Ο πόλεμος του καφέ
Την πρόθεσή τους να μετατρέψουν ένα τμήμα από ΚΑΘΕ κατάστημά τους, αρχικά στις ΗΠΑ και κατόπιν σε κάθε χώρα όπου έχουν παρουσία, σε ένα μοδάτο καφέ - μπιστρό ανακοίνωσαν σήμερα οι ιθύνοντες της μεγαλύτερης αλυσίδας ταχυφαγείων στον κόσμο, της γνωστής ανά την υφήλιο McDonald\s. Σε μια προσπάθεια να επωφεληθούν των προβλημάτων που αντιμετωπίζει το τελευταίο διάστημα η έτερη αλυσίδα-ηγέτιδα στον κλάδο του καφέ, η εξίσου διάσημη Starbucks, οι διοικούντες τη McDonald\s προχωρούν σε μια ε
Τα στοιχεία θέλουν τον μέσο Αμερικανό αστό -γιατί στην επαρχία τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά- να ξοδεύει 2,10 δολάρια την ημέρα ή αλλιώς 663 δολάρια τον χρόνο ΜΟΝΟ για καφέδες που καταναλώνει εκτός σπιτιού. Σε αυτή την αγορά το μεγαλύτερο μερίδιο έπαιρνε μέχρι πρότινος η Starbucks. Αλλά με το φλιτζάνι του καπουτσίνο να κοστίζει πλέον 3 δολάρια, υπήρξε χώρος για ανταγωνιστές. Χώρο που κάλυψε πρώτη η McDonald\s.
Απόλυση με σημασία…
Η απάντηση στην κίνηση – ματ της μεγάλης αλυσίδας φαστ φουντ ήρθε άμεσα: ο ιδρυτής και μεγαλομέτοχος της Starbucks κ. Howard Schultz ανακοίνωσε το βράδυ της Δευτέρας την απομάκρυνση του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας Jim Donald και την ανάληψη των καθηκόντων του από τον... ίδιο! Οι ειδικοί λένε τώρα πως η κίνηση αυτή σηματοδοτεί την απόφαση του κ. Schultz να ασχοληθεί εκ νέου ενεργά με την εταιρεία που ο ίδιος δημιούργησε εκ του μηδενός. Μια εταιρεία που αρχικά έλαμψε με την παρουσία της, μπήκε στο Χρηματιστήριο το 1992 και σήμερα έχει 300 ιδιόκτητα μαγαζιά στις Ηνωμένες Πολιτείες, εκατοντάδες άλλα μέσω franchise και παρουσία σε 108 χώρες του εξωτερικού. Μιας εταιρείας όμως που πίστεψε πως μένοντας πιστή στην υψηλή ποιότητα των προϊόντων της και στο άψογο σέρβις θα μπορούσε να δικαιολογήσει τις υψηλές τιμές της και να διατηρήσει την πρωτοκαθεδρία της στην αγορά.
Οι χαλεποί καιροί όμως και το πλήγμα στην αγοραστική δύναμη του μέσου πολίτη όχι μόνο των ΗΠΑ αλλά του πλανήτη ολόκληρου είχαν τον αντίκτυπό τους και στα οικονομικά στοιχεία της Starbucks. Η χρήση 2006 – 2007 απέδειξε του λόγου το αληθές: ο τζίρος της αλυσίδας κατακρημνίστηκε (σε κάποιες περιπτώσεις έφτασε και στο -50%) σε σχέση με το προηγούμενο έτος και δεκάδες καταστήματα χρειάστηκε να κλείσουν.
Και τώρα ο μίστερ Schultz πρέπει να ασχοληθεί και με τον ανταγωνισμό. Γιατί πέρα από τη McDonald\s φαίνεται πως... αλληθωρίζει προς τη συγκεκριμένη αγορά και άλλη μία μεγάλη αμερικανική αλυσίδα εστίασης, η Dunkin\ Donuts. Ανταγωνισμός σκληρός, με συνολικά 14.000 σημεία πώλησης σε όλο τον κόσμο και κυρίως: ΦΤΗΝΟΤΕΡΟΣ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr