LIVE

Κορωνοϊός

Ομιλος Τσάκου : Είσοδος στον τομέα των υποθαλάσσιων γεωτρήσεων

Ομιλος Τσάκου :  Είσοδος στον τομέα των υποθαλάσσιων γεωτρήσεων

Ενα βήμα μπροστά απ’ όλους βρίσκεται ο ελληνικός εφοπλισμός, αναζητώντας νέες αγορές και ζωτικούς χώρους για χρυσοφόρες επενδύσεις. Οι υψηλές διεθνείς τιμές του πετρελαίου και του φυσικού αερίου έχουν δημιουργήσει μεγάλο ενδιαφέρον για γεωτρήσεις και ανακάλυψη νέων κοιτασμάτων.

Στο πλαίσιο αυτό, Ελληνες εφοπλιστές εξοπλίζονται με υπερσύγχρονα drillships, δηλαδή πλοία που κάνουν θαλάσσιες γεωτρήσεις σε τεράστιο βάθος (

Ενα βήμα μπροστά απ’ όλους βρίσκεται ο ελληνικός εφοπλισμός, αναζητώντας νέες αγορές και ζωτικούς χώρους για χρυσοφόρες επενδύσεις. Οι υψηλές διεθνείς τιμές του πετρελαίου και του φυσικού αερίου έχουν δημιουργήσει μεγάλο ενδιαφέρον για γεωτρήσεις και ανακάλυψη νέων κοιτασμάτων.

Στο πλαίσιο αυτό, Ελληνες εφοπλιστές εξοπλίζονται με υπερσύγχρονα drillships, δηλαδή πλοία που κάνουν θαλάσσιες γεωτρήσεις σε τεράστιο βάθος (φτάνει και τα 10.000 πόδια), ενώ παράλληλα εξαγοράζουν και εταιρείες που εξειδικεύονται στον τομέα αυτόν.

Πρόκειται για ένα πεδίο που αναμένεται να γνωρίσει μεγαλύτερη ανάπτυξη τα επόμενα 5-10 χρόνια λόγω του ότι η άντληση και παραγωγή υδρογοναθράκων θα μεταφερθεί σε μεγαλύτερα βάθη.

Στο παιχνίδι μπαίνει και ο όμιλος Τσάκου. Πιο συγκεκριμένα, με μία σημαντική επένδυση αποκτά το 40% κοινοπραξίας στην οποία συμμετέχει η νορβηγική εταιρεία Marine Subsea AS.

Η κοινοπραξία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα, σε πρώτη φάση, drillship με ικανότητα υποθαλάσσιας γεώτρησης σε θαλάσσιο βάθος 3.048 μέτρων και συνολική ικανότητα 12.200 μέτρων. Η Marine Subsea AS θα κρατήσει το 40%, ενώ το υπόλοιπο 20% θα το ελέγχει η εταιρεία πετρελαίου Sonangol που ανήκει στην κυβέρνηση της Αγκόλα.

Σύμφωνα με πληροφορίες από τον όμιλο Τσάκου, ήδη δύο ναυπηγεία της Νότιας Κορέας συναγωνίζονται για το ποιο θα κατασκευάσει το συγκεκριμένο drillship. Η επένδυση μπορεί να περάσει από τον όμιλο στην εισηγμένη εταιρεία του στο αμερικανικό χρηματιστήριο, την ΤΕΝ.

Για το πλοίο έχει υπογραφεί ήδη ναυλοσύμφωνο με εταιρεία πετρελαιοειδών που δραστηριοποιείται στη Δυτική Αφρική, με 600.000 δολάρια την ημέρα! Το κόστος λειτουργίας σε ημερήσια βάση θα φτάνει τα 120.000 δολάρια.

Το συνολικό κόστος του δε, υπολογίζεται ότι θα φτάσει -βάσει των τρεχουσών τιμών- στα 745 εκατ. δολάρια. Τα έσοδα της κοινοπραξίας σε πέντε χρόνια λειτουργίας μπορεί να φτάσουν τα 876 εκατ. δολάρια.

 

 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης