδη, με συνέπεια οι αυτοκινητιστές να αναγκάζονται να «φουλάρουν» με την κατά πολύ ακριβότερη «σούπερ» αμόλυβδη –σε τιμές πάνω και από 1,3 ευρώ το λίτρο.
Ιδιαίτερα μεγάλο πρόβλημα αντιμετωπίζουν και οι εισαγωγείς και εξαγωγείς. Την περίοδο αυτή τα εμπορικά καταστήματα εφοδιάζονται με είδη και ρούχα εποχής, τα οποία έχουν παραγγείλει από καιρό. Έτσι, στα προβλήματα που δημιουργεί και η εμπλοκή από τις κινητοποιήσεις στα μεγάλα λιμάνια, ήρθε να προστεθεί και ένα ακόμα για τον εμπορικό κλάδο. Επιπλέον τα ευπαθή και ευαλλοίωτα προϊόντα παραμένουν στα τελωνεία χωρίς να μπορούν να εκτελωνιστούν και να ελεγχθούν ως προς την ποιότητα και την κατάστασή τους.
Ιδιαίτερα κρίσιμη θεωρείται όμως και η συνάντηση που θα έχουν αύριο οι τελωνειακοί με τον υφυπουργό οικονομικών κ. Αντώνη Μπέζα για το μέλλον της απεργίας τους. Οι τελωνειακοί είχαν αποφασίσει να προχωρήσουν σε επαναλαμβανόμενες 48ωρες απεργίες μέχρι να πετύχουν την ικανοποίηση του αιτήματός τους να εξαιρεθεί από την ενσωμάτωση στον κρατικό προϋπολογισμό ο ειδικός λογαριασμός από τον οποίο αντλούν τα ειδικά επιδόματα του κλάδου τους.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr